جمعیت هلال احمر در هفته‌ای که گذشت؛

از امداد رسانی به 500تن در 9استان برفی کشور تا ناپدید شدن هواپیمای تک موتوره در گیلان

رسانی به 500نفر از هموطنان در 9استان برفی کشور، تشکیل کمیته مشترک بین اورژانس و امداد و نجات و ناپدید شدن هواپیمای تک موتوره در گیلان از مهم ترین وقایع هلال احمر در هفته گذشته بود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر در هفته گذشته شاهد اتفاقات مهمی بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

*آسیب دیدگی 2هزار تن در هفته گذشته/ نجات 384تن و انتقال 271 آسیب دیده در مرکز درمانی

 از تاریخ 4 تا 11بهمن ماه  تعداد 484مورد حادثه به وقوع پیوسته  که 2هزار و 154تن حادثه دیده به دنبال داشته است.  

همچنین نجات یافتگان در این هفته‌ای که ذکر شد 384نفر بودند که 271نفر از آن‌ها به مراکز درمانی انتقال یافتند و 113نفر درمان سرپایی شدند.

*برف و کولاک در 9استان کشور/ امداد رسانی به 500تن و رها سازی 70خودرو

بارش برف طی دو روز  10 و 11بهمن ماه موجب بروز مشکلاتی در 9استان آذربایجان شرقی و غربی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، لرستان و مازندران شد که امداد رسانی 60امدادگر در قالب 17تیم عملیاتی به 500نفر از هموطنان را به دنبال داشت.

*کمیته مشترک اورژانس و امداد و نجات تشکیل شد/ تلاش برای هم افزایی در خدمت رسانی 
 
کمیته مشترکی بین مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور و سازمان امداد و نجات برای رسیدن به  هم افزایی بیشتر در جهت خدمت رسانی و امداد رسانی تشکیل  شد.

همچنین مقرر شد طرح پیشنهادی این کمیته تا پایان سال به صورت پایلوت در  چند استان اجرا شود.

*تیم بین المللی جستجوی امداد و نجات در قالب 217نفر تشکیل می‌شود

تیم بین المللی جستجوی امداد و نجات در قالب 217نفر که از هر  استان یک تیم هفت نفره حضور دارند تا سال آ‌ینده در راستای خدمت رسانی به حادثه دیدگان در خارج از کشور انجام خواهد شد.
 
*آمادگی پایگاه‌های امداد هوایی هلال احمر برای خدمت رسانی در دهه فجر
 
با توجه به  برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده امداد گران، نجاتگران و کارکنان سازمان امداد و نجات در مسیر راهپیمایی روز 22بهمن حضور داشته و به خدمت رسانی می‌پردازند.

*رونمایی از دو فروند هواناو جمعیت هلال احمر/ انجام عملیات امداد رسانی در حوادث توسط شناورهای دریایی در انزلی

تعداد دو فروند هواناو "هاور کرافت" به ارزش 5میلیارد ریال با قالبیت انجام عملیات امداد رسانی در حوادثی از قبیل سیل، آب گرفتگی، جستجو در نوار ساحلی، مرداب و برف از سوی استانداری به هلال احمر تعلق  گرفت.

*سه فروند بالگرد شرکت "پنها" پس از کارشناسی هلال احمر و تاییدیه سازمان هواپیمایی تحویل گرفته می‌شود

در پی قرار داد منعقد شده در سال گذشته تعداد سه فروند بالگرد کلاس EP412 پس از سپری شدن مراحل کارشناسی و چک فنی و انجام پروازهای آزمایشی و تاییدیه سازمان هواپیمایی کشوری تحویل گرفته می‌شود.

*بهره مندی بیش از 50هزار زائر عمره از  خدمات درمانی  

از 13 آذر ماه امسال و با آغاز عمره مفرده تا کنون تعداد 54هزار زائر از خدمات درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه بهره‌مند شدند.

*گلستان به عنوان دبیر خانه دائمی کمپین منادیان سلامت انتخاب شد

برای نخستین بار  کمپین منادیان سلامت در روزهای 14 ، 15و 16 بهمن ماه که مصادف با روز جهانی سرطان در روز 15بهمن ماه است در استان گلستان دوره‌های آموزشی در راستای پیشگیری از سرطان شایع برگزار می‌شود.

*جستجو برای یافتن هواپیمای تک موتوره مفقودی در مازندران ادامه دارد/ به کار گیری 10تیم عملیاتی

در روز 13بهمن ماه یک فروند هواپیمای دو نفره آموزشی تفریحی که از فرودگاه رامسر برخواسته بود در ساعت 14بعد از ظهر  از صفحه  رادار خارج می‌شود.

گفتنی است این هواپیما دو سرنشین داشته که یک نفر از آن‌ها تبعه عربستان بوده که   جستجوی هوایی و زمینی در مناطق رودسر و تنکابن با به کار گیری 10تیم عملیاتی که شامل 42نفر می‌شود آغاز شد.

*پیدا شدن چرخ هواپیمای ناپدید شده در تور صیادی/ جستجوها برای  کشف هوا پیما  ادامه دارد

پس از جستجوهای مکرر تیم‌های عملیاتی برای کشف هواپیمای ناپدید شده در گیلان یک چرخ از هواپیما در روز 14 بهمن ماه ساعت 15 در تور صیادی واقع در دریای منطقه شیرود در استان مازندران کشف شد.

گفتنی است با  توجه به اینکه یک چرخ از هواپیما داخل دریا کشف شده این احتمال می‌رود که هواپیما به دریا سقوط کرده باشد.

*19پرسنل هلال احمر دچار حادثه شدند/ اعزام بالگرد برای نجات جان دو امداد گر

صبح روز چهارشنبه و در ساعت 8و 15دقیقه یک دستگاه مینی‌بوس که حامل پرسنل هلال احمر بوده در مسیر حرکت از تفرش به قم جهت برگزاری دوره آموزشی می‌رفتند در محور تفرش دچار واژگونی شد که متاسفانه 19 سرنشین دچار آ‌سیب دیدگی شدند که دو نفر از آ‌ن‌ها با توجه به اینکه حال وخیمی داشتند توسط بالگرد از بیمارستان تفرش به سمت قم انتقال یافتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار