کشته شدن 25 هوادار فوتبال در مصر

در پی بروز درگیری‌ هواداران فوتبال مصر و پلیس این کشور حداقل 25 تن کشته و تعداد زیادی از هواداران مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران‌ به نقل از اسکای اسپرت، فقط سه سال از ماجرای تاسف برانگیز ورزشگاه پورت سعید مصر می‌گذرد که در جریان آن 80 هوادار فوتبال کشته شدند،‌اما بار دیگر حادثه‌ای مشابه در لیگ برتر فوتبال این کشور بوقوع پیوست.

این بار قبل از بازی تیم‌های الزمالک‌ و Enppi مصر، هواداران با یکدیگر‌ درگیر شده و پس از مداخله پلیس‌ دست کم 25 تن کشته‌ و تعداد زیادی مجروح شدند این حادثه خارج از ورزشگاه‌ نیروی هوایی مصر در شرق قاهره روی داد.

لازم به ذکر است: کشور مصر طی سالیان اخیر و به دنبال بروز انقلاب مردمی همواره صحنه ناآرامی و درگیری بوده است حادثه اخیر هم به دنبال شلیک‌ مرگبار نیروی امنیتی مصر به یک زن تظاهر کننده روی داد که موجب افزایش خشم مردمی شد دو نیروی امنیتی مصر که نامشان‌ فاش نشده است اعلام کردند، درگیری هواداران پس از دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

وزارت کشور مصر دستور داده‌ بود فقط 10 هزار نفر از ظرفیت‌ 30 هزار نفری ورزشگاه‌ یاد شده‌ در اختیار هواداران‌ هر دو تیم‌ قرار بگیرد‌ همین موضوع‌ باعث شد هواداران الزمالک‌ با توسل به زور قصد داخل شدن به ورزشگاه را داشته باشند.

در صفحه اجتماعی هواداران الزمالک به شرح ماجرا پرداخته شده و آمده است: نیروهای امنیتی فقط یکی از درهای ورودی که دارای مسیری باریک بود را به روی هواداران گشودند و بلافاصله پس از مشاهده ناآرامی از گاز اشک‌آور برای  متفرق کردن آنها استفاده کردند. در ادامه اسامی 22 نفر از کشته شدگان بر روی اینترنت گذاشته شده و تصاویر برخی از قربانیان حادثه هم منتشر شد.

در ادامه این گزارش آمده است، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از نیروهای امنیتی این کشور خواست هر چه سریعتر ثبات و آرامش را در پایتخت برقرار کنند و مانع از بروز فاجعه انسانی در قاره شوند.

ماجرای مرگبار پورت سعید در سال 2012 بوقوع پیوست و در آن زمان هواداران دو تیم الاهلی و المصری با یکدیگر در گیر شدند و 80 تن کشته شدند. دو نیروی پلیس مصر به اتهام دخالت مستقیم درکشتار مردم و عملکرد ضعیف در توقف خشونت‌ها، هر کدام به گذارندن 15 سال زندان محکوم شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشور ، مصر ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار