هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امام خمینی (ره) رابطه با آمریکا را رابطه گرگ و میش می‌دانستند/ وحدت اسلامی رمز موفقیت مسلمانان

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: امام امت موضع کاملا روشن نسبت به آمریکا، انگلیس و شوروی سابق داشتند و از ابتدا با طرح شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی برائت خود را از پیوستن به یکی از دو اردوگاه شرق و غرب اعلام کردند.

امام خمینی (ره) رابطه با آمریکا را رابطه گرگ و میش می‌دانستند/وحدت اسلامی رمز موفقیت مسلمانان"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با مواضع امام خمینی (ره) در مورد برقراری رابطه با آمریکا، اظهار داشت: امام راحل نسبت به سیاست‌های آمریکا همواره بدبین بودند و هیچگونه رابطه‌ای را با توجه به نگرش آمریکا به ملت‌های منطقه و نقش تخریبی این کشور در ممالک اسلامی صلاح نمی‌دانستند.  
 
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) رابطه با آمریکا را رابطه گرگ و میش قلمداد می‌کردند و هیچگاه در دوران حیات ایشان آمریکا برای رابطه با ایران پیشقدم نشد.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: با هوشمندی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آمریکا به خود جرات نمی‌داد تا طرحی را برای برقراری ارتباط با ایران داشته باشد.  
 
هانی‌زاده افزود: امام امت موضع کاملا روشن نسبت به آمریکا، انگلیس و شوروی سابق داشتند و از ابتدا با طرح شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی برائت خود را از پیوستن به یکی از دو اردوگاه شرق و غرب اعلام کردند. 

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) توجه خاصی به وحدت اسلامی داشتند و معتقد بودند که مسلمانان با اتحاد بین خود می‌توانند جایگاه خود را در جهان بهبود بخشند و خود از اداره کنندگان جهان باشند.  
 
هانی‌زاده با بیان اینکه مذاکرات ایران با آمریکا صرفا در مسئله هسته‌ای است و هیچ ارتباطی با رابطه ایران با آمریکا ندارد، ادامه داد: آمریکا در یک آزمون جدی قرار گرفته است و اگر حسن نیت نشان دهد و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را ملغی کند، مسئله رابطه با آمریکا مورد توجه مسئولین ایران قرار خواهد گرفت.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد که آمریکا با توجه به اقدامات تخریبی و اعمال تحریم‌ها علیه ایران بتواند رابطه معقول با جمهوری اسلامی ایران برقرار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار