خسروی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

تامین نیروی انسانی مدارس با کمک موسسان غیر دولتی/ انتخاب معلمان توانمند در مدارس واگذاری

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفاعیات آموزش و پرورش در خصوص وا گذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی گفت: مشکل تامین نیروی انسانی مدارس که در ابتدای سال تحصیلی وجود داشت با کمک موسسان غیر دولتی حل شده است.

ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  950 مدرسه واگذار شده توسط آ‌موزش و پرورش به موسسان خصوصی اظهار کرد: لازم است آموزش و پرورش قبل از انجام هر اقدامی  برای نخستین بار به نکات کارشناسی و هماهنگی  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجه کند تا با مشکل مواجه نباشیم.

خسروی ادامه داد: در تمام مراحل سال تحصیلی این طرح باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و کارشناسان آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و  تحقیقات نیز اشکالات و مزایای این طرح را بررسی کنند تا برای سال آینده بر اساس قوانین و تصمیم کارشناسی انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آموزش و پرورش معتقد است اجرای  این طرح علاوه بر صرفه جویی اقتصادی توانسته در سال تحصیلی مشکل تامین نیروی انسانی را برطرف کند.

خسروی با بیان اینکه در اجرای این طرح سیاست مشارکت مردم دیده می شود ، گفت:  آموزش و پرورش معتقد است نیروهایی که در کلاس درس به  دنبال اجرای این طرح حضور پیدا کرده‌اند از افراد توانمند و آموزش دیده هستند تا به این ترتیب مشکل ‌آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان ایجاد نشود.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ اعضا کمیسیون بر این اعتقادند که انتخاب موسسان غیر دولتی باید از طریق انجام مزایده صورت می‌گرفت و اطلاع رسانی می‌شد همچنین افرادی که در کلاس درس به عنوان معلم حضور دارند باید دوره‌های  آموزشی در این خصوص را گذرانده باشند.

خسروی در پایان تاکید کرد: در آینده ای نزدیک پس از جمع بندی نظرات کارشناسان و معاونان ‌وزارت آموزش و پرورش تصمیم گیری در  خصوص تداوم یا توقف طرح واگذاری مدارس به بخش غیر دولتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدارس ، مجتمع ، کارشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.