یاسوج؛

نسیم آبادانی و پیشرفت در سرزمین چهار فصل

با نزدیک شدن به دهه پر فروغ فجر، افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و صنعتی در جای و جای کشور عزیزمان ایران رنگ و بویی دیگر از انقلابی نو در جهت پیشرفت و آبادانی دارد که گهگیلویه و بویراحمد نیز از امر مثتنی نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، اگر سری به چهار شهرستان از سزمین چهار فصل بزنیم ، حکایت پیشرفت و آبادانی را در دهه مبارک فجر خواهیم دید ، آبادانی که حکایت از جمله ما می توانیم دارد.

رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه می گوید : همزمان با دهه فجر هفت پروژه کشاورزی شامل احداث جاده بین مزارعی کلاچو به طول شش کیلومتر، اجرای آبیاری تحت فشار دشت کلاچو به طول 16 هکتار و بهره برداری از طرح مرغداری گوشتی 30 هزار قطعه ای در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی پرورش بوقلمون 20 هزار قطعه ای، کارخانه خوراک دام وطیور با تولید 20 هزار تن در سال و غرس نهال در سطح 30 هکتار را نیز از دیگر پروژه های افتتاحی ذکر کرد و گفت : اعتبار هزینه شده در این پروژه ها را 31 میلیاردو 286 میلیون ریال است که برای 57 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد .

معاون شهردار دوگنبدان می گوید : 11 بوستان و پروژه شهری در دهه پرفروغ فجر امسال در این شهر با اعتباری افزون بر 42 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

علیرضا پناهپوری احداث پارک بهارستان، 108 دستگاه، فاز اول و دوم پیاده رو رادک، کانال 30 دستگاه بنیاد شهید، بلوار 35 متری کارکنان، کانال پانصد سمت راست، پارک جنگلی، دیوار کشی و مرمت گلزار شهدا، ساختمان فرهنگ سرای گلزار شهدا و پل شهرک جهاد را از پرروژه های افتتاحی دهه فجر اعلام کرد.

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز از افتتاح وکلنگ زنی 76 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر800میلیارد ریال در دهه پر فروغ فجر امسال در این شهرستان خبر داد.

هوشنگ یاری افزود: 70مورد از این طرح ها با اعتباری افزون بر 630 میلیارد ریال افتتاحی و شش طرح با اعتباری حدود 140میلیارد ریال نیز کلنگ زنی خواهد شد که میزان اشتغالزایی طرح های افتتاحی دهه فجر بیش از 815 نفر است .

وی تصریح کرد: ورزشگاه 15هزارنفری یاسوج با اعتبار هزینه شده افزون بر 230 میلیارد ریال و اشتغالزایی 21نفر از مهمترین طرح های عمرانی قابل افتتاح در دهه فجر امسال در بویراحمد است.

فرماندار بویراحمد گفت: گازرسانی به 14روستای کاکان با اعتباری افزون بر 40میلیارد ریال،اجرای طرح های هادی روستایی با اعتباری افزون بر30 میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت معابر شهری یاسوج با اعتباری حدود 12 میلیارد ریال نیز از سایر پروژه های عمرانی قابل افتتاح در این شهرستان در دهه فجر امسال است.

وی افتتاح چهار کارخانه سنگ شکن کوهی در منطقه دلی بجک و کاکان بویراحمد، هنرستان 12 کلاسه در شهرک امام حسین (ع) و سالن ورزشی چند منظوره در یاسوج را از دیگر پروژه های افتتاحی در دهه فجر امسال در بویراحمد اعلام کرد.

یاری پور تاکید کرد: آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهر چیتاب با جمعیتی افزون بر دو هزار و 500 نفر و اعتباری حدود پنج میلیارد ریال از مهمترین پروژه های کلنگ زنی شهرستان بویراحمد در دهه فجر امسال خواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد نیز  از افتتاح 13پروژه آموزشی، ورزشی و نمازخانه در دهه پر فروغ فجر امسال در این استان خبر داد.
جهان محرابی افزود: اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه افتتاحی افزون بر 100 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: از این تعداد هفت مورد فضای آموزشی در قالب 43 کلاس درس، سه فضای ورزشی و سه مورد نماز خانه است.
محرابی مساحت و زیربنای این تعداد پروژه را افزون بر 18 هزار و 612 مترمربع اعلام کرد.

وی از مشارکت سه میلیارد ریالی شرکت سایپا برای ساخت دبیرستان شش کلاسه شهر سوق خبر داد و گفت: این پروژه قرار است در آیینی با حضور مسوولان شرکت سایپا ، نوسازی کشور و مسوولان اجرایی استان در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

محرابی اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از 30 میلیارد ریال وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای مدارس در نقاط مختلف این استان خریداری شده است.

فرماندار گچساران نیز گفت: به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 69 پروژه در شهرستان گچساران افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
عبدالرحیم رحیمی افزود: این پروژه ها با اعتباری افزون بر 500 میلیارد ریال افتتاح یا عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.

وی پروژه ها قابل بهره برداری را در بخش های مختلف زیرساخت های شبکه برق،آب، بهداشت ،مسکن،کشاورزی،صنعت و آموزش مناطق شهری و روستایی اعلام کرد.

رحیمی تعداد پروژه های که عملیات اجرایی آنها در ایام مبارک فجر شروع خواهد شد را پنج مورد در بخش های مختلف اعلام کرد و گفت: 180 میلیارد ریال نیز برای این طرح های جدید تخصیص یافته است.

فرماندار باشت: گفت: عملیات گازرسانی به روستاهای مله برفی، امام ضامن و تلخ آب احمدزاده از توابع این شهرستان تا پایان بهمن تکمیل و به بهره برداری می رسید.

وی ابراز داشت: برای اجرای این پروژه هشت و هزار و 500 متر لوله گذاری انجام شده است.

فرماندار باشت روند عملیات اجرایی طرح گازرسانی به روستاهای امام ضامن، مله برفی و تلخ آب احمدزاده از توابع این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد.

وی گفت: با تکمیل پروژه گازرسانی به سه روستای مله برفی، امام ضامن و تلخ آب احمدزاده 65 خانوار با 255 نغر جمعیت از نعمت گاز خانگی بهره مند خواهند شد.

فرماندار باشت در ادامه بیان کرد: توسعه امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و جاده های ارتباطی در مناطق روستایی عامل اصلی پیشگیری از پدیده مهاجرت است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.