حجت الاسلام احمدی در مراسم رونمایی از سایت گزارشگر:

هراس غرب از گسترش اسلام دلیل توهین به مقدسات است

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس گفت: غرب از ترس گرایش مردم خود به اسلام دست به توهین به مقدسات اسلام می‌زنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس در مراسم رونمایی از پایگاه جامع اطلاع رسانی حقوق بشر با عنوان گزارشگر که امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به تحمیل خسارت‌های سنگین در جنگ جهانی اول و دوم اظهار داشت: پس از جنگ جهانی اول و دوم و تحمیل‌ خسارت‌های سنگین عده‌ای به فکر افتادند که مبنای حقوقی در قالب حقوق بشر را تعریف کنند و هدف از این اتفاق فشار در کشورها و دنبال کردن اهداف خاص خودشان بود.

وی ادامه داد: استفاده ابزاری از حقوق بشر علاوه بر اشکالاتی که به صورت مبنایی داشت، نگاه‌های مختلفی را از کشورها به خود جلب کرد و به موضوع مورد نزاع در بین ملت‌ها مطرح شد.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس افزود: کشورهایی که از قدرت رسانه‌ای برخوردار هستند، به دلخواه خود حقوق بشر را تعریف می‌کنند و علیه سایر کشورها به کار می‌گیرند و دیگر کشورها به دلیل نبود امکانات کافی و رسانه‌ای قوی در حالت تدافعی قرار گرفته‌اند.

احمدی با بیان اینکه در کشورهای مدعی حقوق بشر بیشترین نقض حقوق بشر صورت می‌گیرد، گفت: فصل حقوق بشر به عنوان دفاع از حقوق ذاتی انسان‌ها و طرح این موضوع بعد از جنگ جهانی اول و دوم موجب استفاده حقوق بشر علیه کشورهای اسلامی شد و در این موضوع انحراف ایجاد شد. لذا به نظر می‌رسد ضرورت دارد که امروز کار جدی و پیگیری در زمینه حقوق بشر انجام شود و این موضوعات به نقد کشیده شده و با زبان روز مردم دنیا تبیین شود تا مشخص شود که ناقضان حقوق بشر چه کسانی هستند و این کار نیز باید از طریق کشورهای اسلامی صورت گیرد.

وی در پاسخ در پاسخ به این پرسش که مرکز هجمه‌های اخیر غربی‌ها نسبت به اسلام از کجاست، گفت: آنچه موجب شده غرب به عنوان ابزار از حقوق بشر استفاده کند موضوعی جداست؛ غرب مجموعه مفاهیمی مانند حقوق بشر را در دست دارد که به دنبال تعریف منافع خاص خود است. یعنی در یک جا تروریست خوب و در جای دیگر بد است و حقوق بشر نیز همانگونه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تقسیم دنیا به دو قطب شرق و غرب، یادآور شد: زمانی که دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم می‌شد و برای کاربرد دین در حوزه فردی تخفیف قائل می‌شدند امام خمینی(ره) با تکیه بر دین حرکت خود را آغاز کرده و انقلابی را بوجود آوردند که این انقلاب در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه در مدت آن روز فائق آمد.

احمدی ادامه داد: در آن زمان رئیس جمهور وقت آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که نه شرق تهدید برای غرب و نه غرب تهدیدی برای غرب است. بلکه تهدید شرق و غرب، اسلام است. سیاستمداران رژیم صهیونیستی بعد از وقوع انقلاب اسلامی تعبیر به زلزله کردند. در کارآمدی و حیات دین در جهان خود را نشان دارد و حرکات آزادی خواهانه مانند فلسطین مسیر خود را پیدا کرد.

وی گفت: غربی‌ها ودشمنان از ابتدا به دنبال اسلام هراسی بودند چرا که در کشورهای خودشان خلأ معنویت وجود داشت. و گرایش آنها به فکر اسلام بود. لذا آنها به فکر اسلام هراسی افتادند. تا مردم غرب به سمت اسلام گرایش پیدا نکنند.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: یکی از تهدیدات غربی‌ها علیه اسلام توهین به ارزش‌های اسلامی و ایجاد گروه‌های نادانی از دل مسلمانان برای بد جلوه دادن چهره اسلام بود که در این زمینه می‌توان به گروهک تروریستی داعش اشاره کرد.

احمدی با تأکید براینکه غربی‌ها پیش بینی می‌کنند که درسال 2035 جمعیت قالب فرانسه از مسلمانان تشکیل شوند،  یادآور شد: غرب از خوف پیشرفت اسلام و گرایش مردم به اسلام دست به اقداماتی همچون توهین به پیامبر اکرم(ص) در قالب فیلم و کاریکاتور می‌زند. آنها از گرایش مردم به اسلام خوف دارند و اسلام را برای خود تهدید می‌دانند. لذا برای جلوگیری از گسترش اسلام دست به هرکاری می‌زنند.

وی در پایان گفت: آزادی بیان برای غرب فقط یک بهانه است و آنها از گسترش اسلام و گرایش مردم به اسلام ترس دارند و می‌خواهند مردم کشور خود را از اسلام دور نگه دارند. لذا دست به چنین توهین‌ها و اهانت‌هایی به بزرگان ما می‌زنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار