برنامه هفتمین روز جشنواره فیلم فجر؛

«آزادی مشروط» برای حضور در جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «آزادی مشروط» اولین فیلم سینمایی حسین مهکام در هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر بخش نگاه نو به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ هفتمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسن برزیده و به تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری که در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و سوم است در ساعت 10 صبح نمایش داده می‌شود. 

«مزار شریف» داستان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در روز 8 آگوست 1998 مصادف با 17 مرداد 1377 در کنسولگری ایران در مزار شریف است که به دنبال اشغال شهر توسط نیروهای طالبان رخ داد. در ابتدا مرگ هشت دیپلمات گزارش شد، مدتی بعد مرگ دو دیپلمات و یک روزنامه نگار دیگر نیز تایید شد و در نهایت تنها یک نفر از کارمندان کنسولگری به ایران بازگشت.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، مسعود رایگان و حسین یاری حضور دارند. از دیگر عوامل این فیلم سینمایی می توان به علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری، حسن زاهدی مدیر صدابرداری، مشکین مهرگان طراح صحنه و لباس، حسین فلاح دستیار کارگردان و برنامه ریز، زهرا برزیده منشی صحنه، سعید ملکان طراح چهره پردازی، مسعود فیروزه مدیرتولید و مهدی دل خواسته عکاس اشاره کرد.

«آتلان» به کارگردانی معین کریم الدینی مستندی است که در نیمروز روز هفتم جشنواره ساعت 13 در بخش سینما جقیقت و سینمای هنر و تجربه نمایش داده می شود. 

«آتلان» به کارگردانی معین کریم الدینی که بهترین فیلم بلند مستند و بهترین کارگردانی جشنواره سینما حقیقت را به خود اختصاص داده بود و به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سی و سوم راه یافت.

معین کریم‏‌الدینی فیلمساز برگزیده دوره پیشین جشنواره سینما حقیقت بود که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مقررات سی و سومین جشنواره فیلم فجر بعد از دریافت جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در هشتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت، به صورت مستقیم امکان شرکت در بخش مستند جشنواره فیلم فجر را بدست آورد.

«آتلان» روایتی از زندگی پُر فراز و نشیب یک مربی ترکمن و اسبش را نشان می‌دهد.

فیلم سینمایی «آزادی مشروط» اولین فیلم سینمایی حسین مهکام ساعت 14:15 در بخش نگاه نو به نمایش درمی‌آید.

این فیلم با مضمون اجتماعی روز و با محوریت توجه به زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی در جامعه است و در آن بازیگرانی چون رامبد جوان، هنگامه قاضیانی، شاهرخ فروتنیان، حسین پاکدل، علیرضا آقاخانی، علیرضا مظفری، محمد کارت، محمد علی کیانی، بهاران بنی احمدی و میثم غنی زاده حضور دارند.

«شیفت شب» نیکی کریمی دومین فیلم بخش سودای سیمرغ است که در ساعت 16:30 نمایش داده خواهد شد.

فیلمنامه‌ این فیلم با طرحی از محمود آیدن توسط علی اصغری و نیکی کریمی به نگارش درآمده است و روایت زنی به نام ناهید است که در خیابانهای تهران به دنبال شوهرش می‌گردد تا راز زندگی‌شان را کشف کند.

محمدرضا فروتن، لیلا زارع ، سحر قریشی، امیرحسین آرمان، ترلان پروانه، اکبر رحمتی، روح‌الله محرابی، سعیده عرب، شایان خلیلی و امیر آقایی و گوهر خیراندیش در این فیلم حضور دارند.

عوامل اصلی پشت دوربین «شیفت شب» عبارتند از صدابردار: یداالله نجفی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حسن لبافی، گریم: افروز بوجاریا، طراح صحنه:سولماز صدقی، منشی صحنه: شهره مفیدی، مدیر تولید پیمان جعفری.

«شرفناز» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجفی پنجمین فیلم روز هفتم جشنواره در بخش سودای سیمرغ است که در ساعت 19 نمایش داده خواهد شد.

«شرفناز» اثری کاملاً متفاوت با ساخته های پیشین نجفی خواهد بود و شرایط تولید آن با توجه به فضای بیابانی و مناطق کویری بسیار سخت است. این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد قرار است بعد از آماده نمایش شدن در جشنواره های مختلف جهانی به نمایش درآید.

حمیرا ریاضی، ضرغام استادی اصل، علی اوسیوند، ایوب افشار، سعید گل بچه، خلیل خانی و یاسمن اوسیوند همراه با تعدادی از هنرمندان بومی منطقه بازیگران اصلی این فیلم هستند.

سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، مدیر تولید: میترا احمدی، طراح چهره پردازی: علیرضا جوادپور، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی مجد، عکاس: فاتح شافعی.

آخرین نمایش روز هفتم جشنواره فیلم فجر به فیلم «پدر آن دیگری» به کارگردانی یدالله صمدی در بخش خارج از مسابقه اختصاص دارد و در ساعت 21:30 برای رسانه ها نمایش داده می شود.

«پدر آن دیگری» از معدود فیلم‌هایی است که در سال‌های اخیر با اقتباس از یک اثر ادبی ساخته خواهد شد و در این فیلم بازیگرانی چون ثریا قاسمی، هنگامه قاضیانی و حسین یاری حضور دارند. 

فیلمنامه «پدر آن دیگری» توسط یدالله صمدی و حسین مهکام با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته پرینوش صنیعی به نگارش درآمده است.

از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به هومن کبیری (مجری طرح)، سعید ملکان (طراح چهره پردازی) و سعید کریمی (مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان) اشاره کرد.

صمدی «پدر آن دیگری» را با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تهیه می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار