رصد رسانه های کاغذی؛

موشک در برابر موشک/ زندگی در خوزستان متوقف شد

«سيدحسن نصرالله» دیروز درباره مقابله با هرگونه تجاوز به صهيونيست ها هشدار داد،صحبتهای دبیر کل حزب الله از مهمترین تیترهای روزنامه های اصولگرا و اصلاح طلب بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛سيد حسن نصرالله ديروز در مراسم گرامي‌داشت شش شهيد حزب‌الله و يک شهيد سپاه پاسدان انقلاب اسلامي در جنوب سوريه، سخنراني کرد.


 موشک در برابر موشک

ابتکار در این باره نوشت : سيد حسن نصرالله ديروز در مراسم گرامي‌داشت شش شهيد حزب‌الله و يک شهيد سپاه پاسدان انقلاب اسلامي در جنوب سوريه، سخنراني کرد.
اين سخنراني اولين سخنان سيد حسن نصرالله پس از اين حمله است که يکشنبه گذشته توسط يک بالگرد اسرائيلي انجام شد.نصرالله با بيان اينکه شهداي قنيطره نماينده سه نسل مقاومت هستند، افزود: با شهادت سرتيپ «الله دادي» در کنار «ابو عيسي» از فرماندهان حزب الله، خون ايراني با خون لبناني در سر زمين سوريه با هم در آميخت و اين راز مقاومت است. شهداي قنيطره بيانگر وابستگي کامل خانواده‌هايي به مکتب جهاد شهادت است.
وي در آميختن خون ايراني و لبناني در سوريه را بيانگر وحدت سرنوشت و يکپارچگي نبرد (با رژيم صهيونيستي) دانست و تاکيد کرد: از زماني که دولت‌ها و جريان‌هاي سياسي نبرد (با دشمن صهيونيستي) را تجزيه کردند وارد زمان شکست‌ها شديم و هنگامي که خون اين سرنوشت را يکي کرد وارد دوران پيروزي‌ها شديم.نصرالله در خصوص حضور رژيم صهيونيستي در منطقه گفت: منطقه ما متاسفانه از دهه‌ها پيش و دست‌کم از سال 1948 ميلادي تاکنون با غده سرطاني و رژيم تروريستي و جرثومه فسادي به نام «اسرائيل» مواجه شده است، «اسرائيل» در تمام طول اين سال‌ها چنين بوده، اما در سال‌هاي اخير دوباره به شيوه گذشته خود بازگشته است، يعني فساد و استکبار و خود بزرگ‌بيني بيشتر در فلسطين، علاوه بر اينکه اين رژيم همچنان سرزمين‌هايي را در اشغال دارد و به مقدسات در کرانه باختري به بهانه جست‌وجوي 3 صهيونيست شهرک‌نشين ادامه مي‌دهد و به نوار غزه تجاوز و به مقدسات توهين و به صورت جدي مسجد الاقصي را تهديد و ساده ترين حقوق بشر فلسطينيان را نقض مي‌کند.دبيرکل حزب الله لبنان افزود: «اسرائيل» در سوريه علاوه بر اينکه جولان را همچنان در اشغال خود دارد، از جنگ جاري در اين کشور نهايت استفاده را مي‌کند و آشکارا از گروه‌هاي تروريستي تکفيري با هدف تخريب سوريه و ارتش آن حمايت مي‌کند و در روز روشن، تجاوز و مواضعي را بمباران مي‌کند و در لبنان علاوه بر ادامه اشغال مزارع شبعا قطعنامه 1701 سازمان ملل را که برخي از ما آن را محترم مي‌شماريم، به رسميت نمي‌شمارد و هرگاه بخواهد دست به بمباران و ترور مي‌‌زند،‌ همانگونه که در مورد شهيد اللقيس شاهد آن بوديم و مابقي لبنان همچنان در دايره خطر باقي مي‌ماند.دبير کل حزب الله لبنان در تشريح تجاوز دشمن صهيونيستي به حومه شهرک قنيطره گفت: در روز يکشنبه 18 ژانويه 2015 قبل از ظهر، بالگردهاي اسرائيلي با هدف قرار دادن دو خودرو غيرنظامي، همه هفت سرنشين آنها را به شهادت رساندند. آنها در حال بازديد از منطقه قنيطره بودند. اين موضوع روشن شده است که آنچه اسرائيلي‌ها مرتکب شدند نشان مي‌دهد که اين تصميم در شوراي وزيران يا در گروه ويژه نخست وزير اسرائيل اتخاذ شده بود... اين امر بدين معني است که دشمن با رصد و حساب و کتاب، اطلاعاتي را جمع آوري کرده و با در نظر داشتن خطرات آن، از قبل تصميم گيري کرده بود. آنچه در قنيطر رخ داد يک عمليات ترور به تمام معناست.
نصرالله: گريه کردم
پس از عمليات قنيطره، مطلوب اسرائيل بود که حزب الله گيج و ضعيف و دچار خسران شود. در اين ترور يک بعد انساني و عاطفي دارد و ما بله دردمند شديم و غمگين و من نيز يک روز گريه کردم و من پدري همانند ديگر پدران هستم. اما سواي اين همه آن چيزي که در اين مصيبت بدست آورديم جز خير و برکت و جز نشانه‌اي از الطاف الهي نبود و اسرائيلي‌ها بدانند که ما اينگونه در منطق و راه و روش خود مي‌انديشيم و ما اين را همچنين از کربلا و سيده زينب (س) به عاريه گرفته‌ايم و سيده زينب (س) هنگامي که از او سوال شد خدا با برادرش چه کار کرد وي فرمود: ما رأيت الا جميلا.دبيرکل حزب الله لبنان ادامه داد:‌ نحوه تعامل «اسرائيل» با وجود يک سردار ايراني در تجاوز قنيطره نيز جاي سوال دارد، چون موجب شد تا اين رژيم در جبهه شمالي به حالت آماده باش درآيد و اقدامات پيشگيرانه اتخاذ و استحکامات و تجهيزات جديد به اين منطقه ارسال کند و فعاليت‌هاي اطلاعاتي و امنيتي 100 در 100 افزايش يافتند، حتي شهرک‌نشينان نيز پنهان شدند، اگرچه مي‌گفتند که چيزي نيست و اتفاقي نيفتاده و با وجود تهديدات، نامه‌هاي مختلفي از سوي کشورهاي مختلف ارسال شدند، اما فکر و ذهن تمام «اسرائيل» بر لبنان و بر يک کلمه متمرکز بود، يعني «موضع حزب الله» و اينکه حزب الله چه خواهد کرد؟سيد نصرالله خاطر نشان کرد: اولين موفقيت‌هاي اين شهدا آن بود که از روز يک‌شنبه تا چهارشنبه «اسرائيل» به حالت آماده باش مطلق و در انتظار آن بود که حزب الله چه خواهد کرد و اين حاصل نشد، مگر به برکت و عزم و اراده اين شهدا و محيطي که اين شهدا را پرورش داد. وي افزود: ما هرگونه تجاوز را پاسخ مي دهيم و در مقابل هر موشک دشمن بايد منتظر يک موشک باشد.دبيرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: صحبت از آن بود که ايران براي ممانعت از پاسخ حزب الله تماس خواهد گرفت و يا اينکه رهبران سوريه چنين تماسي را برقرار خواهند کرد، اما من به شما مي‌گويم که هيچ يک از دوستان راضي به ذلت و خواري ما و ريخته شدن خون‌امان و اينکه بنشينيم و نظاره‌گر باشيم، نيستند.


آلودگی هوای خوزستان هم از موضوعات مورد توجه رسانه های امروز بود .


«زندگی در خوزستان متوقف شد
»

 جام جم نوشت :زندگی در خوزستان فلج شده، اگر تصورش برایتان ممکن نیست، فقط به این اعداد توجه کنید: دستگاه سنجش آلودگی محیط‌زیست استان خوزستان امکان سنجش غلظت گرد و غبار بیش از ده هزار میکروگرم بر مترمکعب را ندارد، در حالی که عصر پنجشنبه میزان ریزگردها در شهر اهواز به بیش از ده هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی حدود 66 برابر حد مجاز رسید.
 

این یعنی همان خبرهایی که از شهروندان خوزستانی به گوش می رسید، یعنی چشم چشم را نمی بیند، نفس کشیدن در هوای آزاد یعنی طعم و مزه خاک را در دهان چشیدن و این که روی همه چیز لایه ای از خاک کشیده شده است.

سه شنبه هفته گذشته، روز اول آلوده شدن هوای خوزستان بود که پیش بینی می شد تا آخر هفته ادامه پیدا کند، اما افزایش این آلودگی خصوصا در روز پنجشنبه سبب نگرانی شهروندان این استان بویژه در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، بهبهان و دشت آزادگان شده است.

بر همین اساس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اعلام کرد: دستگاه سنجش آلودگی محیط زیست به دلیل غلظت بالای گردو غبار قادر به نشان دادن میزان غلظت آلودگی هوا و ریزگردها نیست. احمدرضا لاهیجان زاده در گفت وگو با ایرنا گفت: تاکنون اهواز با این میزان گرد و غبار در هوا مواجه نشده و میزان گرد و غبار هوای این شهرستان بیش از ده هزار میکروگرم گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: دستگاه سنجش آلودگی محیط زیست استان رقمی بالای ده هزار میکروگرم ندارد و قادر نیست بدرستی میزان غلظت گرد و غبار را نشان دهد.

او افزود: شعاع دید در اهواز بسیار کاهش یافته و باعث شده است شهروندان به دلیل شرایط بسیار نامناسب هوا خانه نشین شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی هستند در فضای آزاد تردد نداشته باشند.

پنج شهرستان اهواز، آبادان، خرمشهر، بهبهان و دشت آزادگان استان خوزستان دچار گرد و غبار شدند که اهواز بالاترین میزان آلودگی را تا 70 برابر حدمجاز تجربه کرده است. پدیده گرد و خاک طی چند روز اخیر میزان دید افقی را در شهرهای اهواز و آبادان به کمتر از 300 متر رسانده و موجب توقف فعالیت فرودگاه های بین المللی این دو شهر شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز با اشاره به این که دید پروازی در این منطقه به زیر صد کیلومتر رسیده، گفت: این در حالی است که فاصله استاندارد برای پرواز در دید 400 کیلومتر و برای نشستن در دید 80 کیلومتر است. کورش بهادری افزود: انتظار داریم این وضع با وقوع بارش های پراکنده در شمال استان در روزهای آینده کاهش یابد.

به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، در چند روز گذشته علاوه بر هوای اهواز، هوای کلانشهرهای تهران، کرج، مشهد و اصفهان نیز ناسالم بوده است. این مرکز پیشنهاد کرد افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی هستند، سالمندان و کودکان، فعالیت های طولانی یا خیلی سنگین در خارج از منزل را کاهش دهند.

آلودگی هوا در استان خوزستان به تعطیلی مدارس در روزهای آخر هفته گذشته منجر شده و براساس گزارش های رسیده، مراکز خرید در شهرهای استان به شکل نیمه تعطیل درآمده است.کورش بهادری ، مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز به جام جم گفت: برای روز شنبه نیز همه مقاطع تحصیلی در شهرهای آلوده تعطیل خواهد بود، اما پیش بینی می شود از امروز با تغییر جهت جریان باد از میزان ریزگردها در خوزستان کاسته شود.

دکتر سیدیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیزاز شهروندان خوزستانی خواسته است در این وضع افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی هستند و افراد مسن و کودکان و زنان باردار باید در خانه بمانند و فعالیت های فیزیکی خود را در محیط های خارج از منزل به حداقل برسانند.

منشا گردوغبار خوزستان مشخص است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه ملی مبارزه با ریزگردها براساس شاخص ها و مقطع استانی خبر داد.

معصومه ابتکار در حاشیه نشست با مدیران منطقه آزاد اروند در گفت وگو با ایرنا افزود: کانون های انتشار گردوغبار در استان خوزستان شناسایی شده و برنامه خاص مبارزه با آن در این استان در دست تدوین است.

وی گفت: به دلیل اجرای طرح های اکتشاف نفت طی سال های گذشته در منطقه هورالعظیم برخلاف ضوابط ارزیابی زیست محیطی، بخش هایی از این تالاب خشک و این منطقه به کانون انتشار گردوغبار تبدیل شد. معاون رئیس جمهوری ادامه داد: با هماهنگی وزارت نفت، دایک های(آب بند) نصب شده بر هورالعظیم که مانع ورود آب به این تالاب می شد، از ماه گذشته برداشته شده و مساحتی حدود 140 هزار هکتار از تالاب های منطقه تا سال آینده آبگیری می شود.

ابتکار با اشاره به منشا ریزگردهای کشور از عراق و گفت وگو با مقامات این کشور یادآور شد : به لحاظ شرایط خاص این کشور، این برنامه ها به تعویق افتاد، ولی بتازگی نشستی با وزیر امور آب عراق برگزار و دغدغه های ایران در این خصوص اعلام شد.

وی گفت: قرار است بزودی نشست مشترکی در نجف اشرف با طرف عراقی و حضور نمایندگان ایران برگزار شود که در این جلسه نیز پیگیر موضوع گردوغبار خواهیم بود.

امام جمعه اهواز:عزم جدی برای رفع معضل ریزگردها

امام جمعه موقت اهواز نیز با اشاره به وقوع ریزگرد در شهرهای خوزستان گفت: ریزگرد ها زندگی مردم را مختل کرده و این مشکل نیازمند عزم جدی مسئولان استانی و کشوری است. به گزارش تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به وقوع ریزگرد در شهرهای خوزستان اظهار کرد: ریزگرد ها زندگی مردم را مختل کرده و حل این مشکل نیازمند عزم جدی مسئولان استانی و کشوری است.

جمعه بهتر از پنجشنبه

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درباره میزان آلودگی هوا در روز جمعه گفت: میزان گرد و غبار شهر اهواز ظهر دیروز جمعه 3912 میکروگرم بر مترمکعب بود که 26 برابر حد مجاز است.وی افزود: بالاترین میزان آلودگی اهواز ساعت 15 جمعه 4390 میکروگرم بر مترمکعب بود.

وی با اشاره به این که پدیده گرد و غبار رو به کاهش است، افزود: میزان گرد و غبار در آبادان 225، اندیمشک 127، سوسنگرد 767، امیدیه 654، بهبهان 589، گتوند 166 و شوش 460 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.به گفته لاهیجان زاده، میزان آلایندگی استاندارد 150 تا 250 میکروگرم بر مترمکعب است.

دزفولی ها هم خانه نشین شدند

بروز پدیده ریزگردها و تشدید آلودگی هوا در روز جمعه، مردم دزفول را از پارک ها و ساحل رودخانه دز فراری داد.به گزارش ایرنا، این پدیده که روز پنجشنبه منطقه شمال استان خوزستان را فراگرفت و میزان آلودگی را تا بیش از 30 برابر حد مجاز رساند، عصر جمعه ادامه یافت.بسیاری از شهروندان که روز گذشته برای تفریح به بوستان ها، ساحل رودخانه دز و نیز پارک های جنگلی اطراف شهر دزفول رفته بودند، به دنبال وقوع پدیده ریزگردها و وزش باد و گرد و خاک، ناچار راهی خانه های خود شدند.آلودگی هوا در دزفول موجب کاهش شعاع دید به کمتر از 800 متر شده است.

توقف شاخص هوای تهران در شرایط ناسالم

شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای تهران دیروز به عدد 108 رسید و کیفیت هوای پایتخت هم در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت، به همین دلیل هوای تهران با وجود بارش باران ناسالم ماند.

این در حالی است که با توجه به این که روز گذشته تعطیل بود و امروز فعالیت در کلانشهر تهران دوباره از سر گرفته می شود، می توان پیش بینی کرد آلودگی هوا دوباره به اوج برسد. به گزارش نسیم، چهارشنبه گذشته شاخص آلودگی روی عدد 132 قرار داشت؛ صبح پنجشنبه این شاخص به عدد 104 رسید و دیروز نیز شاخص آلودگی هوا عدد 108 را نشان می داد.


مذاکرات هسته ای از موضوعاتی است که روزنامه ها پرداختن به آن را در الویت مطالب خود قرار می دهند .

«پیمان استراتژیک روی میز ایران و روسیه»

روزنامه جوان درباره دیدار فرستاده ویژه رئیس‌جمهور با پوتین  نوشت : ایران و روسیه در شرایطی که نگاه جهان در انتظار نتیجه مذاکرات هسته‌ای و سرنوشت تروریست‌های غرب‌پرور خاورمیانه و نیز پیامد تحریم‌های این دو کشور از سوی امریکا و غرب است، بر سر میز مذاکره نشستند.

این بار دکتر علی‌اکبر ولایتی با عنوان «فرستاده ویژه رئیس‌جمهور» به دیدار پوتین رفت تا چنین به نظر برسد که حلقه دیدار‌های راهبردی دو کشور ایران و روسیه که در روزهای اخیر با طرح بحث مجهز شدن ایران به سامانه دفاع موشکی اس۳۰۰ ادامه پیدا کرده بود، کامل‌تر شود.

بی‌گمان هم ایران و هم روسیه تا حدودی شرایط خود را در برابر غرب یکسان می‌بینند. تحریم‌های اقتصادی و تلاش برای براندازی و تغییر حکومت‌ها و مکتب‌ها، آشکار‌ترین رفتار غرب در برابر دو کشور ایران و روسیه بوده است.

اکنون نام «ولایتی» به عنوان «فرستاده ویژه رئیس‌جمهور» که در تاریخ پس از انقلاب یک دیپلمات شناخته‌شده و یک «فرستاده خاص» و «مذاکره‌کننده مورد اعتماد» بوده است و مقصد او که یکی از دو قطب جنگ سرد و دومین قدرت‌های نظامی و نهمین قدرت اقتصادی جهان است، این پرسش را پیش رو قرار می‌دهد که آیا فصل جدیدی از روابط ایران و روسیه در حال شکل‌گیری است یا صرفاً فضای خاصی در آستانه به انت‌ها رسیدن دور آخر مذاکرات هسته‌ای به میان کشیده شده است یا اینکه ایران و روسیه هر دو با هم برای عبور از تحریم‌ها و بر هم زدن نظم‌های سیاسی و اقتصادی، نقشه‌ جدیدی طراحی کرده‌اند؟!

دکتر ولایتی خود این سفر را مهم و قابل بهره‌برداری توصیف می‌کند: «برخورد مثبت رئیس‌جمهور روسیه نشان داد که امکان بهره‌برداری از این فرصت هست» و البته از عزم مسئولان عالی هم سخن به میان آورد: «عزم مسئولان عالی کشور، گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط استراتژیک ایران و روسیه است» و اینکه «بستر مناسبی فراهم شد تا با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق، همکاری‌ها و تعاملات در سطوح مختلف ارتقا یابد‌».

 «حرکت کنگره در مسیر تحریم استراتژیک ایران»

اعتماد
نیز نوشت :بحثی که اکثریت نمایندگان کنگره به دنبال آن هستند در چهارچوب عقبگرد ایران است. به عبارتی، رفتار و تلاش آن‌ها در جهت تحکیم مذاکرات نیست بلکه در جهت شکستن و از بین بردن مذاکرات است. نگاهی را که نمایندگان دولت امریکا دنبال می‌کنند این است که مذاکرات به عنوان اولویت و محور نگاه می‌کنند و سیاست‌های جمعی را به عنوان ابزار کمک برای اهدافی که در مذاکرات دنبال می‌کنند در پی می‌گیرند. در حالی که رویکرد نمایندگان کنگره دنبال می‌شود به هیچ وجه در چهارچوب مذاکرات نیست بلکه در چهارچوب تحریم استراتژیک ایران محسوب می‌شود. البته این لایحه نسبت به قبل تعدیل شده است و مشروط هم هست و بیان می‌کند در صورت شکست مذاکرات، این تحریم‌ها اجرایی می‌شود.

هرچند در جلسه دیروز متممی هم مورد بررسی قرار گرفته است که طبق آن وزارت دارایی امریکا باید ارزیابی‌اش را از کاهش تحریم‌های اقتصادی ایران ظرف پنج روز پس از رسیدن به توافق با ایران اعلام کند. از این منظر، چیزی که مشاهده می‌شود این است رویکرد دولت اوباما و رویکرد کنگره در مذاکرات هسته‌ای در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارد و در یک مسیر دنبال نمی‌شود. برخی در ایران تحلیل می‌کنند که شاهد بازی پلیس خوب و پلیس بد هستیم در حالی که این تحلیل بسیار خوش بینانه است. رفتاری که از جانب نمایندگان کنگره دنبال می‌شود در چهارچوب تغییر روند مذاکرات است. به طور مثال، در خصوص مسأله غنی سازی که به شکل محدودی در توافق ژنو مورد اشاره قرار گرفت می‌گویند مسیری که توسط دولت انتخاب شده است در چهارچوب ادامه یافتن غنی سازی ایران است و امتیاز بی‌پایان به ایران داده شده است و همزمان ایران توانسته است تحریم‌ها را تخفیف بگیرد و اکنون هم در جهت لغو همه تحریم‌ها بازی می‌کند. معتقدند که این بازی باید عوض شود و به عبارت دیگر، بازی و سیاست نتانیاهو را دنبال می‌کنند، سیاست معکوس کردن مذاکرات هسته‌ای را پیگیری می‌کنند.

 





صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر


صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر


صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر

صفحه اول روزنامه های سیاسی، اجتماعی و ورزشی شنبه +تصاویر


برچسب ها: رسانه ، نصرالله ، اهواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار