مقام سابق آمریکایی رویکرد اوباما را علیه داعش "بی‌نتیجه" دانست

فیلیس بنیس، مقام سابق آمریکایی رویکرد اوباما را علیه داعش بی‌نتیجه توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مقام سابق آمریکایی، رویکرد اوباما را علیه داعش بی‌نتیجه توصیف کرد.

فیلیس بنیس، کارشناس موسسه مطالعات سیاست‌گذاری‌ها در واشنگتن و دیپلمات و ازمقامات سابق وزارتخارجه آمریکا درگفتگو با این شبکه از واشنگتن گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بارها و بارها گفته است که هیچ راه حل نظامی برای مقابله با داعش در عراق و سوریه وجود ندارد. اما راهبرد او عملا بیش از هر چیز دیگری بر راه حل نظامی برای این مسئله متکی شده است. 

شاهد آن هستیم که از بازگردانده شدن نیروهای نظامی آمریکا به عراق و ازسرگرفته شدن عملیات هوایی در عراق و سوریه سخن گفته می‌شود. نود درصد حملاتی که به اصطلاح نیروهای ائتلاف علیه مواضع داعش انجام داده‌اند توسط هواپیماهای آمریکایی بوده است. بنابراین می‌بینیم که ائتلاف فقط از منظر سیاسی است برای اینکه پوششی سیاسی بوجود بیاید. واقعیت این است که حملات به مواضع داعش، راهبرد آمریکا است و این راهبرد، بی نتیجه است. 

وی در ادامه افزود: نمی توان با حملات هوایی و بمباران، یک ایدئولوژی را نابود کرد. می توان مردم را هدف بمباران قرار داد و کشت. گفته می‌شود آمریکا در افغانستان، تقریبا همه سران القاعده را کشته است.

 آمریکا هزاران نیروی خود را نیز در افغانستان حفظ کرد. باوجود همه این کارها، القاعده پایان نیافت بلکه توسعه پیدا کرد و به سازمانهای تروریستی جدیدی تبدیل شد. اینکه آمریکا از راه حل نظامی برای حل مشکلی استفاده کند که ماهیت نظامی ندارد، بسیار مشکل‌آفرین است. اگر اوباما این رویکرد را تغییر بدهد، میراث مهمی از دوران ریاست جمهوری او  باقی خواهد ماند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار