یک کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد؛

"شبعا" عینی‌ترین و شاخص‌ترین نوع همکاری ایران و حزب‌الله/ مسلمانان نیروی مشترک نظامی ایجاد کنند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حدود 14 سال پیش که حزب الله در صحنه دفاع از خاک لبنان ظهور کرد، ایران در کنار حزب الله بوده است و این روابط و همکاری‌ها بر کسی پوشیده نیست و هیچ گاه ایران آن را پنهان نکرده است.

//////"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد رابطه ایران با حزب الله، اظهار داشت: حدود 14 سال پیش که حزب الله در صحنه دفاع از خاک لبنان  ظهور کرد، ایران در کنار حزب الله بوده است و این روابط و همکاری‌ها بر کسی پوشیده نیست و هیچ گاه ایران آن را پنهان نکرده است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که همکاری ایران و حزب الله در جنگ 33 روزه کاملاً واضح بود، ادامه داد: ایران در بالاترین سطح حکومتی حضور خود در کنار حزب الله را اعلام کرد و به تمامی دشمنان حزب الله فهماند که این گروه تحت حمایت ایران است.
 
وی افزود: آن چه در عملیات شبعا به وقوع پیوست عینی‌ترین و شاخص‌ترین نوع همکاری ایران و حزب الله بود و دلیل آن هم به شهادت رسیدن یک سردار ایرانی در قنیطره است.
 
قنادباشی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بیش از گذشته به هراس افتاده است و دلیل آن عملیاتی است که حزب الله در پاسخ به عملیات قنیطره انجام داده است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که اسرائیل از توانمندی‌های ایران مطلع است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با عملیات‌های بزن در رو  روبروی ایران قرار بگیرد و ایران بسیار نیرومندتر از این رژیم دروغین است.
 
وی اظهار داشت: موفقیت تمامی عملیات‌هایی که حزب الله و حماس داشته‌اند ریشه در حمایت‌های ایران دارد و نوع جدیدی از تعریف در معادلات نظامی منطقه خاورمیانه شکل گرفته است.
 
قنادباشی افزود: تحولات اخیر سبب شد تا کشورهای مسلمان متوجه شوند که می‌توانند نیروهای مشترک نظامی ایجاد کنند و از منافع اسلام دفاع نمایند و این سرآغاز یک راه پرافتخار خواهد بود.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: کشورهای غربی در همه جای دنیا حضور نظامی دارند ولی حضور برون‌مرزی نظامی دیگر کشورها را برنمی‌تابند و آن را غیرقانونی می‌دانند و در کنار هم قرار گرفتن ایران و حزب الله نقطه عطفی در اتحاد مسلمانان است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مستشاران نظامی آمریکا در اسرائیل حضور دارند، پس مستشاران نظامی ایران هم این حق را دارند که در کنار مردم ستمدیده قرار بگیرند و از آن‌ها در مقابل زیاده‌خواهی‌های اسرائیل دفاع کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: لبنان ، شبعا ، حزب الله ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار