در سیزدهمین کنگره حزب مردم سالاری مطرح شد؛

توضیح پیرامون هیئت نظارتی برای انتخابات

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: هیچ شخصی در رابطه با تعیین صلاحیت و فیلتری که باید صورت پذیرد مشکلی ندارد، اما اصل این است که ایا قانون باید حاکم باشد یا سلایق شخصی افراد که نظارت و اجرا در دست آنهاست.

توضیح پیرامون هیئت نظارتی برای انتخابات
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام و المسلمین منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در سیزدهمین کنگره سراسری حزب مردم سالاری، گفت: این ایام فصل و بهار کنگره و همایش هاست و قدم‌های دولت تدبیر و امید در این راستا موثر بوده است، چرا که احزاب با فراغ بال شروع به تشکیل کمیته‌ها نموده‌اند و این کنگره هاست که زمینه ساز این انتخابات (مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان) است.  
 
وی در ادامه با اشاره به تعیین صلاحیت افراد در فرآیند انتخابات، افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام که درصدد بازنگری قانون انتخابات است، باید مسئله رد صلاحیت‌ها را خاتمه دهد، درست است که هیچکس روی این مسئله که باید فیلتری برای تعیین صلاحیت‌ها باشد بحث ندارد، اما اصل این است که آیا قانون باید حاکم باشد یا سلایق شخصی افراد که نظارت و اجرا به دستشان است.  
 
منتجب نیا پیرامون مسئله هیئت‌های اجرایی در دولت‌های قبلی اظهار داشت: در دولت‌های مختلف مشکل هیئت‌های نظارتی را داشتیم، اما در دولت قبلی در زمینه هیئت‌های اجرایی و انتصاباتی که انجام می‌گرفت، مشکل داشتیم و خوشبختانه در دولت فعلی (دولت روحانی) چنین چیزی نیست.  
 
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان مشکل هیئت نظارتی گفت: اکثریت افرادی که در انتخابات ردصلاحیت شدند، با وجود مهر تائید ۴ مرجع، توسط شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت رد می‌شوند که این کار غیر شرعی و غیر حقوقی است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این حربه حربه احراز صلاحیت در دست این افراد است، بنابراین باید مشخص شود که این موضوع در حوزه اختیارات مرجع چهارگانه است یا مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا شورای نگهبان.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تکلیف ، هیئت ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار