۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند

حجم تبلیغات شرکت‌های بزرگ سازنده تلفن‌های هوشمند با مضمون بهبود زندگی ما، ابزاری برای این شرکت‌ها به منظور جلب توجه ما گردیده است!! اما چه بهبودی؟ به نظر می‌رسد در وهله اول، اکثر افراد به جنبه سرگرمی تلفن های هوشمند فکر کرده باشند یا کمی بیشتر از آن، همراه بودن تکنولوژی ارتباطی، اما مواردی نظیر بهبود بهداشت فکری، معنوی و روحی، دادن رنگی زیبا و سرشاد در کنار سرگرمی نیز هستند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ یکی از مواردی که بسیاری از کاربران حرفه‌ای و منتقدان دنیای تلفن‌های هوشمند از آن رنج می‌برند، استفاده مبتدیانه و معمولی بسیاری از افراد از پرچمداران تکنولوژی تلفن‌های همراه است. فکر کنید، یک بچه پولدار تلفن آیفون ۶ پلاس گلد را خریداری کرده و شما به عنوان یک طرفدار بزرگ اپل با علاقه با دیدن گوشی سریع در مورد سیستم‌های جدید تلفن هوشمند اپل می‌پرسید؟ بعد با دهان باز این فرد یا حتی با چهره بی تفاوتش مواجه می‌شوید که در آخر هم معلوم می‌شود فقط این بمب تکنولوژی را به خاطر گوش دادن به موسیقی خریده است!!

۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند

بسیاری از منتقدان در دنیای مجازی از معایب استفاده بیش از حد از تلفن‌های هوشمند مقاله و کلیپ ویدئویی منتشر کردند، همین چند وقت پیش بود که در صفحه دریچه فناوری اطلاعات هم یادداشتی با عنوان شبکه‌های اجتماعی موبایلی، آری یا خیر! منتشر کردیم که از گذراندن وقت زیاد در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، وایبر، واتس آپ، تلگرام و... بسیاری هم در مقابل ترفندها و مزایای این تلفن‌ها را بیان کردند، اما ما در اینجا به دلیل گستردگی این مبحث به بیان ۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن‌های هوشمند می‌پردازیم.

۱- روز ایده آل با شروع صبحی کامل
بسیاری از ما تلفن‌های هوشمند خود را جایگزین ساعت کردیم. در واقع به خاطر همین موضوع هست که غول‌های بزرگ تکنولوژی اقدام به ساخت ساعت‌های هوشمند کردند. بسیاری از ما، از اپلیکیشن ساعت تلفن‌های هوشمند خود برای تنظیم زمان بیدار شدن استفاده می‌کنیم. اپلیکیشن هشدار هوشمند ios بیش از یک ساعت هوشمند و یک مرکز کنترل مدیریت خواب است. این اپ فقط وظیفه بیدار کردن شما را ندارد، بلکه نظارت کامل با تولید الگوهای نموداری از زمان‌های خواب و بیدار شدن و چرخه موجود برای شما به ترسیم می‌کشد.

۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند

تا زمانی که این اپ در حال مانیتور کردن چرخه خواب شماست، بهترین زمان‌های دوره خواب شما را کشف و نشان می‌دهد. این اپ همراه کتابخانه‌ای از موسیقی‌های آرامش بخش رایگان مثل نوای طبیعت است که این آهنگ‌ها می‌توانند لحظه بیدار شدن شما را لذت بخش‌تر کنند. استفاده طولانی مدت از این اپلیکیشن برای من به شخصه باعث آرامش بیشتری در روز به خصوص ابتدای روز شده است، پس استفاده طولانی مدت از این اپ ساعت هوشمند را توصیه می‌کنم.

۲- نرمش راحت و آسان را بخشی از زندگی خود کنید
با شروع به کار با این بخش، تنها با گذر مدت زمان کوتاهی می‌توانید متوجه بشوید، که چقدر زمان نیاز دارید تا بدن شما بهبود پیدا کند. موضوع اصلی استفاده از این اپلیکیشن بهتر شدن فیزیک اندامی شما نیست، بهتر شدن حال و هوای شما و ارتقای روحیه شماست. بیشتر تحقیقات نشان داده که فعالیت بدنی زوج‌ها به صورت مشترک با همدیگر نه فقط در جسم، بلکه در روحیه و شادابی زندگی آن‌ها نیز تاثیر گذار است.

۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند

حال اگر مجرد هم باشید، سعی کنید برنامه مدونی با این اپ داشته باشید. اسم این اپ تناسب در ۷ دقیقه است که همانند اپی که در بخش قبل معرفی کردیم، سازنده‌اش شرکت Sportcom است. برنامه ۴ بخش دارد تا در ۷ دقیقه که هر روز از آن استفاده می‌کنید، یک حرکت روتینی داشته باشید: ۱-حرکات پایه ۲-سبک ۳-اضافه ۴-جدید (حرکات روتین جدید اضافه شده)

۳- گردش آسان‌تر در شهر، با وسایل حمل و نقل عمومی
اگر در شهرهای بزرگ مثل نیویورک، لندن، تهران و یا شهرهای بزرگ دیگر زندگی می‌کنید، مسلما زمان زیادی از زندگی خود را به گشتن در شهر با وسایل مختلف از جمله وسایل حمل و نقل عمومی می‌گذرانید، بنابراین داشتن یک اپلیکیشن مناسب برای آشنایی بیشتر با سیستم‌های حمل و نقل عمومی و مکان‌های آنها، حتما مفید خواهد بود. اپلیکیشن‌های بسیار زیادی وجود دارند، اما در اینجا اپلیکیشن RocketMan Transit که تست کردیم واقعا یکی از بهترین آن‌ها خواهد بود. البته این اپلیکیشن برای شهر تورنتو تست شده است، با این وجود اگر در شهر دیگر هستید به احتمال زیاد این اپ نیاز به به‌روز رسانی اطلاعات خود خواهد بود، پس آن را قبل از استفاده به‌روز کنید.

۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند

البته با اطلاعاتی که ما داریم این اپلیکیشن فعلا فقط در آمریکا به صورت کامل پشتیبانی می‌شود. از امکانات این اپ نمایش آنلاین ایستگاه‌ها و موقعیت شما تا ایستگاه‌ها است. امکان جالب آن نمایش آنلاین و زنده مکان حال حاضر اتوبوسی است که شما در انتظار آن در ایستگاه می‌خواهید بایستید که با این امکان خواهید توانست مدت زمان لازم برای انتظار را محاسبه کنید که البته آن را نیز این اپ برای شما محاسبه خواهد کرد. از امکانات دیگر آن نمایش ترافیک لحظه‌ای، خطوط اتوبوسرانی و حتی زمان بندی اپ برای به یادآوری به زمان نزدیک شدن اتوبوس به ایستگاه مورد نظر شماست.

۴- برای تعطیلات کجا برویم؟
هر کجایی که قصد سفر دارید، هرکجا که دوست دارید، برنامه TripAdvisor که از اسمش پیداست، مشاورین سفر اپلیکیشنی است که در همه جای دنیا مشاور شما برای داشتن بهترین سفر ممکن است. گستره جهانی این اپلیکیشن علاوه بر دیتابیس قدیمی از تاریخچه‌های سفر و مکان‌های گردشگری دنیا به جذابیت‌های آن افزوده است و اینترنت و دنیای مجازی را مفید نشان می‌دهد. حالا کجا را انتخاب کنیم! این اپ بر اساس مجموع امتیاز دهی به رستوران‌ها، فضاهای دیدنی و... افرادی مثل شما و من اطلاعات را جمع آوری و بر حسب نیاز شما محل‌ها را ارائه می‌دهد.

۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند

با توجه به اینکه سیستم نظردهی این اپ بسیار قوی تهیه شده است، می‌توانید مطمئن باشید محلی که به شما پیشنهاد می‌دهد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر شما می‌باشد. این اپ زمانی کارآیی خود را نشان می‌دهد که برای شما یک موقعیت زمانی فوری برای سفر پیش آمده و بدون برنامه ریزی می‌خواهید به یک سفر بروید، اینجاست که این اپ به کمک شما می‌رسد و کمکتان می‌کند تا راحت‌تر تصمیم بگیرید. این اپ در ارتباط با GPS این امکان را می‌دهد تا شما مکان‌های مورد علاقه‌ای که در آن‌ها هستید را انتخاب یا به مکانی که می‌خواهید بروید بهترین آدرس را در اختیارتان دهد.

۵- کاوش جهان شگفت انگیز از توییتر با سهولت
نمی‌خواهیم اینجا در مورد توییتر و یا توییت کردن صرف صحبت کنیم، ما با کسانی کار داریم یا بهتر بگویم فرض را بر آن گذاشتیم شما بیش از یک توییت کننده توییتر هستید و کنجکاوانه در آن جستجو می‌کنید، آن هم نه برای تصاویر و... پس با اپلیکیشن TweetBot شما چیزی فراتر را تجربه خواهید کرد.

۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند

یکی از دلایل محبوب کردن این اپ شاید مزایای آن می‌باشد، راحت‌تر جستجو کردن در کاربران، توییت‌ها، ذخیره هشتک‌ها و... این اپ شما را کاملا با دنیای توییتر آشنا خواهد کرد، ارتباط راحت این اپ با اکانت توییتر شما باعث مدیریت ۱۰۰ درصدی پروفایل شما می‌شود، تعویض عکس آواتار، تایم لاین، ویرایش مشخصات شما و هزاران کاربرد دیگر در اختیار شماست. این اپ تنها درخواستی که دارد استفاده از اکانت توییتر شماست، شاید یکی از زیبایی‌های آن امکانات GUI است، با این اپ شما می‌توانید همزمان چند اکانت توییتر خود را مدیریت کنید.

۶- هرگز دوباره گم نشوید!
پایان جنگ اپ‌های نقشه!! اپلیکیشن نقشه اپل غافله را به اپلیکیشن نقشه گوگل باخته است. واسط گرافیکی زیبا و ساده نقشه گوگل بسیار جلوتر از بقیه رقبا در رتبه اول قرار گرفته است. یکی دیگر از مزیت‌های نقشه گوگل امکانات صدایی آن است، تا به حال شده است از امکانات نقشه اپل استفاده کنید؟ اگر استفاده کرده باشید متوجه شده‌اید که صدای siri شما را راهنمایی می‌کند، صدایی که کمی به صدای رباتیک شبیه است.

۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند

اما در نقشه گوگل این مزیت وجود دارد که لحن صدا کمی به انسان واقعی‌تر و پیوسته‌تر پخش می‌شود. یکی از بهترین مزیت‌های نقشه گوگل همه چیز در کنار هم بودن است، وجود نمایش سیستم‌های حمل و نقل؛ در حالی که در اپل شما نیاز به نصب برنامه مکمل دارید. در نهایت امکان سریع و رابطه قوی نقشه گوگل با GPS هست، امکان تنظیم استفاده از دوچرخ و فهماندن آن به نقشه تا موقع استفاده از دوچرخه مسیرهای مناسب دوچرخه سواری را به شما پیشنهاد دهد.

۷- تبدیل به فردی پر دانش شوید
در دنیای امروزی طرفداران کتاب‌های الکترونیک روز به روز در حال گسترش است. اما برای تلفن‌های هوشمندی که صفحه نمایش کوچکی دارند مطالعه این کتاب‌ها کار راحتی نیست. اما گوش دادن به کتاب یا پادکست‌ها می‌تواند یکی از راه‌های مناسب برای مطالعه صوتی باشد، راهی که تقریبا در همه جا و همه حال می‌توان از آن استفاده کرد. بیشتر کتاب‌های پرفروش چاپی به صورت صوتی وجود دارند. پادکست‌های بسیار زیادی نیز در فضای اینترنت وجود دارند که به طور قطع حداقل عاشق یکی از آن‌ها خواهید شد. پادکست‌ها عموما رایگان هستند اما امکان این وجود دارد بعضی از این شبکه‌ها پولی باشند. یکی از اقتصادی ترین روش‌ها برای تهیه کتاب‌های صوتی Audible است.

۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند۷ ترفند بهبود زندگی با تلفن های هوشمند

این سایت شبیه سایت آمازون کار می‌کند. شما با هزینه کم می‌توانید کتاب‌های گران صوتی را تهیه کنید، مثلا با خرید یک اکانت ۱۴٫۹۵ دلاری می‌توانید ماهی یک کتاب صوتی گوش دهید. یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن این سایت وجود سیستم whispersync که با آن هم می‌توانید با تن‌های مختلف کتاب گوش دهید، همچنین این امکان وجود دارد از جایی که قبلا کتاب را گوش داده‌اید ادامه آن را گوش کنید. یک امکان بسیار جالب در این اپ قرار داده شده است که اگر هر دو نسخه کتاب الکترونیکی نوشته‌ای و صوتی را از این سایت گرفته باشید، بتوانید ادامه کتاب را در هر کدام از این نسخه‌ها هستید در دیگری ادامه دهید؛ مثلا شما دارید کتابی جذاب را می‌خوانید اما چشمانتان درد گرفته یا دیگر حوصله و یا فرصت خواندن نوشته را ندارید، بلافاصله آن را در نسخه صوتی می‌توانید ادامه دهید.

البته این اپ‌ها تنها بخشی از اپ‌های موجود هستند که شاید کمی زندگی شما را بهبود ببخشند، بخشی هستند که نمایان شیوه‌های بهبود زندگی توسط تکنولوژی و به خصوص تلفن‌های هوشمند باشند. تلفن‌های هوشمند فقط برای بازی یا گوش دادن به موسیقی نیستند، تلفن‌های هوشمند موجود دارای گستره فراوانی از قابلیت‌ها هستند که باید آن‌ها را کاوش کرد.

شما چه استفاده‌ای از تلفن‌های هوشمند خود می‌کنید؟ اصلا قابلیت‌های متمایزی که شما از این تکنولوژی نسبت به دوستانتان استفاده می‌کنید چیست؟ ما را نیز شریک تجارب خود کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.