جرایم حکومتی رژیم پهلوی/بخش پنجم

سوپرمارکت سیاسی خاندان پهلوی؛ پست‌های حکومتی با رشوه فروخته می‌شود!/ ملت ایران "رستاخیز" واقعی را نشان دادند

سوپرمارکت سیاسی خاندان پهلوی یکی از منابع قابل توجه درآمد آنها بوده که بی ‌اعتنا به سرنوشت مردم، پست‌های حکومتی را با رشوه به عوامل خود می‌‌‌فروختند...

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در بررسی مفاسد سیاسی خاندان پهلوی به سندی می‌رسیم که نمونه‌های بسیاری از آن در شواهد تاریخی حکومت پهلوی وجود دارد.



شاهرخ فیروز در یک بازی قمار مبلغ 5 میلیون توامان به هوشنگ دولو  باخت و پس از اتمام بازی نیز مبلغ 5 میلیون تومان دیگر را به وی داد و از تقاضا نموده تا مشارالیه از حضور شاهنشاه آریامهر تقاضا کرده تا نامبردن را به مقام سفارت منصوب کند، تقاضای شاهرخ فیروز مورد قبول دولو و شاهنشاه واقع شد.

شایان

این سند نمونه‌ای است که نشان می‌دهد سوپرمارکت سیاسی خاندان پهلوی یکی از منابع قابل توجه درآمد آنها بوده که بی ‌اعتنا به سرنوشت مردم، پست‌های حکومتی را با رشوه به عوامل خود می‌‌‌فروختند.

در 12 اسفند ماه سال 53 شاهد تیتری کوتاه بر روی روزنامه‌ها تحت عنوان " نظام سیاسی کشور تک حزبی شد" بودیم.

شایان

دکتر رجبی دوانی پژوهشگر ارشد تاریخ تحولات اسلامی در این باره می‌گوید: به طور کلی چند حزب وجود داشت که همگی وابسته به رژیم بودند که به اصطلاحبه آن شه‌ساخته گفته می‌شد که در نهایت آنها را با هم ادقام کرده و به عنوان حزب رستاخیز ملت ایران معرفی شد.

محمد رضا پهلوی در یک سناریو کاملا ساختگی  و  بایم سناریوی بسیار دیکتاتور معابانه تشکیل نظان کمونیستی را اعلام می‌کند.

شایان

این استبداد کم سابقه سیاسی درحالی اتفاق می‌افتاد که پهلوی دوم در سالهای پیش از آن با نوعی تکسر گرایی ساختگی تلاش داشت چهره‌ای متفاوتی از خود نشان دهد و پس از آن نقاب از چهره برداشت و با هدف نهادینه سازی تئوری شاهنشاهی مبارزه با روحانیت و تحکیم پایه های غرب، احزاب را منحل کرد.

محمدرضا پهلوی در مصاحبه‌ای پیرامون پیوستن به حزب رستاخیز می‌گوید: هر شخصی که به عضویت حزب رستاخیز در نیاید دو راه پیش رو دارد، چنین فردی یا خائن است که و جایش در یکی از زندان‌های ایران خواهد بود و یا اگر مایل باشد همین فردا می‌تواند کشور را ترک کند و هر کجا که می خواهد برود زیرا دیگر ایرانی و جزئ ملت ایران نیست.

شایان

حضرت امام خمینی(ره) که در آن زمان در تبعید به سر می‌بردند صراحتا عضویت در این حزب را برای عموم مردم حرام دانستند و این حزب شاه ساخته رستاخیز سرانجام پس از سه سال و نیم و با وجود فراماسون‌ها و بهاییان شناخته شده در راس خود، با اعتراضات مردمی و دست رد آنها برای عضویت در ان، در 9 مهر 59 منحل می‌شود. تا رستاخیز واقعی ملت ایران یکی دیگر از اهداف سیاسی پهلوی را ناکام گذاشته باشد.

شایان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار