مسعودی فرید خبرداد:

اجرای طرح آماده سازی شغلی برای زنان سرپرست خانوار/ 140 زن سرپرست خانوار در مرحله پایلوت

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح آماده سازی شغلی برای زنان سرپرست خانوار خبرداد و گفت: این طرح به صورت پایلوت برای 140 زن سرپرست خانوار در شهر زنجان اجرایی می شود.

 حبیب الله، مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : طرح آماده سازی شغلی با هدف توانمند سازی زنان سرپرست خانوار  به صورت پایلوت در زنجان برای 140 زن سرپرست خانوار در 5 فاز و به مدت  6 ماه  اجرا می شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح آموزش‌های لازم در خصوص مهارت‌های زندگی، انواع روش‌های کسب و کار، بهبود کسب و کار و توسعه کسب و کار به زنان سرپرست خانوار با هدف توانمند سازی آنان ارایه می‌شود.

مسعودی فرید با تاکید بر اینکه در راستای اجرای طرح آماده سازی شغلی، توانمندسازی درونی و بیرونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: برای اجرای پایلوت این طرح برای هرفرد مبلغ 200 هزار تومان اعتبار پیش بینی شده که این رقم در نهایت به مبلغ 600 هزار تومان خواهد رسید.

وی  با اشاره به اینکه ۱۸۰هزار زن سرپرست خانوار در کشور  وجود دارد اظهار داشت : از این تعداد ۴۵ هزار نفر بیش از ۵۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به تبیین شرایط و چگونگی اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار اظهار داشت : در قالب تعاونی گروه‌های همیار ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات به این گروه از زنان اعطا می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: در صورت موفق شدن این طرح در مرحله پایلوت در نظر داریم آن را در در سطح کشور برای 140 هزار زن سرپرست خانوار اجرایی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار