روستاآزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقتصاد مقاومتی مختص زمان جنگ و تحریم نیست/ تکیه بر سرمایه‌های دردسترس در هنگامه تحریم‌ها

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: در زمان تحریم‌ها که از ارتباط کشور با دنیا جلوگیری می‌شود، باید به سرمایه‌ای که در دسترس است، تکیه کرد.

////////"رضا روستاآزاد" رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مختص زمان جنگ و تحریم نیست، اظهار داشت: در رقابت‌های بین‌المللی، کشور باید با الفبای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌ها و سرمایه‌های درونی پیش بیفتد و پیروز شود.
 
وی با بیان اینکه الفبای اقتصاد در سرمایه‌گذاری و ارتباط با دنیا خلاصه می‌شود، افزود: در زمان تحریم‌ها که از ارتباط کشور با دنیا جلوگیری می‌شود، باید به سرمایه‌ای که در دسترس است، تکیه کرد.
 
رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی، رجوع به ظرفیت‌های فوق‌العاده بنیادی یک ملت است که باید در هنگامه تحریم‌ها عملیاتی شود.

روستاآزاد با بیان اینکه کشور ما با 80 میلیون نفر جمعیت مانند یک مجموعه بین‌الملل است، تصریح کرد: هر استان ایران می‌تواند مانند یک کشور عمل کند و با دیگر استان‌ها تعامل داشته باشد که در نتیجه بدون نیاز به تعامل با کشورهای دیگر بتوانیم در اقتصاد کشورمان مقاومت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ مفهوم اقتصاد مقاومتی در زمان رقابت‌های صلح و بدون مشکل و تحریم نیز حاکم است، خاطرنشان کرد: استفاده از کالاهایی که می‌توان در داخل کشور بدون نیاز به کشورهای خارجی تولید کرد، کاربردی‌ترین اصل برای اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار