ریاست دانشگاه علوم بهزیستی عنوان کرد

همکاری‌های بین بخشی حلقه‌ی گمشده توسعه فناوری‌های سلامت محور

خرم خورشید گفت: همکاری‌های بین بخشی یکی از مسائل عمده‌ای است که در تمامی مسائل به ویژه در توسعه‌ی فناوری‌های سلامت محور نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

 دکتر حمیدرضا خرم خورشید ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علوم بهزیستی عملياتي نمودن برنامه نقشه جامع علمی و نقشه سلامت و برنامه سلامت دولت يازدهم در حوزه هاي مرتبط با توانبخشی و سلامت اجتماعی و روانی،  كسب مرجعيت علمی دانشگاه در قلمروهای سلامت اجتماعی – روانی و توانبخشی و موارد متعددی را عهده دار است ،در جلسه‌ی هم اندیشی اساتید و نخبگان موضوع نقش همکاری‌های بین بخشی در توسعه‌ی فناوری‌های سلامت محور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی که چندی پیش سمت مدیر کل دفتر توسعه‌ی فناوری سلامت  وزارت بهداشت را برعهده داشت با توجه به سوابق خود نبود همکاری‌های بین وزارتخانه‌های مرتبط را از جمله مشکلات کلان کشور عنوان کرد و افزود: در پی عنوان مشکلات باید به دنبال ارائه‌ی راهکار از سوی همگان بویژه فرهیختگان و دانشگاهیان بود و با توجه به حضور اعضای هیئت علمی از گروه های آموزشی (روانپزشکی؛جامعه شناسی؛مشاوره و...) در جلسه هم اندیشی اساتید و نخبگان، خواستار ارایه راهکار‌های عملی در بحث همکاری‌های بین بخشی شدیم.

ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه، دارو؛ تجهیزات پزشکی و توانبخشی؛کیت های تشخیصی ...را بخشی از فناوری‌های سلامت محور عنوان کرد و اذعان داشت: در جلسه‌ی هم اندیشی اساتید و نخبگان مسایلی نظیر ضرورت همکاری‌های بین بخشی؛ اینکه برای همکاری چه کاری باید انجام داد؛ چطور می‌توان خوب بودن همکاری‌های بین بخشی را مورد ارزیابی قرار داد؟ و همچنین اینکه کشور ما به چه دلایلی در این زمینه موفق نبوده را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی گفت: امیدواریم با توجه به پتانسیل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و توانمندی اعضای هیئت علمی ضمن ارائه راهکار؛ جهت گیری ما به سمت کارهای تحقیقاتی و در نهایت ارائه پروپزال از سوی دانش پژوهان و محققان بیانجامد تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات نظام سلامت و ارتقا کشور عزیزمان باز کنیم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار