احتمال توقف افزایش تولید نفت آمریکا تا اواسط سال 2015

بر طبق گزارشات اخیر، در صورت تداوم پایین ماندن قیمت جهانی نفت که موجب غیراقتصادی شدن حفاری نفت می‌شود، افزایش تولید نفت آمریکا ممکن است در نیمه دوم سال 2015 متوقف شود و در سال 2016 کاهش یابد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه "پرس تی‌وی"، بر طبق گزارشات اخیر، در صورت تداوم پایین ماندن قیمت جهانی نفت که موجب غیراقتصادی شدن حفاری نفت می‌شود، افزایش تولید نفت آمریکا ممکن است در نیمه دوم سال 2015 متوقف شود و در سال 2016 کاهش یابد.

طبق گزارش "آی اچ اس" و در پی مطالعه روی 39 هزار چاه نفت در آمریکا، در صورتی که قیمت نفت در هر بشکه زیر 60 دلار باقی بماند، افزایش تولید نفتِ آمریکا تا اواسط سال جاری متوقف می‌شود.

تا ژانویه 2015، افزایش تولید نفت آمریکا چندین ماه ثابت خواهد ماند.

"رائول لوبلان" یکی از مقامات ارشد آی اچ اس گفت: اگر قیمت نفت پایین باقی بماند و اطمینان در مورد قیمت‌های آینده نامشخص باشد، تولید آمریکا در سال 2016 احتمالا ثابت خواهد ماند و حتی ممکن است کاهش یابد.

قیمت نفت از ژوئن سال گذشته به دلیل عرضه بیش از حد جهانی 60 درصد کاهش یافته است. قیمت نفت آمریکا از بشکه‌ای حدود 110 دلار در ژوئن در حال حاضر به حدود 50 دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

این کاهش قیمت تند سبب کاهش سرعت در حفاری نفت شده و به افزایش 5 ساله آن که موجب شد تولید نفت آمریکا به بالاترین حدش برسد پایان داده است.

شرکت نفتی "شورون"، "کونوکو فیلیپس" و شرکت‌های شاخص دیگر اعلام کردند با در نظر گرفتن قیمت‌های پایین‌تر نفت در سال 2015 بودجه‌های سرمایه‌ای را کاهش خواهند داد.

بر طبق گزارش "آی اچ اس" بیش از نیمی از چاه‌های نفت آمریکا که در سال 2014 حفاری شدند با نفت کمتر از 60 دلار غیراقتصادی بودند و 30 درصد از چاه‌های جدید با نفت کمتر از 81 دلار در هر بشکه غیرقابل سوددهی بودند. در سال گذشته تنها 25 درصد از چاه‌های نفتی حفاری شده با نفت 40 دلاری و یا کمتر، سوددهی داشته‌اند.

تحلیل‌گران می‌گویند قیمت‌های جهانی نفت از ماه گذشته در حال بازگشت دوباره به سمت افزایش قیمت هستند و عوامل متعددی می‌توانند قیمت‌ها را به سرعت افزایش دهند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار