در حاشیه بازدید از تالاب انزلی؛

تالاب هامون و انزلی نیازمند توجه خاص هستند

هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران گفت: تالاب‌های هامون و انزلی به توجه خاصی نیاز دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،، گری لوئیس عصر امروز در حاشیه بازدید از تالاب انزلی ،هدف از بازدید تالاب بین‌المللی انزلی را بررسی وضعیت آن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به درستی در ایران به دریاچه ارومیه توجه خاصی وجود دارد، اظهار کرد: تالاب‌هایی مانند هامون و انزلی نیز نیازمند توجه خاصی هستند.

هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به اینکه روز گذشته از محل مرکز کنوانسیون در رامسر بازدید شده است، افزود: به‌زودی مرکز کنوانسیون رامسر در این شهر افتتاح می‌شود.

وی تالاب انزلی را قلب تپنده ایران خواند و خاطرنشان کرد: تالاب انزلی محل تکثیر ماهیانی است که به دریا می‌روند و تمام مسئولان محلی و استانی باید برای حفاظت از این تالاب تلاش کنند.

لوئیس یادآور شد: توسط بخش‌خصوصی و دولتی سدهای زیادی در ایران ساخته می‌شود که باید مدیریت شوند تا موجب کاهش آب تالاب نشوند و از رسوبات جلوگیری کنند.

وی از برگزاری جشن تالاب‌ها دوشنبه هفته آینده در تالاب هامون خبر داد.

 امروز تعدادی از خبرنگاران کشوری و استانی به مناسبت فرا رسیدن 13 بهمن روز جهانی تالاب‌ها با شعار «تالاب‌ها برای آینده ما، همراه شوید» به همراه احمد کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب بین‌المللی انزلی بازدید کردند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تالاب ، هامون ، انزلی ، گیلان ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.