معاون وزیر امور خارجه ؛

به برکت انقلاب اسلامی یک وجب از خاک ایران جدا نشده است

معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه گفت: در سال‌های قبل از انقلاب بخش‎هایی از خاک ایران در قالب عهدنامه‌های ترکمنچای، پاریس، آخال و انگلیس واگذار شده ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

به برکت انقلاب اسلامی یک وجب از خاک ایران جدا نشده است
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، حسن قشقاوی شامگاه یکشنبه در جمع نمازگزاران مسجد فرهنگیان همدان ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: تیم مذاکره‎کننده خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی را مراعات کرده و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار داده است.

وی افزود: در سال‌های قبل از انقلاب بخش‎هایی از خاک ایران در قالب عهدنامه‌های ترکمنچای، پاریس، آخال و انگلیس واگذار شده ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

قشقاوی با اشاره به اینکه خاطرات اعلم نخست وزیر محمدرضا پهلوی از رسانه ملی در حال پخش است، عنوان کرد: اعلم در خاطرات خود می‏آورد که محمدرضا پهلوی صبحانه، ناهار و شام خود را با نمایندگان و سفرای کشورهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس می‏‌خورد، این مسائل سبب تحقیر ملی و زیر سوال بردن حاکمیت ملی در آن زمان بوده است.

معاون وزیر خارجه با تصریح بر اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران جدا نشد، اظهار داشت: از بخش خشکی ایران چیزی جدا نشده و برخلاف تبلیغات اشتباه از بخش آبی ایران نیز یک وجب جدا نشد.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی یک وجب از خاک ایران در این 36 سال جدا نشده است، تاکید کرد: وجود قدرت نظامی مقتدر که در خلیج‌فارس مستقر شده و از تنگه هرمز حفاظت می‎کند به برکت انقلاب اسلامی است.

قشقاوی با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی, انگلیس و آمریکا دیگر مرکز تصمیم‎گیری برای ایران نیستند، گفت: سیطره معنوی انقلاب اسلامی بخش عظیمی از جهان را درنوردیده است.

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته آمریکایی‎ها با ساخت نیروگاه اتمی بوشهر مخالفت می‏کردند، تصریح کرد: اما امروز به مرحله‎های فراتر تکنولوژی، دانش و فناوری دست پیدا کرده‎ایم.

معاون وزیر امور خارجه موفقیت‌های کشور را حاصل مجاهدت، ولایتمداری و وفادارای مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اگر امروز مستقل بوده و در تصمیم‎گیری‌‎ها استقلال داریم به برکت انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.