بیانیه پایانی نشست دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب مؤتلفه اسلامی در مشهد مقدس؛

اجازه آتش‌افروزی مجدد به فتنه‌گران را نخواهیم داد/ هیچ امیدی نمی‌توان به عهد و پیمان آمریکایی‌ها داشت

در بیانیه پایانی نشست دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب مؤتلفه اسلامی در مشهد مقدس، تأکید شد: ما به فضل الهی اجازه آتش‌افروزی مجدد به فتنه‌گران را نخواهیم داد. امیدواریم نهادهای نظارتی با مراقبت دقیق جلوی نفوذی‌های دشمن در نهادهای انتخابی و اجرایی را بگیرند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، نشست دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب مؤتلفه اسلامی به منظور بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان و نیز روند همگرایی و اتحاد اصولگرایان و ارزیابی چالش‌های پیش رو در مشهد مقدس و در جوار حضرت "ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا" علیه‌السلام برگزار شد. 

در همین راستا بیانیه‌ای صادر شد که متن آن به شرح ذیل است:
 
۱- مهم‌ترین ضرورت در شرایط کنونی برای عبور از پیچ بزرگ تاریخی، همگرایی و وحدت نیروهای ولایی با رویکرد "بصیرت انقلابی" است. بحمدالله روند گفتگوهای اصولگرایان در سراسر کشور، حرکتی رو به رشد و مثبت است.

این گفتگو‌ها در قلمرو درک شرایط کنونی انقلاب و نحوه کارکرد اصولگرایان در صحنه‌های سیاسی کشور به توافق نزدیک می‌شود و آثار و نتایج این رویکرد به زودی در فضای کشور رخ‌نمایی می‌شود.

اصولگرایان انشاءالله در آینده با صف واحد و گفتمان واحد و صدای واحد در سپهر سیاست ایران ظاهر خواهند شد و این یک آرمان دست‌یافتنی است.  
 
۲- اقتدار ملی و امنیت ملی با درایت و هوشمندی رهبری معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در فضای پرتلاطم و طوفانی منطقه در اوج و بالندگی است. این رویکرد در سایه وحدت ملی و انسجام اسلامی به دست آمده است. حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به ویژه نخبگان امروز جامعه ما در سطحی از هوشیاری و هوشمندی هستند که اجازه بازتولید فتنه را نمی‌دهند. ملت ما در سایه این درک مشترک به رصد توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمن و همواره آماده مقابله با دسیسه‌های استکبار جهانی مشغول هستند.  
 
۳- اهانت هفته‌نامه «شارلی ابدو» و قرار گرفتن جنایتکاران جنگی غرب، پشت این اهانت، موجی از بیداری اسلامی و مقابله با توطئه‌های غرب به ویژه آمریکا را فراهم کرده است. ملت ما در روند همگرایی با جهان اسلام، یکصدا علیه تبهکاری‌ها و اینگونه حرکت‌ها موهن هستند.

ما نیز در کنار ملت، حرکت زشت اهانت به پیامبر اکرم(ص) را محکوم می‌کنیم و پیام هوشمندانه مقام معظم رهبری به جوانان مغرب زمین را عاملی بسیار مهم در بیداری اندیشمندان غربی و خنثی‌کننده دسیسه اسلام‌هراسی توسط استکبار و صهیونیسم جهانی می‌دانیم.  
 
۴- جنایت رژیم اشغالگرد قدس در قنیطره بار دیگر خطر صهیونیسم در منطقه و همگرایی آن‌ها با تروریست‌ها را نشان داد. ملت ما و ملت‌های بیدار جهان، از انتقام و مقابله به مثل حزب‌الله تشکر و قدردانی می‌کند و با تمام وجود از آن‌ها حمایت می‌کنیم.  
 
۵- مذاکرات هسته‌ای به دقایق پایانی خود نزدیک می‌شود. ما ضمن تشکر از تلاش‌های دولت در این زمینه، اطمینان داریم هیچ امیدی نمی‌توان به عهد و پیمان غرب و به‌ویژه آمریکایی‌ها داشت. آن‌ها ثابت کردند به توافقات خود پایبند نیستند و تاکنون هیچ اقدامی در جهت توافقات ژنو نکرده‌اند. هرگونه امید بستن به دشمن در این مذاکرات نوعی ساده‌لوحی است. حل مشکلات کشور در گرو عقلانیت سیاسی و اتحاد ملی و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی است. ما غیر از این راه، هیچ راه دیگری نداریم. مقاومت راه حل اصلی همه مشکلات ماست.  
 
۶- تروریسم در عراق و سوریه و در کل منطقه و جهان مولود سیاست‌های جنایتکارانه غرب در جهان اسلام است.  
 
رژیم صهیونیستی نماد اصلی تروریسم دولتی است و کارنامه‌ای خونین از نقض حقوق بشر و نسل‌کشی در تاریخ ۵۰ ساله اخیر به جای گذاشته است. مبارزه با تروریسم پشت مرزهای ایران یک راهبرد صحیح است. از آن حمایت می‌کنیم و به شهدای ترور در داخل و خارج درود می‌فرستیم و از خداوند متعال علو درجات آن‌ها را خواستاریم.  
 
۷- از دولت و کارگزاران دیپلماسی خارجی کشور می‌خواهیمشان ملت ایران را در تعامل سیاسی با غرب رعایت کنند و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی ملت ایران را طی سه دهه گذشته با برخی حرکات غیر دیپلماتیک مخدوش نکنند. از وزیر خارجه می‌خواهیم حرکاتی چون قدم‌زدن با "جان کری" و یا سفر به پاریس آن هم هنگامی که پاریس پایتخت اسلام‌ستیزی است، دیگر تکرار نشود.  
 
۸- از دولت به ویژه رئیس‌جمهور می‌خواهیم در پاسخ به مطالبات مردم و رهبری صادقانه به شعارهایی که در ایام انتخابات مطرح کردند عمل کنند. ازجمله، توجه به معیشت مردم بویژه محرومین و مستضعفین، مبارزه با فساد و رشوه‌خواری در دوایر دولتی کمترین مطالبه‌ای است که می‌شود بر آن تأکید کرد. از دولت می‌خواهیم از ایجاد دو دستگی در جامعه و نیز حاشیه‌سازی پرهیز کند و بر عهد و پیمان و سوگند خود در خدمت به مردم پابرجا بماند.  
 
۹- با مقام معظم رهبری پیمان می‌بندیم بر اصول و آرمان‌های انقلاب و امام(ره) و اسلام ایستادگی کنیم و تا پای جان در برابر شرارت‌های غرب و به‌ویژه آمریکا بایستیم.  
 
ما به فضل الهی اجازه آتش‌افروزی مجدد به فتنه‌گران را نخواهیم داد. امیدواریم نهادهای نظارتی با مراقبت دقیق جلوی نفوذی‌های دشمن در نهادهای انتخابی و اجرایی را بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار