برنامه ششمین روز جشنواره فیلم فجر؛

«مریلا زارعی» با «ماهی سیاه کوچولو» می‌آید

«مریلا زارعی» با فیلم «ماهی سیاه کوچولو» اولین فیلم بلند مجید اسماعیلی به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در ششمین روز از جشنواره فیلم فجر حاضر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ ششمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر با دو مستند «جای خالی» و «آزاد راه» که در بخش سینما حقیقت جشنواره سی و سوم است در ساعت 13 صبح نمایش داده می‌شود. 

آزاد راه 

مستند «آزادراه» به کارگردانی محسن خان جهانی از جمله مستندهای بحث برانگیز هشتمین جشنواره سینماحقیقت بود که جز فیلم‌های بخش رقابت جشنواره فیلم فجر هم برگزیده شد.

«آزادراه» همان طور که از نامش هم پیداست نگاهی دارد به روند طولانی مدت ساخت آزادراه تهران-شمال و دلایل عدم تحقق وعده‌های مدیران در مورد راه اندازی بموقع این آزادراه.

گفته شده بخشی از دیدنی‌ترین نماهای «آزادراه» جایی است که تصاویری از وضعیت اقامت کارگران ایرانی فعال در این پروژه را نشان داده و مقایسه‌ای انجام می‌دهد میان زندگی این کارگران و نیروهای پیمانکار چینی این آزادراه.

«آزادراه»  از جمله مستندهایی است که تصاویری بکر و هلی شات را از زیبا‌ترین مناطق طبیعی شمال ایران نشان داده و می‌کوشد به نوبه خود بر سبد تصویری مرتبط با این منطقه بیفزاید.

جای خالی

مستند «جای خالی» کارگردانی کمیل سوهانی کنکاشی است در خلق و خو‌ها و رفتارهای اجتماعی مردم ایران، برای پاسخگویی به این پرسش که چرا مردم ایران با دارا بودن یک پیشینه غنیِ فرهنگ ایرانی- اسلامی، امروز با مشکلات و معضلات فراوانی در عرصه فرهنگ عمومی مواجه است.

کمیل سوهانی درباره مستند خود پیش از این گفته است: دغدغه من برای ساخت مستند «جای خالی» به تصویر کشیدن سبک زندگی اسلامی است. در این مستند سعی کردیم به بررسی رفتارهای اجتماعی مردم بپردازیم و این رفتار‌ها را براساس ملاک‌ها تشویق کنیم یا نسبت به آن‌ها انتقاد داشته باشیم.

«ماهی سیاه کوچولو» اولین فیلم بلند مجید اسماعیلی به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در نیمروز روز ششم جشنواره ساعت 15 در بخش نگاه نو نمایش داده می شود.

داستان این فیلم سینمایی در دهه ۶۰ می گذرد و در خلاصه داستان این فیلم چنین آمده است: اگر ناگهان پرنده ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته هاست اما اگر پرنده ای پرید شاید پی دانه ای می رود جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می کنند پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته ها یورش می برند اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس العمل شان را یکپارچه کرده اند تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می دانند. آنها آگاهی بر نشانه ها را طی آموختن "آئین دلاوری» زیست کرده و می دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.

مریلا زارعی، مصطفی زمانی و همایون ارشادی از جمله بازیگران این فیلم هستند. حضور مریلا زارعی در نقشی متفاوت از ویژگی های این اثر است. زارعی سال گذشته با فیلم «شیار ۱۴۳»  سیمرغ فجر را برد و انتظارها از او برای ایفای نقشی متفاوت بالا رفته است.

«من دیه‏‌گو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی دومین فیلم بخش سودای سیمرغ است که در ساعت 16:30 نمایش داده خواهد شد.

این فیلم ماجرای اختلاف خانوادگی میان 2 خواهر یکی از طبقه بالای شهر و دیگری از پایین شهر را روایت می کند.

در این فیلم بازیگرانی چون گلاب آدینه، جمشید هاشم پور، بابک حمیدیان هومن سیدی و ویشکا آسایش حضور دارند و جواد نوروزبیگی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد.

«کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی آخرین فیلم روز ششم جشنواره است که در ساعت 19 نمایش داده خواهد شد.

این فیلم داستان دو خانواده در جنوب شهر تهران است. برای این خانواده ها اتفاق هایی می افتد که تغییر و تحولات بسیاری را رقم می زند.

فرهاد اصلانی، فرشته صدرعرفایی، امیر آقایی، باران کوثری، پانته‌آ بهرام، فرشته صدرعرفایی، ملیسا ذاکری، ستاره پسیانی، محمدرضا غفاری، علیرضا استادی، فرخنده فرمانی‌زاده، حمیدرضا محمدی، پروین ملکی، علیرضا علویان، نیوشا جهانی و حسام رحیمی منش از بازیگران فیلم سینمایی « کوچه بی نام» هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار