مروری بر مهمترین اخبار "سياسي" شنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سياسي" که در روز شنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: پشت پرده هجمه بی‌سابقه اصلاح‌طلبان علیه شورای نگهبان/ گردهمایی با طعم تشکیک و تخریب! ، "کودتای نرم" در 8 روز سلطنت ملک سلمان/ نبرد میان خاندان "سلمان" و "عبدالله"، پیام تبریک "جهانگیری" به معاون اول نخست‌وزیر و ولیعهد پادشاهی عربستان و... است

  مهم ترین عناوین خبری گروه "سياسي" که در روز شنبه منتشر شده است به شرح زير است:

پشت پرده هجمه بی‌سابقه اصلاح‌طلبان علیه شورای نگهبان/ گردهمایی با طعم تشکیک و تخریب!

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/11/11/2929470_425.jpg

اصلاح‌طلبان در دو اجتماع اخیر خود (همایش کانون توحید و همایش حزب مردم سالاری) هجمه‌پراکنی بی‌سابقه‌ای را علیه شورای نگهبان ترتیب داده‌اند؛ نگاهی به تاریخچه تحرکات اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات مختلف نشان می‌دهد که کنشگران این طیف همواره برای توجیه شکست‌های احتمالی خود، گوشه چشمی به شورای نگهبان و متهم کردن این شورا داشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد، آن‌ها اینبار زودتر از موعد، پروژه هجمه به شورای نگهبان را کلید زده‌اند.

علوم اجتماعی و انسانی باید بومی و اسلامی شود/ "انتقاد" هو کردن، تهمت و تخریب نیست/ به دیپلمات‌های شجاعمان افتخار کنیم
 مراسم هفتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با حضور رئیس جمهور کشورمان برگزار شد.

آمریکا خالق تروریسم و بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت آمریکا از حقوق بشر یک بازی بر اساس منافعش بوده و این موضوع تاکتیکی است.

"کودتای نرم" در 8 روز سلطنت ملک سلمان/ نبرد میان خاندان "سلمان" و "عبدالله"

 پادشاه جدید عربستان با صدور 30 فرمان تامل برانگیز، فرزندان "عبدالله" پادشاه پیشین عربستان را، از مناصب خود عزل و در سمت‌های پایین، نظیر مشاور خود منصوب کرد.

غرب از اسلام‌هراسی نتیجه معکوس می‌گیرد/اقبال بیشتر برای برگزیدن نام "محمد" برای مردان در دنیا
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: تحقیقات نشان‌ می‌دهد که توهین به مقدسات از سوی غرب اثری عکس داشته است، چرا که بعد از کشیدن کاریکاتور در دانمارک، گرایش به اسلام در این کشور و انگلیس بیشتر شد و امروزه نام "محمد" جذاب‌ترین نام برای مردان عنوان شده است.

پوشش مراسم یوم‌الله 22 بهمن با حضور 520 خبرنگار در تهران/آغاز مراسم رسمی با لحظه ورود امام (ره) در صحن شهدا
 مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مراسم رسمی آغازین همزمان با لحظه تاریخی ورود امام(ره) در شبستان جدید حرم مطهر(صحن شهدا) توسط اقشار مردم و مسئولین و با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و قرائت پیام خانواده شهیدان برگزار می‌شود.

پیام تبریک "جهانگیری" به معاون اول نخست‌وزیر و ولیعهد پادشاهی عربستان

 معاون اول رییس‌جمهور در پیامی به « امیر مقرن بن عبدالعزیز آل سعود » انتصاب وی به عنوان معاون اول نخست وزیر و ولیعهد پادشاهی عربستان سعودی را تبریک گفت.

جهانیان از رویکرد دوگانه مرد سالار و زن سالار غرب خسته شده اند

 نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تربیت روح و جسم می‌بایست به صورت همزمان اتفاق بیافتد و بانوان ورزشکار ما به عنوان نمایندگان جامعه اسلامی می‌توانند در شرایطی که جهانیان از رویکرد دوگانه مرد سالار و زن سالار غرب خسته شده اند به همگان بگویند که می توان در کنار پرداختن به تمامی فعالیت های علمی، پژوهشی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زن بودن را با تمامی کرامات حفظ کرد و این دو با هم منافعاتی ندارند.

مأموریت‌های کمیته مساعی حمیده
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تشریح وظایف کمیته مساعی حمیده گفت: این کمیته تاکنون در خصوص مسائل سوریه و عراق اقدامات مفیدی انجام داده است.

آخرین جزئیات پرونده تخریب پاساژ علاءالدین/ احضار طرفین دعوا به دیوان عدالت اداری
 مدیرکل حوزه ریاست دیوان اداری از صدور قرار کارشناسی در پرونده تخریب پاساژ علاءالدین خبر داد و گفت: طی هفته جاری جلسه‌ای با حضور طرفین و کارشناسان به منظور بررسی بیشتر این پرونده برگزار می‌شود.


برچسب ها: همایش ، کمیته ، دیوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.