دم نوش‌ها چه فوایدی دارند؟!

دانلود کنید: با خواص دم نوش‌ها بیشتر آشنا شوید

دم‌نوش یا جوشانده به نوشیدنی‌هایی که معمولاً از دم کردن گیاهان مختلف به دست می‌آیند اطلاق می‌شود. این گیاهان معمولاً خاصیت دارویی نیز دارند و بخشی از داروهای طب سنتی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ این روزها دم نوش های گیاهی طرفداران زیادی را به سوی خود کشانده است که مورد استقبال اغلب خانواده ها شده است. برخی برای نفع درمانی از این دم‌نوش‌ها استفاده می‌کنند. تعدادی برای تنوع بخشیدن به نوشیدنی روزانه آن را جایگزین چای کرده اند. اغلب گیاهان بافت سفت و خشنی دارند که بدن قادر به هضم این بافت و دسترسی به ترکیبات مفید آن نیست. در نتیجه برای آنکه ما بتوانیم از این ترکیبات سودمند نفع ببریم با خیساندن گیاه در آب، دم کردن یا جوشاندن به اثرات مهم آن دست می یابیم. البته باید بدانید دم کردن و جوشاندن گیاهان دو روش مختلف است و نوشیدنی حاصل از هر روش، خاصیت و تاثیر جداگانه ای بر بدن می گذارد. توجه داشته باشد دم‌نوش‌ها با جوشانده هر کدام مقوله خاص خود را دارند. دم نوش ها همانطور که اثرات و تاثیرات مثبی دارند تاثیرات منفی هم دارند.

دانلود کنید: با خواص دم نوش ها بیشتر آشنا دم نوش هاشوید


نرم افزاری که برای دانلود قرار داده ایم برای معرفی دم نوش ها به همراه خاصیت دارویی، روش تهیه و خواص آن بصورت مفید توضیح داده شده است. در این نرم افزار بیش از 50 نوع دم نوش به همراه توضیحات قرار داده شده است که کاربران گرامی می توانند اطلاعات مفیدی هم درمورد دم‌نوش‌ها و هم روش صحیح تهیه این دم نوش‌ها استفاده و از آن استفاده بهینه را ببرند. دم‌نوش‌ها حاوی ترکیبات مفیدی است که بر اثر گذشت زمان با اکسیژن هوا وارد فعل و انفعالات شده و از مزیتشان کاسته می شود. دم‌نوش‌ها در محیط خشک، خنک و در سایه دو تا سه ماه قابل نگهداری بوده و بیش از این زمان اگرچه طعم آن تغییر نمی کند و فاسد نمی شود، اما به مرور از فواید آن کاسته می شود. مصرف دمنوش سرد بجز برای برخی گیاهان خاص توصیه نمی شود، زیرا بر اثر سرد شدن، برخی مواد مؤثر دمنوش از بین می رود و اثر نوشیدنی کم می شود. بهتر است دمنوش حداکثر ظرف یک تا دو ساعت میل شود.

 • تصاویر محیط برنامه، برای مشاهده در اندازه اصلی روی تصاویر کلیک کنید

دم نوش دم نوش دم نوش


 • دانلود و مشخصات فایل

دانلود
 • حجم: 1.96 مگابایت
 • نسخه: 2.4
 • اجرا در: اندروید 2.3 و بالاتر
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز:




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار