تیم هسته‌ای کشورمان 6 فوریه به مونیخ می‌رود

تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان روز جمعه 17 بهمن ماه عازم مونیخ خواهد شد.

تیم هسته‌ای کشورمان 6 فوریه به مونیخ می‌رود
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در پی اعلام خبر سخنگوی وزارت امور خارجه مبنی بر اینکه "محمدجواد ظریف" در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با "جان کری" همتای آمرکایی خود پیرامون مسئله هسته‌ای دیدار و گفتگو می‌کند، تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان روز جمعه 17 بهمن ماه عازم مونیخ خواهد شد. 

شایان ذکر است؛ "سیدعباس عراقچی" عضو تیم هسته‌ای کشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن تایید این خبر اعلام کرده است، مذاکرات دوجانبه در مونیخ در حال تنظیم است و هنوز زمان برگزاری نشست کلی و عمومی 1+5 مشخص نیست.
 
بر اساس این گزارش، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه و حمید بعیدی‌نژاد، رئیس تیم کار‌شناسی هیأت مذاکره کننده به همراه کار‌شناسان و حقوقدانان تیم هسته‌ای به آلمان سفر خواهند کرد.  
 
پیش از این اعلام شده بود که معاونان و تیم کار‌شناسی مذاکره کننده پیش از حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان عازم مونیخ خواهند شد و گفتگوهایی با همتایان خود خواهند داشت.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان نیز که به منظور شرکت در اجلاس امنیتی به مونیخ سفر می‌کند، قرار است با برخی از همتایان خود که در مونیخ حضور دارند گفتگو کند.  
 
پیش از این نیز اعلام شده بود که یک دور از مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در مونیخ خواهد بود اما به دلیل عدم حضور همه وزرا تقریبا احتمال برگزاری این نشست در سطح وزرا وجود ندارد و این احتمال هست که نشست ایران و کشورهای ۱+۵ در مونیخ در سطح معاونان باشد.  
 
همچنین وزیر خارجه کشورمان پیرامون این سفر گفت: برنامه‌ها در مونیخ برای اجلاس فشرده است و معلوم نیست که امکانی برای برگزاری نشست در سطح وزرا باشد.  

گفتنی است؛ ظریف فردا نیز عازم آفریقا خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار