کامیاب در مراسم افتتاح نمایشگاه ملی دیوارنگاری شهری شاهدان شهر گفت :

ارسال 1800 اثر به جشنواره شاهدان شهر/ برگزاری دوسالانه مجسمه‌های شهری در باغ موزه قصر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: 1800 اثر به جشنواره شاهدان فرستاده شده و بیش از 200 اثر برگزیده شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه سومین دو سالانه دیوارنگاری شهر با موضوع شاهدان شهر که عصر امروز در فرهنگستان هنر با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر و عبدالهی معاون خدمات شهری و جمعی از مسئولین شهری برگزار شد، اظهار کرد: کمترین کاری که می توان در حق شهدای انجام دهیم نقاشی چهره‌ های آنها بر روی دیوارهای شهر است.
وی افزود: 1800 اثر به این جشنواره فرستاده شده و بیش از 200 اثر برگزیده شده است.
کامیاب با تاکید بر برگزاری این دوسالانه تصریح کرد: شهدا کسانی بودند که عزت‌، افتخار امروز ما به آنان بستگی دارد و کمترین کاری که به پاس قدردانی از آن‌ها می‌توان انجام داد نقاشی چهره‌ های آنها بر روی دیواره های شهر است.
وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران در ایام دهه فجر برنامه های بسیاری را در دست اجرا دارد، گفت:برگزاری دوسالانه مجسمه‌های شهری در باغ موزه قصر و شاهدان شهر از مهمترین برنامه های این سازمان است.
در ادامه این مراسم مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آلودگی های محیطی باعث کاهش طول عمر نقاشی های دیواری می شود، اظهار کرد: آثار هنری که یک هنرمند خلق می کند می تواند باعث آرامش بصری شهروندان شود و باید دقت داشت که با توجه به اینکه آلودگی های بصری باعث از بین رفتن این آثار می شود از کشیدن آنها در دیواره های قدیمی و فرسوده خودداری کرد.
وی ادامه داد: به منظور ارج نهادن به هنر هنرمندان باید در انتخاب محلی که قرار است آثار هنری به ویژه تصاویر شهدا بر آن نقش ببندد دقت و حساسیت به خرج دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آثار هنری هر شهر بیانگر پیشینه و فرهنگ آن شهر است و این موضوع باید در رسم آثار و بویژه حفظ آنها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار