زینل نیا:

از مربیان خواهش می کنم از کشتی گیران نخواهند وزن کم کنند!/خیلی جدی باید به فکر نسل آینده باشیم

پیشکسوت کشتی کشورمان معتقد وزن کم کردن زیاد به خصوص در رده های سنی پایه عمر قهرمانی را کوتاه می کند.

از مربیان خواهش می کنم از کشتی گیران نخواهند وزن کم کنند!/خیلی جدی باید به فکر نسل آینده باشیمناصر زینل نیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: زمانی که کشتی می گرفتم تعداد کیلو های زیادی وزن کم می کردم و همین موضوع باعث شد هم اکنون با مشکلات زیادی ربرو باشم.
 
وی تصریح کرد: البته زمان ما کشتی گیری به صورت علمی تمرین نمی کرد و همه چیز معطوف به مسائل فنی بود،مربیان نیز از همان دوران نوجوانی برای ارنج تیم،کشتی گیران را وادار می نمودند تا وزن کم کنند که همین موضوع در بیشتر موارد عمر قهرمانی آنها را کوتاه می کرد.
 
دارنده مدال طلای آسیا در وزن 48 با بیان این که خیلی جدی باید به فکر نسل آینده باشیم گفت: خیلی مفت مدال جهانی را از دست دادم هر چند که گذشته ها گذشته اما هنوز هم در حسرت آن مدال هستم،به هر حال اگر به فکر موفقیت کشتی هستیم باید در رده های سنی پایه خیلی بیشتر متمرکز شویم و با حساسیت های لازم طوری پیش رویم که جای پشیمانی برای نسل آینده باقی نماند.
 
زینل نیا در خصوص وضعیت این روزهای کشتی نیز اظهار داشت: کشتی با آمدن رسول خادم که خودش ازعنوانداران این رشته است روزهای متفاوتی را نسبت به سال های گذشته تجربه می کند و من اطمینان دارم اگر حمایت های لازم از فدارسیون کشتی صورت گیرد تا چند المپیک آینده خیالمان از موفقیت این رشته راحت خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار