کوچک شدن شرکت سگا؛

۳۰۰ کارمند شرکت سگا اخراج خواهد شد

اگرچه در این اواخر اوضاع فروش بازی‌های ساخت شرکت سگا مانند Alien: Isolatio و Football Manager 2015 بسیار خوب پیش رفته، اما با این حال این کمپانی قصد دارد تا تغییراتی در سازمان خود ایجاد کند. تغییراتی که مشخصا کارمندان این شرکت از آنها خوشنود نخواهند شد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شرکت سگا به تازگی اعلام کرده که قصد حذف ۳۰۰ فرصت شغلی را داشته و از کارمندانش خواسته تا در صورت امکان، به صورت داوطلبانه درخواست بازنشستگی دهند و از سوی دیگر تمرکزش را نیز بر روی بازی های موبایل و آنلاین انتقال خواهد داد. سگا در سال 1940 در شهر هونولولوی هاوائی توسط مارتین بروملی و اروینگ برومبرگ به معیت جیمر هامپرت تحت نام Standard Games تاسیس شد. هدف شرکت سگا در ابتدا، تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌های بازی سکه‌ای در اردوگاه‌های ارتش بود. این شرکت کوچک بعد از 11 سال به پیشنهاد برملی، به توکیو نقل مکان کرده و در آنجا تحت نامSErvice GAmes of Japan مجوز دریافت کرد که نام این شرکت امروزه، از دو حرف اول نام قدیمی آن یعنی SE و GA الهام گرفته است.

300کارمند شرکت

در 1954، یک تاجر آمریکایی دیگر، دیوید رازن، علاقمند به معیشت در توکیو گردیده و کمپانی خود با نام Rosen Enterprises Inc در ژاپن تاسیس کرد تا آثار هنری را وارد و صادر کند. هنگامی که رازن، برای اولین بار دستگاه‌های بازی سکه‌ای مکانیکی را وارد ژاپن کرد، متوجه گردید که این دستگاه‌های آرکید بسیار ابتدایی، در ژاپن استقبال بسیار بالایی را دارند. بنابراین تصمیم گرفت که نسخه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر بازیهای سکه‌ای یعنی آرکیدهای الکترومکانیکی را وارد ژاپن کند. در سال 1965، سگا و رازن انترپرازس با هم ادغام شده و Sega Enterprises را تاسیس نموده و اولین بازی الکترمکانیک خود یعنی Periscope را عرضه نمودند که یک سیمولیتور زیردریایی به حساب می‌آمد. این شرکت در سال 1969 تحت تصاحب شرکت Gulf+Western در آمده و با رهبری رازن پیشرفت بسیار زیادی نمود و با ابداع آرکیدهای الکترونیکی، با بازی‌های مانند Zaxxon و Outrun معروف شد و در سال 1982، سرمایه‌ی عظیم 38 میلیون دلار را در بر داشت و در همین سال اولین کنسول خود یعنی SG-1000 را عرضه نمود. این شرکت اولین بازی آرکید سه بعدی، Sub-Roc 3D را به بازار روانه کرد و اولین بازی آرکید روی لیزردیسکهای اولیه را به نام Astron Belt را در همین اوان عرضه کرد.

300کارمند شرکت

شرکت سگا در بیانیه ای به کارمندان خود گفت: «بازنشستگی داوطلبانه باعث افزایش کارایی شرکت شده و از اخراج های ناخواسته جلوگیری خواهد نمود. هدف از انجام این کار نیز ارتقا سطح کیفی گروه های سازنده بازی است.» سگا در ایالات متحده ضربه هایی نیز خواهد خورد. مرکز فرماندهی این کمپانی در آینده ای نزدیک از سن فرانسیسکو به شرق کالیفرنیا انتقال پیدا می کند و در این میان،‌ ۱۲۰ فرصت شغلی در بازه ی زمانی ۹ فوریه تا پایان مارس به طول کامل حذف خواهند شد. البته سگا در تلاش است تا کارمندانش را ترغیب به بازنشستگی زودهنگام و داوطلبانه نماید.

نماینده سگا در آمریکا، آقای John Cheng در این خصوص می گوید: «من مطمئن هستم که با نقل مکان به شرق کالیفرنیا، رشد بسیاری خواهیم کرد و تبدیل به شرکتی قدرتمندتر خواهیم شد. همچنین ما به خاطر از دست دادن عده ای از بهترین های این صنعت به شدت اندوهگین بوده و به جهت تلاش هایشان از آنها قدر دانی می کنیم. با وجود بازسازی و اخراج های صورت گرفته، کمپانی یاد شده اعلام کرد که عرضه تمامی بازی ها در موعد مقرر انجام خواهد شد و به قسمت توسعه بازی های کامپیوتری این شرکت صدمه ای وارد نمی گردد.

گزارش از: محمد الماسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۷ تير ۱۴۰۱
خوب میتونم استخدام بشم
آخرین اخبار