صادق دقیقی در نشست خبری «تا آمدن احمد»:

باید از فیلم های دفاع مقدسی حمایت کنیم

کارگردان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» گفت: کسانی که دغدغه جنگ دارند، پشت فیلم‌های این حوزه بایستند.

 به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق دقیقی با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، صادق صادق دقیقی، کارگردان «تا آمدن احمد» با ابراز تاسف از اینکه نسبت به فیلم های دفاع مقدسی نوعی گارد وجود دارد، گفت: دلم نمی خواهد اعتراض کنم اما ۷۰ سال از جنگ جهانی دوم می گذرد و هنوز هم فیلم هایی دراین باره ساخته می شود ضمن اینکه در صدر پرفروش ترین فیلم ها نیز قرار می گیرند.

وی ادامه داد: اما با اینکه ۲۶ سال از جنگ ایران می گذرد اما فیلم های این حوزه هنوز جایگاه خودشان را پیدا نکرده اند و متاسفانه وقتی نام فیلم مذهبی با دفاع مقدسی می آید، برخی ها موضع می گیرند. 

این کارگردان افزود: اگر یادتان باشد نفت کشور از جزیره خارک صادر می شد و اگر در زمان جنگ این جزیره را اشغال می کردند ظرف مدت یک هفته تهران را هم می گرفتند اما متاسفانه با این موضوع برخورد خوبی نمی شود ضمن اینکه حرف ها را شعاری می دانند.

صادق دقیقی با اشاره به اینکه سال ۱۰۰ فیلم در سینمای ایران ساخته می شود، گفت: از میان این تعداد فیلم ها نباید ۴ فیلم در حوزه دفاع مقدس تولید شود؟ یعنی همه فیلم ها باید اجتماعی باشند تا دیده شوند؟ بیایید وقت بگذاریم و بدون جبهه گیری به تماشای این فیلم ها بنشینیم و در مورد آنها منصفانه اظهارنظر کنیم. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: دوست دارم کسانی که به معنای واقعی دغدغه جنگ دارند، پشت این فیلم ها بایستند و من از اهالی سینما خواهش می کنم مهربان تر باشند و به تماشای آثار یکدیگر بنشینند. 

صادق دقیقی درباره تم اصلی فیلم گفت: «تا آمدن احمد» یک فیلم انتظار است و ما فیلم را کوبنده آغاز کردیم همانطور که فیلم همکار خوبم نرگس آبیار نیز فیلمی درحوزه انتظار بود. اما این فیلم، فیلمی برای پدرو مادرهاست و تلاش کردیم یک فیلم خوب داشته باشیم.

پروانه مرزبان، تهیه کننده این اثر سینمایی با اشاره به اینکه جزیره خارک در سینمای دفاع مقدسی مورد توجه نبوده، گفت: فیلم «تا آمدن احمد» اثری درباره شهدا و مظلومیت خارک است و ۲۸۰۰ روز در دوران دفاع مقدس ایستادگی کردیم و جزیره خارک ۲۸۰۰ بار مورد حمله قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در سفری که به این جزیره رفته بودم، به من گفتند چرا تنها درباره آبادان و اهواز فیلم جنگی می سازید، در صورتی که خارک در تمام این مدت مورد حمله قرار گرفته بود اما تا به امروز هیچ حرفی از آن زده نشده است. 

این تهیه کننده گفت: زمانی که می خواستیم این فیلم را بسازیم؛ کسی نمی دانست این منطقه هم در جنگ بوده است به همین دلیل این فیلم را برای مردم خارک ساخته ام. 

افسر اسدی، بازیگر فیلم با اشاره به اینکه زمان کمی برای تمرین و رسیدن به لهجه مورد نظر داشته، گفت : لهجه من در فیلم مخلوطی از آذری و بوشهری است اما از زمانی که بازی در فیلم را قبول کردم، دو روز وقت داشتم که بلافاصله فیلمبرداری ها شروع شد به همین دلیل فرصت زیادی برای تمرین لهجه نداشتم.

فریدون شیردل مدیر فیلمبرداری فیلم «تا آمدن احمد» نیز درباره دشواری های فیلمبرداری این کار گفت: در سینما معمولا کم پیش می‌آید که بیش از یک دوربین کار شود اما ما دراین فیلم با بیش از دو دوربین هم کار کردیم و شرایط خاصی داشت. هماهنگی نور و تصویر این کار برایمان سخت بود اما کارگردان کار با دیدی که داشت بسیار به ما کمک کرد.

فریدناظر فصیحی مسئول جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم نیز درباره دشواری های این بخش افزود: این فیلم نیز مانند بسیاری ازآثار سینمایی دیگر دشواری های خاص خودش را داشت اما دشواری های شیرینی بود چرا که کارگردان کار به خوبی به این حوزه واقف است و برای پیشبرد اهداف به ما بسیار کمک کرد و ما نیز سعی کردیم در این بخش کار استانداری ارائه دهیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار