شامگاه دیروز؛

آیت‌الله شیخ محمد تقی خاتمی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله شیخ محمد تقی خاتمی از علمای عظام زنجان دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله شیخ محمد تقی خاتمی دعوت حق را لبیک گفتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله شیخ محمد تقی خاتمی، از علمای عظام زنجان و یکی از اساتید حوزه علمیه استان زنجان شامگاه دیروز دعوت حق را لبیک گفته و دار فانی را وداع گفت.

مرحوم آیت‌الله شیخ محمد تقی خاتمی از علمای برجسته استان زنجان بود و در امر حوزه‌های علمیه نیز فعالیت‌های بسیاری انجام داده بود.

آیت‌الله خاتمی در سال 1305 هـجری شمسی در روستای شیخ جابر از توابع استان زنجان چشم به جهان گشود، سپس در سن 15 سالگی عازم قم شده و از محضر علمایی همچون آیت‌الله سیداحمد رضوانی زنجانی و شیخ احمد شکوری و شیخ علی زنجانی بهره‌مند شدند.

آن مرحوم پس از دو سال کسب فیض در قم راهی حوزه علمیه نجف اشرف شده و به مدت پنج سال در جوار مرقد امیرالمومنین(ع) اقامت کردند و در آنجا از محضر علما و شهدای بزرگی بهره‌مند شدند.


آن مرحوم که همه عمر خود را صرف تبلیغ علوم دینی کرده و در همین زمینه شاگردان بسیاری را تربیت کرده بود، ساعاتی پیش در 75 سالگی دار فانی را وداع گفته و به دیار حق شتافت.

پیکر این عالم ربانی شنبه 18 بهمن ماه از ساعت 15 عصر و از مسجد فاطمیه به سمت مزار شهدای پایین تشییع خواهد شد.

در همین راستا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در اطلاعیه‌ای رحلت این عالم ربانی را تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است: عالم ربانی نمونه تقوا استاد عالیقدر حوزه علمیه آیت‌الله حاج شیخ محمد تقی خاتمی پس از 75 سال تلاش علمی و تبلیغ شریعت نبوی و تربیت طلاب و دانشمندان بزرگ دار فانی را وداع و به دیار باقی شتافت.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: پیکر پاک این عالم متقی ساعت 15 فردا از مسجد فاطمیه زنجان تشییع خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.