درگزارش هفتگی احزاب وتشکل‌ها بخوانید

اعتراض دانشجویان به تعطیلی پژوهشکده فضایی/"اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان" از واجبات "روزنامه‌های زنجیره‌ای"/توصیه امام خمینی(ره) به انقلابیون چه بود؟

مهمترین عناوین خبری حوزه احزاب و تشکل‌ها در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران،‌ حوزه احزاب و دانشگاه در هفته‌ای که گذشت رویدادهای زیادی را پشت سر گذاشت که شما در این گزارش می‌توانید اهم این عناوین را بخوانید.

ببکوهکن: کلودیاروت حقوق بشر را در بمباران شیمیای حلبچه جستجو کند!

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: گویا برخی کشورهای اروپایی متوجه این نیستند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظامی مستقل و مبتنی بر مبنای اعتقادی مردم بر سر کار آمده است و این نظام با سایر نظام‌های منطقه و غرب‌آسیا تفاوت‌های فاحشی دارد. از نظر دیپلماسی و حقوق بین‌الملل هیچ کشوری مجاز به این نخواهد بود که در قوانین کشور دیگر دخالت کند آیا ما مجازیم در قوانین کشور آلمان و برخوردهایی که این حاکمیت با شهروندانش دارد مداخله و اظهار نظر کنیم؟ عکس این رویه نیز در روابط بین‌الملل صادق است. (مشروح خبر)

ببامیری: تاکنون مجوزی برای "حزب اتحاد ملت ایران اسلامی" صادر نشده است

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اخذ مجوز حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اظهار داشت: تا دوشنبه هفته قبل که قرار بود بررسی اخذ مجوز این حزب در کمیسیون ماده 10 مطرح شود، اما تا هفته گذشته استعلامات و نظرات کارشناسی مربوط به این حزب نرسیده بود، لذا در دستور کار قرار نگرفت و قرار شد که دوشنبه این هفته مطابق با 13 بهمن ماه 93 در صورت فراهم شدن و رسیدن استعلامات بررسی مجوز این حزب در دستور کار کمیسیون ماده 10 قرار گیرد. (مشروح خبر)

ئئصدرجمالی: عدم پاسخگویی به سخنان"کلودیاروت" اجازه تکرار دخالت‌ در امور داخلی کشور را می‌دهد

مسئول سابق بررسی تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز گفت: درباره اظهارات خارج از عرف دیپلماتیک کلودیا روت، اینگونه دخالت‌ها را ثمره به رسمیت شناختن خواسته‌های غربی‌ها از سوی برخی در داخل کشور دانست و اظهارداشت: غرب در مذاکرات نتوانست مواضع جمهوری اسلامی را محکوم کند، لذا با دست‌اندازی در امور دیگر مانند حقوق بشر و مسائل نظامی سعی در تحمیل فشار به جمهوری اسلامی ایران دارند. (مشروح خبر)

بحبیبی: "محوریت جامعتین" در همگرایی اصولگرایان اجتناب‌ناپذیر است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی که در اجلاس سراسری دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب متبوعش در مشهد سخن می‌گفت با اشاره به شرایط چگونگی ارتباط و انسجام در داخل جریان اصولگرایی و مقایسه آن با قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری، بیان داشت: اصولگرایان در جهت تقویت همگرایی حرکت می‌کنند و میل به همگرایی در داخل جریان اصولگرایی افزایش یافته است. (مشروح خبر)

اپهلوانی: مسئولان هوشیار باشند که دشمن آنها را به سمت خط قرمزهای نظام سوق ندهد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز گفت: با بیان اینکه در دوسال اخیر شاهد حضور پی‌درپی و برگزاری میتینگ‌های سیاسی سیاستمداران غربی در تهران هستیم و به تازگی هم حضور "کلاودیا روت" مسائلی را بوجود آورد که مایه تأسف شد، اظهارداشت: مسئولان باید نسبت به اینگونه رویدادها پاسخگو باشند. اینکه چرا میزبانی افرادی را به عهده می‌گیرند که نه تنها دستاوردی برای کشور ندارند، بلکه منافع ملی را هم مورد مخاطره قرار می‌دهند. (مشروح خبر)

ذاذعبدی: تعطیلی پژوهشکده فضایی کشور را برای ساخت موشک‌های ماهواره‌بر با مشکل مواجه می‌کند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر با تبعات پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی گفت: مقایسه شرایط امروز کشور با 36 قبل بیانگر میزان نفوذ تفکرات اسلامی در کشورهای منطقه است و پیش بینی رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ تفکر اسلامی به قلب جهان غرب تا حد زیادی محقق گشته است. (مشروح خبر)

ببچهل‌ونهمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا برگزار شد

چهل و نهمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا سوم تا پنجم بهمن ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اسم سفیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان، رایزن رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در ایروان و  نمایندگان 60 انجمن اسلامی دانشجویان عضو اتحادیه از اقصی نقاط اروپا، در شهر ایروان ارمنستان برگزار شد. (مشروح خبر)

تتاردوی تشکیلاتی جهاد اکبر 18 بهمن در مشهد مقدس برگزار می‌شود

مسئول محتوای اردوی جهادی اکبر در نشستی خبری با اشاره به جزئیات برگزاری اردوی تشکیلاتی اظهار داشت: این اردو صبح شنبه 18 بهمن در حسینیه سادات رضوی مشهد مقدس برگزار می‌شود و ما در این مراسم در خدمت برخی مسئولین ادوار اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و همچنین علمای اعلام خواهیم بود. (مشروح خبر)

لفروزنده: برچسب افراط بر منتقدان فتنه با هدف تغییر فضا به نفع اصلاح‌طلبان

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی طی صحبت‌های برخی پیرامون اجماع اعتدالیون دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب و اعلام موضع آن‌ها در قبال افراطیون، گفت: این دست صحبت‌ها طراحی برخی افراد توطئه‌گر و فتنه‌ انگیز در جریان اصلاح‌طلب است، چرا که اصولگرایان همگی به اصول و مبانی اعتقاد دارند، بنابراین این حرکتی که جریان دوم خرداد راه انداخته‌ است به دنبال اختلاف افکنی میان اصولگرایان است. (مشروح خبر)

لفنعمتی: باید تلاش کنیم تا نفت خام وارد پتروپالایشگاه‌ها شود

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره اینکه وابستگی بودجه کشور به نفت معضلی است که از سال‌ها پیش گریبان اقتصاد ایران را گرفته است، اظهارداشت: این اتفاق نامیمون بیش از 40 سال است که در کشور ما وجود دارد، ما بعد از انقلاب دولت‌هایی را داشتیم که قیمت نفت در آن به بشکه‌ای 10 دلار رسید و دوره‌ای را هم داشتیم که قیمت نفت به بشکه‌ای 100 دلار رسید، اما مشکل وابستگی به نفت حل نشد. (مشروح خبر)

ذاحجت‌الاسلام کلانتری: وزارتخارجه اجبار بانوان به برداشتن حجاب به بهانه صدور ویزای فرانسه را پیگیری کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: این که شخصی براساس اعتقاد خود به مبانی دینش احترام گذاشته و به تکالیف خود عمل کند، هیچ نهادی حق نقض این آزادی را ندارد و براساس بندهای آشکاری که در حقوق بشر مطرح است یکی از اصول حقوق بشر برخورداری از آزادی است و دولت فرانسه حق ندارد مسلمانان ایرانی و سایر مسلمانان را که معتقد به پوشش اسلامی هستند مجبور به سرپیچی از این عمل کند. (مشروح خبر)

تیزدان‌پناه: رهایی اقتصاد از تسلط دولت‌ها تنها راه رسیدن به پیشرفت درون‌زاست

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان اینکه ساختار اقتصادی ایران ساختاری درون‌گراست و این برای موقعیت ژئوپولتیک کشورمان به هیج عنوان زیبنده نیست، گفت: تحریم‌های از زمان استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بر اقتصاد و زندگی مردم سایه افکنده است و با نگاهی خردمندانه این وضعیت فرصت بی‌نظیری است تا از طرفی مردم ایران به خود بیایند و از طرف دیگرتلنگری برای دولت‌ها باشد تا با مقاوم کردن پایه‌های اقتصاد ملی شرایط را برای برون رفت از وابستگی‌ها مهیا کند. (مشروح خبر)

تذباهنر: کسانی که پای صحبت‌های روت نشستند باید واکنش نشان می‌دادند

دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: برخی از متفکرین غربی از انقلاب اسلامی به عنوان زلزله یاد کردند که موج آن در آینده نقاط مهمی از دنیا را فرا خواهد گرفت و امروز شاهد آن هستیم که رایحه نظام مردم سالاری دینی در کشورهای منطقه غوغایی به پا کرده است که چند نفر از وابستگان به استکبار را به زیر کشید. (مشروح خبر)


سبکنگره اقتصاد مقاومتی 28 بهمن با حضور یکی از سران قوا کار خود را آغاز می‌کند


دبیر کنگره اقتصاد مقاومتی این کنگره با هم‌افزایی ده وزارتخانه و موسسات وابسته به آن 20دانشگاه و موسسه پژوهشی در سازمان‌هایی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های مرتبط با اقتصاد کشور و  با همکاری دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، مرکز پژوهش های علوم اسلامی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.  (مشروح خبر)

سبمیرسلیم: افراد مراقب باشند رفتارشان پای حزب نوشته نشود

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه هر چه استحکام مردمسالاری بیشتر باشد، استحکام جمهوری اسلامی بیشتر خواهد بود تصریح کرد: آبروی حزب به آبروی اعضای آن وابسته است و حزبی که اعضای آن بی‌توجه به معانی باشند و رفتار ناشایستی انجام دهند آن حزب آبرویی ندارد. (مشروح خبر)



بسجادی: "اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان" از واجبات "روزنامه‌های زنجیره‌ای"


سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: همایش سراسری جبهه پیروان هفته اول اسفند‌ماه برگزار خواهد شد و در آن دبیران کل احزاب زیرمجموعه جبهه پیروان حضور پیدا خواهند کرد. همچنین در این همایش راهکارهایی مناسب برای فعالیت در فضای سیاسی کشور ارائه خواهد شد. (مشروح خبر)


یشاسلامی: آفت بزرگی که در کمین آقازاده‌هاست/در کنار استقلال ‌فکری ولایت پذیر هم باشید


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه برخی چهره‌ها در مجلس سعی دارند خود را بین جناح‌های مختلف در گردش نشان دهند تا القا کنند که مستقل عمل می‌کنند، تصریح کرد: به نظر بنده اینکه یک فرد قائل به یک دیدگاه ثابت نباشد، بیش از آنکه بیانگر استقلال وی باشد،‌ نشانه عدم ثبات است.

بتبریزی: سبک زندگی ایرانی با حضور مستشاران آمریکایی در کشور هدف قرار گرفت

پژوهشگر تاریخ معاصر با بیان اینکه قدرت اسلام و اعتقادات مردم، فرهنگی غنی اسلامی در ایران، نقش روحانیت در تاریخ معاصر، تقابل با استعمار و استبداد و رهبری هوشمندانه امام خمینی از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 بود، اظهارداشت: رهبر کبیر انقلاب مبانی اسلامی را در سه محور اسلام به عنوان ایدئولوژیک، فرهنگ و تمدن و سیستم حکومتی در برابر مکتب‌های ایدئولوژیک مارکسیست، کاپیتالیسم و مکتب‌های دیگر به مردم ارائه داد. (مشروح خبر)

قبدستاوردهای بزرگ یک انقلاب/ توصیه امام خمینی(ره) به انقلابیون چه بود؟

انقلاب اسلامی برای رسیدن به قله پیروزی مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرد؛ از فتنه کودتای 28 مرداد 32، تا 15 خرداد 42 و نیز تحولات دهه 50 همه پیچ‌های سخت تاریخی بودند که با همت و بصیرت ملت آزاده ایران پشت سر گذاشته شد. جای شک نیست که انقلاب ایران به اتکال نیروی دفاع از حریم دین و شریعت راه خود را از میان سختی‌ها باز کرد تا توانست نهال استقلال و آزادی را در خاک پاک ایران غرس کند و همین امر راز ماندگاری و تاثیرگذاری این انقلاب در عرصه جهانی و در میان کشورهای آزادیخواه شد و اینگونه گفتمان انقلاب اسلامی پا از مرزهای جغرافیای کشور ما فرا‌تر نهاد. (مشروح خبر)

یبابوترابی‌فرد: اهانت به پیامبر مکرم اسلام یک حرکت انفعالی در قبال افزایش اقتدار مسلمانان بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنشی نسبت به توهین‌های مکرر غرب به پیامبر اسلام گفت: رفتاری که غرب و فرانسه در اهانت به پیامبر اسلام داشتند یک حرکت انفعالی در برابر رشد و افزایش اقتدار پیروان پیامبر بود. وی با اشاره به این که امروز تفکر ناب اسلامی و اندیشه سیاسی امام که برآمده از اندیشه‌های حیات‌بخش پیامبر اسلام است در دنیای اسلام راه یافته خاطرنشان کرد: این اندیشه‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های آن‌ها را در خلق جریان‌های انحرافی ناکام کرده و آن‌ها مشاهده می‌کنند که داعش در دنیای اسلام منزوی شده است و مسلمانان اسلام را در چهره نورانی امام که جلوه‌ای از چهره نورانی پیامبر است، می‌شناسند. (مشروح خبر)

دبیانیه/آقای فرهادی! شرکت در فتنه باید خط قرمز انتخاب رئیس دانشگاه تهران باشد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با گذشت بیش از یک سال از تغییر ریاست دانشگاه تهران، متاسفانه این دانشگاه هنوز با سرپرست اداره می‌شود. با توجه به حواشی به وجود آمده در وزارت علوم، با انتخاب حضرتعالی به عنوان وزیر جدید و با عنایت به مواضع، سخنان و وعده‌های داده شده در جلسه رای اعتماد به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، انتظار این بود که فردی متدین و معتقد به نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در رأس این دانشگاه قرار گیرد. فردی که در عین حال تامین کننده آزادی مسئولانه دانشجویان نیز باشد. (مشروح خبر)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار