ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قیمت نفت در بودجه 53 دلار بسته می‌شود/ تدوین بسته تامین جبران منابع کاهش قیمت نفت

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 از تدوین بسته حمایتی جبران منابع کاهش نرخ نفت در بودجه سال 94 خبر داد و گفت: بیشترین نظرات اعضای کمیسیون تلفیق در مورد تعیین نرخ فروش نفت در بودجه معطوف به 52 الی 53 دلار می‌باشد.

قیمت نفت در بودجه 53 دلار بسته می‌شود/ تدوین بسته تامین جبران منابع کاهش قیمت نفت
ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد آخرین تصمیمات کارگروه نفت کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 گفت: آخرین مباحث کارگروه نفت کمیسیون تلفیق معطوف به چند سناریو در زمینه قیمت نفت بود.
 
وی افزود: اولین سناریو این بود که نرخ فروش نفت را به 40 الی 50 دلار تغییر دهیم و درآمدهای جبرانی مورد نیاز را از سایر موارد تامین کنیم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به عنوان مثال ما در حال حاضر 5 میلیارد تومان از کشوری طلب داریم که درون حساب‌ها وجود ندارد و می‌توانیم از آن در جهت منابع تامینی کاهش قیمت فروش نفت در بودجه استفاده کنیم و یا بخشی از هزینه‌ها را بازنگری کنیم.
 
ندیمی با بیان این که می‌توانیم در تامین منابع کاهش قیمت فروش نفت منابع جدیدی را تعریف کنیم، متذکر شد: ما می‌توانیم در این مسیر سهمی از یارانه‌ها را به این امر اختصاص دهیم.
 
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 94 تصریح کرد: ما در مدیریت موضوع فروش نفت روی 70 دلار به هیچ وجه توافقی نداریم و عموما قیمت نفت روی 40 الی 50 دلار پیش‌بینی می‌شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان داشت: البته تعیین قیمت فروش نفت به 40 الی 50 دلار به معنای این نیست که قصد داشته باشیم دست دولت را ببندیم چرا که ما از نظرات دولت در این راستا استفاده خواهیم کرد و این موضوع به صورت کارشناسانه بررسی و تعیین خواهد شد.
 
نماینده مردم لاهیجان در ادامه گفت: بنابراین ما از محل‌هایی چون یارانه، 12 درصد صندوق توسعه ملی و بازنگری در هزینه‌ها قصد داریم بسته‌ای را تدوین کنیم که شاید امروز یا فردا در صحن علنی کمیسیون تلفیق به رای گذاشته شود.  
 
وی تصریح کرد: ما از طرفی درصدد جبران منابع کاهش فروش قیمت نفت خواهیم بود و از طرف دیگر قصد داریم عدد نرخ فروش نفت در بودجه را پایین بیاوریم که این رقم می‌تواند در حال حاضر بین 52 الی 53 دلار دیده شود.  
 
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 94 در پایان خاطر نشان کرد: بیشترین نظرات اعضای کمیسیون تلفیق در مورد تعیین نرخ قیمت فروش نفت در بودجه معطوف به 52 الی 53 دلار می‌باشد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، تلفیق ، نفت ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار