دومین قهرمانی ساحل عاج‌ در جام ملت‌های آفریقا

تیم فوتبال‌ ساحل عاج موفق شد در ضربات‌ پنالتی تیم غنا را شکست داده و برای دومین مرتبه به قهرمانی جام ملت‌های آفریقا شد.

دومین قهرمانی ساحل عاج‌ در جام ملت‌های آفریقابه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، تیم فوتبال ساحل عاج‌ در بازی فینال‌ جام ملت‌های آفریقا 2015 نتوانست طی 90 دقیقه زمان قانونی بازی، تیم فوتبال غنا را شکست دهد و کار به 30 دقیقه وقت اضافه کشیده شد.
 
بسته ماندن دروازه‌ها در وقت‌های اضافه راهی به جز تعیین تیم قهرمان توسط ضربات پنالتی‌ باقی نگذاشت هیچکدام‌ از تیم‌های ساحل عاج و غنا حاضر نبودند‌ پس از تحمل‌ سختی‌های فراوان و رسیدن به بازی فینال، جام قهرمانی را در ضربات پنالتی به حریف واگذار کنند اما سرانجام این تیم فوتبال غنا بود که یک بار دیگر با بدشانسی‌ در ضربات پنالتی‌ مواجه شد‌ و در نهایت با حساب 8 بر9 بازی را به ساحل‌ عاج‌ واگذار کرد.
 
تیم فوتبال ساحل عاج‌ تاکنون 21 مرتبه  در جام ملت‌های آفریقا حضور داشته و دو قهرمانی‌ در سال‌های 1992و 2015 بدست آورد. رنارد‌ سرمربی فرانسوی‌ ساحل عاج تنها مربی است که با دو تیم مختلف به قهرمانی در  جام ملت‌های آفریقا رسیده است.
 
رنارد‌ در سال 2012 هدایت‌ تیم ملی زامبیا‌ را بر عهده داشت و توانست‌ در آن سال ، زامبیا‌را قهرمان جام ملت‌های آفریقا کند.
 
** یحیی توره: به اوج‌ افتخارات دوران حرفه‌ای خود رسیدم
 
یحیی توره‌ هافبک‌ تهاجمی‌ فوتبال ساحل عاج در 2 بازی فینال جام ملتهای آفریقا طی سالهای گذشته حضور داشته اما در هر دو مورد شکست خورده و نتوانست همراه با تیم فوتبال کشورش طعم قهرمانی را بچشد. یحیی توره و دیگر اعضای تیم فوتبال ساحل عاج توانستند پس از 23 سال، جام جهانی را به کشورشان اختصاص دهند.

یحیی توره که شکست در فینال جام ملتهای 2006 و 2012 را تجربه کرده بود پس از رسیدن به قهرمانی گفت: به بالاترین افتخاری دوران حرفه‌ای بازی‌ام رسیدم. هر چند همراه به منچستر یونایتد، بارسلونا و المپیا کوس موفق به کسب قهرمانی لیگ باشگاهی شدم اما رسیدن به قهرمانی همراه به تیم ملی کشورم برایم از همه باارزش‌تر است.

توره در ادامه افزود: ما برای رسیدن به قهرمانی خیلی تلاش کردیم و حالا می‌توانیم همراه به خانواده‌‌هایمان رسیدن به این افتخار را جشن بگیریم. من به عنوان کاپیتان تیم فوتبال ساحل عاج فشار زیادی بر روی خودم احساس می‌کردم و با توجه به دو فینال گذشته که از دست داده بودیم، این قهرمانی برایم شیرینی بیشتری داشت. باید به هروه رنارد سرمربی تیم هم تبریک بگوییم، او کار بزرگی انجام داد. من بارها مورد انتقاد قرار گرفتم اما توانستم به روند پیشرفت ادامه داده و سرانجام قهرمانی را برای کشورم به ارمغان آورم.

** سرمربی غنا: شاگردان من بهتر از ساحل عاج بودند
آورام گرانت سرمربی تیم فوتبال غنا معتقد است بازی شاگردان او از بازیکنان ساحل عاج بهتر بوده و در حقیقت رسیدن به قهرمانی شایسته تیم فوتبال غنا بوده است.
 
گرانت گفت: ما بازی خیلی خوبی ارائه دادیم و از شاگردانم رضایت کامل دارم. ضربات پنالتی همه چیز را خراب کرد. ما تیم بهتر میدان بودیم اما باختیم. فوتبال همین است. از هواداران فوتبال در غنا معذرت خواهی می‌کنم و بابت از دست دادن جام قهرمانی بسیار ناراحت هستم اما می‌دانم شکست مقابل ساحل عاج در نتیجه اشتباه بازیکنان ما نبوده است. در هر حال بازیکنان جوانی داریم که امیدوار هستم که در دوره‌های بعد بتوانند قهرمانی را نصیب فوتبال غنا کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، بازی ، دومین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار