به گزارش خبرنگار
احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، حجتالاسلام علیرضا پناهیان در دومین روز برگزاری اردوی آموزشی- تشکیلاتی جهاد اکبر13 در میان اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور حضور پیدا کرد.
حجت الاسلام پناهیان در خصوص ادبیات دینی و انقلابی گفت: ما میتوانیم در ارتباط با افرادی که ادبیاتی مانند ما ندارد، از ادبیات دیگری استفاده کنیم. مثلا در مقابل فردی که میگوید باید فقط به دنبال دنیا باشیم، پاسخ بدهیم ما هم به فکر دنیای خود هستیم که چگونه دنیای خود را تامین کنیم.
حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: کشور ما به عنوان یکی از مظلومترین کشورهای جهان 30 سال است شاخصهایش رو به رشد است. همان شاخصهایی که آمریکا در آن سقوط نشان میدهد اما ما رو به صعود هستیم. نظام سرمایه داری غربی چون نتیجه نداده است و غلط میباشد. ما با علم تجربی به سمت آن نمیرویم.
پناهیان تفاوت ادبیات دینی و انقلابی با ادبیات علمی و تجربی را علت از دست دادن بسیاری از فرصتها و ایجاد سوتفاهمها و فریبکاریهای زیاد دانست و گفت: شهید مطهری در اوایل انقلاب در مقام جنگ بین علم و ایمان بود، تا جوانان بی ایمان نشوند و کتاب مینوشت.
وی ادامه داد: ما هم نیاز به علم داریم و هم ایمان اما امروز جهان وضعش به جایی رسیده است که اگر کسی گفت ایمان نباشد و فقط علم باشد، با او هم می شود به توافق رسید، چون امروز علم به حقیقتی که ایمان ما را به آن دعوت می کند بسیار نزدیک شده است.
پناهیان در خصوص اینکه امروزه بسیاری از علوم تجربی ما را به همان چیزهایی که دین به ما گفته راهنمایی میکند بیان کرد: امروز روان شناسی میتواند به ما بگوید اگر ایمان هم ندارید دعا کردن چیز خوبی است، پرستش خدا برای آرامش روح مفید است و این همان چیزی است که در آخر الزمان رشد میکند همان طور که امام صادق (ع) به شاگردان خود فرمودند چیزهایی که شما از من به صورت تعبدی قبول میکنید در آخرالزمان از من عقلانی قبول خواهند کرد.
وی در همین خصوص ادامه داد: شما امروزه از حجاب میتوانید بسیار عقلانی دفاع کنید، از تفکیک جنسیت از محیطهایی که لازم نیست اختلاط باشد میتوانید کاملا به روش تجربی برای تقویت غرائز جنسی و لذت بردن از زندگی دفاع کنید. اختلاط بی جا لذت بردن از زندگی را مخدوش میکند، این اختلاط لذت بردن من را افزایش نمیدهد که من بخواهم به خاطر دستور خدا از بعضی لذتها چشم پوشی کنم و منت سر خداوند بگذارم که به خاطر خدا از دنیا چشم پوشی کردم این غلط است و تو با این کار به نفع خود عمل کردهاید.
پناهیان با تاکید به این نکته که ما امروز یک جهان مخاطب در مقابل خود داریم از دانشجویان خواست تا به سرعت در اوقات فراغت خود زبان انگلیسی را یاد بگیرند و در مقام گفت و گو به گونهای باشند که با گویشهای عامیانه حتی جوانان کم سواد غربی را تحت تاثیر قرار دهند.
پناهیان از دانشجویان خواست که 4 مطلب را به جوانان غرب یاد بدهد و بگوید شما هدفتان از زندگی چیست؟ هر هدفی که دارید، اسلام آن را تامین میکند و این ادبیات قرآنی ما است که هر کار خوبی که بکنید برای خود کرده اید و فایده آن به خودتان می رسد و با گناه به خودتان ضربه می زنید.
وی با تاکید بر این که آرمانهای ما واقعی هستند گفت: تاریخ انقلاب ما مشهور از ادبیات دینی، آرمانی و انقلابی است ما به آرمان هایمان عشق میورزیم ولی آرمانهای ما خیلی واقعی هستند، هرکسی که آرمان گرا است، واقعبینترین فرد می شود.
وی خاطر نشان کرد، امروز میتوانیم در مقابل استکبار بگویم نمیخواهیم از عزتمان دفاع بکنیم بلکه میخواهیم از منافعمان دفاع کنیم و ادامه داد دشمنان منافع ما را نابود خواهد کرد، آنها برای ما منافعی باقی نخواهند گذاشت چون عرصه رقابت است و امکان ندارد شما در مقابل قدرتها کوتاه بیاید و به منفعتی برسید، این یک تصور احمقانه است، نه تصور یک غیر انقلابی.
پناهیان ادامه داد: این احمقانه است که ما امروز خود را در مقابل آمریکا ضعیف ببینیم و این حرفها نیازی به دین و ایمان و انقلابیگری و حزب اللهی بودن ندارد. فرایند رشد ایران در همه شاخصها در این 30 سال در مقابل فرایند سقوط آمریکا در همان 30 سال و همان شاخص ها نشان می دهد که ما قدرتمند تر هستیم.
وی با بیان اینکه قدرت مدیریت کلان در ایران قویتر است بیان کرد: ایران توانسته است از امکانات کمتر بهرهوری بیشتری را نصیب خود کند اما مدیریت کلان در آمریکا ضعیفتر است که با امکانات بیشتر بهرهوری کمتری را نصیب خودش کرده است. ما باید مردم آمریکا را روشن کنیم که دولت مردان شما مدیریت بلد نیستند، اگر بلد بودند این مشکلات را نداشتند حتی نیازی نیست آن ها را به اسلام دعوت کنیم آنها را به عقلانیت دعوت کنید.
پناهیان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری گفت: ایشان در واقع مخاطبان غربی را به عقلانیت دعوت کردند نه به اسلام چون فرموند عقلانی نیست شما از این و آن بشنوید اسلام چیست، شما خودتان باید مطالعه کنید، حتی نمیخواهم تفسیر من از اسلام را بپذیرید خودتان مطالعه کنید و این دعوت به عقلانیت است حتی دعوت به ایمان نیست، چه برسد دعوت به اسلام باشد.
پناهیان ادبیات را به مثابه اسلحه دانست و بیان کرد: ما باید ادبیات خود را تغییر بدهیم، هرکسی اگر هر حرف غلط و غیر عقلانی را با ادبیات عقلانی زد، عقل تجربی یا عقل عرفی با همان ادبیات به او جواب بدهید اما اگر حرف درستی بود ولی از این حرف درست اراده باطل کرده بود و مقصود غلطی داشت، این ادبیات را از دست او بگیرید، این ادبیات به مثابه یک اسلحه است، اسلحه دشمنتان را از او بگیرید.
این استاد حوزه و دانشگاه به دانشجویان پیشنهاد کرد که یک نمایشگاهی بزنند و سرفصلها و حرفهای ضد انقلابها را در آن نشان بدهند و بعد پاسخی درخور به آنها بدهند.
وی ادامه داد: این حرفها چند دسته بیشتر نیستند، دسته اول حرف به ظاهر درستی است که منظور و اراده دشمن از آن حرف غلط است، این اسلحه را از او بگیرید و بگوید من در این چند سال بهتر توانستم از تو این کار را انجام میدهیم. بعضی حرفها هم غلط است که باید با منطق خودش به او جواب بدهید.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حضور خود در جمع ضد انقلاب، به سوال آنها مبنی بر حجاب اجباری این گونه پاسخ میدهد: ما حجاب را به خاطر ارزشهای خودمان نیست که اجباری کردیم. دین ما آن قدر که به نماز و ولایت اهمیت می دهد به حجاب اهمیت نمی دهد. مشکل حجاب به خاطر همین حرفهایی است که خود شما می زنید و سعی میکنید به همه عالم یاد بدید. به خاطر آزادی است.
آزادی عملی و آزادی روحی و فکری دو نوع آزادی است که پناهیان به تبیین آنها پرداخت. آزادی عملی به این معنا است که اجازه دهیم آدمی آن چه را فکر کرده و تشخیص داده، عمل کند. آزادی روحی یعنی این که اجازه بدهند انسان آزاد بیاندیشد. آزاد علاقه مند شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در غرب چیزی به نام آزادی روانی وجود ندارد افزود: همه علاقهها به انسانها تحمیل میشود. و اگر از حجاب هم گفته میشود برای این است که یک سلسله احساساتی را زنان به مردان تحمیل نکنند. اجازه انتخاب به آنها بدهند. محیطی که گرایشهای انسان را خارج از اختیار و اگاهی انسان تحت تاثیر قرار بدهد. یک طنزپرداز مشهوری بعد صحبت من تیکه انداخت که این آزادی روانی است یا آزادی روانی هاست. در ان جمع هیچ کس نخندید. چون همه به این فکر می کردند که ما واقعا در غرب آزادی روانی نداریم. فیلم ها و تبلیغات رسانهها آزادی روانی را سلب میکنند. به ما میگویند که آزاد هستید که بر اساس علاقه خود رفتار کنید. ولی این ازادی را نمیدهند که بر اساس علاقه عمل کنید. علاقهها را به انسان تحمیل میکنند. در جلسهای که اول جلسه فقط توهین بود و تا یک کلمه از مقدسات میگفتم بدترین اعتراض را میکردند. آخر جلسه گفتم روزی ما با ولایت به غرب آزادی خواهیم داد. و احدی از این حرف عکس العمل منفی نشان داد.
این استاد حوزه و دانشگاه از دانشجویان خواست که به بخش های دیگر جهان اندیشه و تفکر هم بپردازند و با همه توان از دین دفاع کنند.
وی افزود: تنها یک جور نمی شود از دین دفاع کرد. موضع خود را در نبرد فرهنگی مدام تغییر بدهید. شما تمام سنگرها را می توانید فتح کنید. شما همان قدرکه با منظق معنویت، ایمان و وحی می توانید از حقیقت، و ولایت دفاع کنید، همان قدر می توانید با عقلانیت حتی عقل تجربی از حقیقت و خدا و ولایت دفاع کنید. چندین سال قبل در لبنان کشیش مسیحی از سید حسن نصرالله پرسیده بود، این ولایت فقیه چیست که میگویید من به آن افتخار میکنم. ولایت فقیه یعنی این که افرادی قدرت پیدا کنند که مردم به علم و تقوای آنها اعتماد بیشتری دارند. آن کشیش بعدها گفته بود: "چه خوب است در کشور ما هم حکومت ولایت فقیه ایجاد شود همین سید حسن هم خوب است." به هیچ وجه نهادهای قضاوت کننده نمیتواند بر نهاد ها نظارت کنند. یک نهاد الهی باید نظارت کند.
پناهیان به جایگاه معنویت در زندگی افراد اشاره کرد و با طرح این سوال که چرا باید معنوی باشیم؟ معنویت را کنترل کننده بدیها خواند و افزود: پیمان اجتماعی که بر یک معنویت و یک ارزش شکل میگیرد کنترل کننده بدیها در جامعه و کنترل کننده ظلم باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه در مقام عقلانی بودن ولایت فقیه و شورای نبودنش مثالی را مطرح کرد که پیامبر اکرم (ص) جوانی را والی مکه قرارد دادند و بعد به مدینه رفتند. در حکم این جوان نوشتند او بدون رای و نظر من فرمان خواهد داد. هرچه اوگفت همان می شود. یعنی نباید از او بپرسید که آیا این نظر، نظر پیامبر است. اگر غیر این بود نمی توانست جامعه را اداره کرد.
وی افزود: با عقلانیت میتوان راحت به ولایت مطلقه فقیه رسید. چرا فقیه باید یک نفر باشد؟ به این دلیل که کوچکترین اختلافاتی موجب شکافهای بزرگی در جامعه خواهد شد.
پناهیان به دیدگاه دکتر شریعتی در مورد دموکراسی اشاره کرد که میگفت: "من پیشنهادم برای جامعه بشری دموکراسی متعهد است. در دموکراسی متعهد مردم میتوانند کسی را انتخاب کنند ولی نمیتوان با رای خود کسی را عزل کنند."
وی افزود: چرا نمیتوانند عزل کنند؟ چون مردم در دموکراسی گول میخورند و قابلیت فریب دادن مردم زیاد است. اگر یک رهبر منتخب مردم سر کار باشد میتواند بیایند افکار مردم را منحرف کنند و او را عزل کنند. با منطق عقلانی خودش نوعی دموکراسی را توضیح میداد. این ربطی به ولایت فقیه و نظام مردم سالاری دینی ما ندارد.
پناهیان برای تببین دفاع عقلانی از اربعین امام حسین(ع) به یکی از صحبت های امام (ره) اشاره کرد که امام (ره) سال 1358 می فرمودند: "اگر این روشن فکرهایی که با عزاداری مخالف هستند برکات سیاسی عزاداری را میفهمیدند خودشان جلسه روضه برگزار میکردند. هیچ قدرتی مثل امام حسین (ع) قدرت سامان دهی و ایجاد اتحاد و همدلی بین انسان ها را ندارد."
این استاد حوزه و دانشگاه در جواب این شبهه که بعضیها از حضور بیست میلونی تعبیر تظاهرات صلح داشتند، افزود: اینها درست می گویند ما تا دور امام حسین(ع) نگردیم و تا انتقام خون امام حسین (ع)را نگیریم در عالم صلح برقرار نمی شود.
وی در ادامه تاکید کرد: حقانیت ایمان را در عمل ثابت کنیم و برای اثبات حقانیت به مباحث کلامی اصول اعتقادات نداریم و اگر حقانیت ایمان را در مقام عمل ثابت کنیم در مقام تجربی هم ثابت میشود. این جاست که اگر کسی این حقانیت را نفهمید باید تعبیر "صم و بکم عمی" را بکار برد. یعنی این آدم چشم و گوش ندارد. این حقانیت ها را باچشم و گوش هم می توان فهمید.
پناهیان با اشاره به قدرت ایران در منظقه افزود: ما با این قدرت از آمریکای ضعیف تقاضای کمک کنیم؟ خیر، ماباید برای آن ها شرط بگذاریم. ما میتوانیم ادعا کنیم. آنان باید مذاکره کنند و بخواهند که اسراییل را دیر نابود کنیم. دنیا برعکس شده است. فقط چون سیاسیون ما نمیخواهند به قدرت ما نگاه کنند. حزب الله مزارع شعبا اسراییل را زدند و اسراییل رسما اعلام کرد نمیخواهم انتقام بگیرم. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ رخ داد. این نیاز به عقل ندارد، فقط گوش می خواهد.
وی افزود: نگذارید فضا را با کلمههای قلمبه و سلمبه از شما بگیرند. شما مدعی هستید برای دفاع در جهان از انسان ها و بشریت. شما مدعی هستید و نه متهم. چرا ادبیات خود را تغییر نمیدهید. اگر ادبیات خود را تغییر دهیم و با چشم باز نگاه کنیم، ارتباط با خیلی ها ساده خواهد شد.
این استاد حوزه با تاکید بر این که الان فرصت کار نکردن و بیکار نشستن نیست ادامه داد: حالا که فتح آسان شده است می خواهید آخرین مراحل فتح را انجام ندهید؟ الان میدان را به دشمن بدهید؟ الانی که جهان در اختیار شماست، الان که شما امکان این را دارید که تمام منطق را از دشمنان خود بگیرید و بگویید با همین ادبیات که با آن ها حرف زدید حق این است و باطل آن است.
وی با تقدیر از فعالیت های دانشجویان افزود: حتی اگر ایمانی در کار نباشد شما را وادار کرده است تا از حیطه خود دفاع کنید . ما از دختر و پسران کوبانی که کم تر نیستیم و انشاالله که جلو تر هم بوده ایم. ما راه بلد هستیم و دفاع ادامه دارد.
پناهیان در ادامه سخنان خود گفت: شما در برخی از محیط ها درگیر دوقلوهای به هم چسبیده هستید. معمولا اگر آن ها را از هم جدا کنید هم از دنیا خواهند رفت. دوقلوی هم سان داعش کیست؟ حضرت امام خمینی در طول عمر شریفشان 11 مرتبه از واژه لیبرال استفاده کردند. 10 مرتبه در چند ماه پایانی عمرشان بود. 1 مرتبه قبل از انقلاب. تمام دفعاتی که استفاده کرد بعد از انقلاب و چند ماه پایانی و بعد از دفاع مقدس بود.در جلد 21 صحیفه امام موجود است. هر 10 مرتبه در کنار لیبرال از واژه منافقین استفاده کرده است. هیچ گاه از واژه لیبرال به تنهایی استفاده نکرده است.منافقین در ادبیات امام این گونه تعریف شده است: لیبرال ها و منافقین همان هایی هستند که سر سفره افطار سر پدر را در جلوی اعضای خانواده گوش تا گوش می برند.یعنی تروریست خون آشام. لیبرال و منافقین را یکی می داند. لیبرال نابینا دم دست است اگر داعش دم دست نیست.باید اسلحه آن ها را ازشان گرفت که دارند با آن خود فریبی می کنند. راستی شما چرا در دانشگاه دراین باره حرف نمی زنید؟ چرا توضیح نمی دهید؟ این نیاز به دوره آموزشی دارد؟ حامیان لیبرالیست در کشور ما چه می کنند؟ آیا تقدیر از داعش قابل تصور است؟ لیبرال چه تفاوتی با داعش دارد؟
پناهیان افزود: چند خبر از رسانه غیر ایرانی ببینید که مردم منطقه چقدر هوشیاراند. آن ها با عقلانیت مقام معظم رهبری را فهمیدند و تبعیت می کنند. نخست وزیر در عراق، یک کلمه آقا گفت این طور بشود بهتر است، آن آقا فردا استعفا نوشت و کنار کشید. خجالت کشید از به میدان آمدن صریح امام. همان طور که امام در فتنه 88 هم صریحا به میدان آمد و موضع را گفت. سید حسن نصر الله گفت که آقا غریب است. آن ها از سر عقلانیت به اینجا رسیدند.کاری نکنیم که لیبرال ها طمع کنند.آن ها شعاری ندارند و با دست خالی دارند با شما می جنگند. اسلحه ها دست شماست. من نمی گویم که این اسلحه ها مدرن است. اسلحه معنویت و ادبیات انقلابی هنوز کارایی خود را برای بعضی از مخاطبان دارد. برای افراد ساده از ادبیات عقلانی استفاده کنید.پشتیبان داعش را خلع سلاح کنید. اگر شما هیچ فعالیتی انجام ندهید و بنده نیز هیچ کاری نکنم بلکه همه ما علیه اسلام و انقلاب کار کنیم باز آب از آب تکان نخواهد خورد. اما فقط حواسمان باشد که جا نمانیم. غربی ها این را می دانند و امیدی برای پیروزی ندارند و فقط دارند ادامه می دهند. دلیل بر این که می گویم غربی ها می دانند که دوران باطل به سر رسیده است کاری است که تکفیری ها دارند انجام می دهند.
وی افزود: در گوشه و کنار سرباز آمریکایی بی رحمی می کرد که عکسش منتشر می شد. تروریست مورد حمایت رسمیشان، ترکیه هنوز دارد حمایت می کند.هنوز آن بودجه ها را مصرف نکرده اند. چرا آن ها آتش می زدند.
وی هم چنین با اشاره به اکران فیلم آتش زدن خلبان اردنی و آتش زدن سران موسل در وسط شهر گفت: چرا جلو چشم جهان؟ آن ها می گویند به جهنم. همان 4 نفر بترسند و از ما حمایت کنند کافی است. این نشانی بر نابودی است. آن ها نابود شدند. مایی که با صفای دل دنبال مقاومت هستیم از آن ها شکست می خوریم؟ بیایید کارها را تعطیل کنیم . مگر ما تا به حال کاری کردیم که حق انقدر پیشرفت کرده است؟ این که ارادت و تبعیت مردم جهان از ولایت بیش از ماست، لبنان و یمن از ما جلو زده اند، چه کسی خرج کرده است؟ مگر ما کاری کرده ایم؟ اقدامی کرده ایم؟ مگر تشکیلات ما کاری کردند که با انتشار نامه رهبر انقلاب، فروش قرآن در فرانسه دو برابر شد؟ خودش درست می شود. ولی نه ، مجازات کسی که در این ایام کار نکند می دانید چیست؟ در آن نبرد حق و باطل به نوعی و به صورت فریب به کار گرفته بشه و به دست حق باطل شود.نفله و نابود شود. می ترسم از این که اگر کاری انجام ندهیم ناخواسته به عنوان سرباز باطل به کار گرفته شویم. خیلی ها در فتنه به صورت ناخواسته نمی خواستند وارد جریان شوند و به آن ها کمک کنند اما شد.
در ادامه حجت الاسلام علیرضا پناهیان به پاسخ پرسش های دانشجویان پرداخت و در رابطه با فساد اقتصادی بیان کرد: فساد اقتصادی خوب نیست و باید ریشه کن شود اما اینکه گفتید فساد اقتصادی عامل بی انگیزگی می شود را من نمی توانم بفهمم، اگر زمان دفاع مقدس بودید، پس چه می کردید؟ وقتی در زمان دفاع مقدس می دیدید برخی دولت مردان صریحا خلاف دفاع مقدس عمل می کنند و همینطور می دیدید که بچه ها در محاصره افتاده اند و به خاطر عدم حمایت دارد یک اتفاق های می افتد اما داشتند خون و جان خود را در راه خدا می دادند.
وی ادامه داد: مشکلات سیاسی کشور ما به فساد دامن میزند، فساد نه یک روزه تولید میشود و نه یک روزه از بین می رود فساد در ساختارهای غربی که در کشور ما نفوذ کرده ریشه دارد و شما باید جلوی آن ساختار ها را بگیرید. اقتصاد در نظام اقتصادی ما در قوانین و آیین نامه های معیشتی ریشه دارد و این دولت مردان، سیاسیون و نمایندگان مجلس هستند که باید ساختارها را به گونه ای تغییر دهند که اسلامی شود تا ریشه فساد بسوزد.
حجت الاسلام پناهیان در مورد فرمانی که مقام معظم رهبری چندی پیش برای خصوصی سازی بخش های زیادی از اقتصاد داده بودند بیان کرد، این فرمان می تواند جلوی رانت ها را بگیرد.
وی ادامه داد: شما باید در این زمینه ها اقدام و فعالیت کنید و علیه سیستم اقتصادی فاسد حرف بزنید. اصلا شما تشکل های دانشجویی باید نسبت به بودجه و نحوه بودجه ریزی دولت حساسیت داشته باشید، این نحوه بودجه ریزی و حرکات اقتصادی زمینه ساز برای فساد می شود. در کنار همه این مقاوت ها، مبارزات و روشن گری ها در عرصه اقتصاد آن ها را به انگیزه های خودتان برای ادامه راهتان ربط ندهید. بالاخره این راهی است که باید رفت و علامت های فتح و نصرت این قدر زیاد است که در مقابل این دلایل مایوس کننده و ناامید کننده خیلی این علامت های فتح باید در ما عمل کند.
وی در پایان این بحث بیان کرد، راه حل بخشی از این فسادها حاکم کردن منطق مقاوت در کشور است، منطق سازشکاری زمینه ساز فساد است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان در پاسخ به پرسشی پیرامون مخاطبان نامه اخیر مقام معظم رهبری گفت: دولت های استکباری و دولت هایی که با ایران اسلامی و خط مقاومت علنا مبارزه می کنند در غرب هستند.
وی ادامه داد: درگیری و مواجهه ما هم اکنون با غربی هاست، الان مذاکرات ما با 1+5 است که اکثرا غربی هستند، کسانی که حامیان تروریست ها هستند غربی ها هستند کسانی که این فتنه ها را برقرار می کنند غربی ها هستند پس طبیعی است اگر جوانان و مردمان آن ها هوشیار شوند شاید توانستند جلوی دولت های استبدادی را بگیرند، دولت هایی که به ظاهر دموکراسی هستند و در حقیقت استبدادی هستند، طبیعی هست که مخاطب نامه جوانان غربی باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: ما می توانیم خیلی از حقایق را به دنبال این خبر شنیدنی و مهم به جوانان غربی منتقل کنیم. شما مفهوم ولایت را اگر به جوانان غربی که تشنه جنبش 99 درصد علیه 1 درصد هستند توضیح دهید آن ها متوجه می شوند غیر از دموکراسی و دیکتاتوری راه حل دیگری هم برای اداره کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: من از جوانان و انقلابیون غربی پرسیدم که چرا جنبش 99 درصد علیه 1 درصد را ادامه ندادند غربی ها گفتند چون به آن ها همه هجمه می آورند که جایگزین چه چیزی می تواند باشد؟ جایگزین چیست؟ شما می توانید این پیام را منتقل کنید و مصادیق این پیام را شرح دهید از داستان های کوتاه زندگی پیامبر تا آیات کوتاه قرآن کریم که اگر تصمیم بگیرید می توانید در جهان با زبان خودشان پخش کنید.
پناهیان گفت: در جمعی از عناصر فرهنگی پرسیدم اگر بخواهید یک آیه قرآن را پخش کنید کدام آیه را انتخاب می کنید؟ آیه پیشنهادی من که آن آیه در بین ضد انقلاب ها و غیر مسلمانان در دانشگاه های سه نقطه عالم، آفریقا جنوبی، اوکراین و کاندا جواب مثبت و روشنی داشته است. آیات سوره مائده است.
وی خطاب به دانشجویان بیان کرد: جاذبه و دافعه باید در کنار هم باشد تا فرد قدرت انتخاب داشته باشد به جوان غربی بگو چرا خداوند پیامبر ما را محدود کرده است که زیاد معجره و آیه های سحرکننده نیاورد چون آدم ارزش خود را در انتخاب نشان بدهد تو حق نداری برای هدایت مردم ارزش انتخاب را از بین ببری. زیباتر از این می شود آن آزاد منشی که در ذات دین است به جوانان غربی نشان داد؟
وی همچنین خطاب به دانشجویان بیان کرد: شما باید این کار مقام معظم رهبری را ادامه بدهید، و بگویید از قرآن کدام آیه را بخوانند بهتر است؟ و همچنین قسمت هایی از زندگی پیامبر اکرم را که از قدرت سیاسی خود سو استفاده نکردند را بیان کنید. این فرهنگ در اسلام استمرار دارد و مقام معظم رهبری، در انتخابات به بچه های خود جوری صحبت نمی کند که بفهمند گرایش ایشان به چه کسی است تا این به جامعه سرایت کند در صورتی که نفوذ سیاسی و محبوبیت مقام معظم رهبری بالاست و اگر گرایش خود را اعلام کنند همه مردم به آن سمت می روند. کدام قدرت سیاسی را در عالم سراغ دارید که از نفوذ خود استفاده نکند، هرکس بشنود به اعجاب می رود که چه دینی این گونه تربیت کرده است؟ این ها رعایت آزادی حقوق بشر است.
پناهیان به دانشجویان گفت: شما باید هم نامه مقام معظم رهبری و هم مصادیق و نمونه های آن زمانی و نمونه های این زمانی را برسانید و منتقل کنید. همچنین شما باید این مفاهیم زیبا که در دین ما جاری بوده به دیگران منتقل کنید.
حجت الاسلام پناهیان در پایان نظر خود را در مورد شعار این اردو این گونه بیان کرد: باید کمی از ایران اسلامی جلوتر برویم و ما به آزاد کردن منطقه و جهان می اندیشیم. ایران اسلامی درست که باید پیشرفت کند و الگو شود ولی از فرایند رشد انقلاب و جریان مقاومت در منطقه نباید جا بمانیم و در اندیشه نیاز جهانی باشید. سوالاتان محدود شده است به ایران اسلامی، شما پرورش نیروهای متخصص و متعهد برای نجات جهان را کجا نوشتید؟ این مسئولیت شماست و آمریکا نباید خود را مسئول آزاد کردن مردم جهان بداند، شما باید خود را مسئول هدایت مردم جهان بدانید. شما مسئول آزاد سازی جوانان مغرب زمین و مشرق زمین از قید استکبار هستید.ان شاالله در این رسالت جهانی موفق شوید و بعد در مطالبات داخلی خود هم موفق تر می شوید.
انتهای پیام/