قابل توجه متقاضیان خرید برند پرسپولیس؛

شما برند پیروزی (پرسپولیس) را می‌خرید

واگذاری پرسپولیس و استقلال وارد فاز آگهی مزایده شد، اما آن‌ها که متقاضی خرید پرسپولیس هستند، باید متوجه باشند که آن‌ها برند پیروزی (پرسپولیس) را خریداری می‌کنند.

شما برند پیروزی (پرسپولیس) را می‌خریدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در جریان واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در واقع برند این باشگاه‌ها و خود شرکت‌ها واگذار می‌شود. البته خریداران همراه با برند مجوز تاسیس یک باشگاه را به دست می‌آورند، این طرح تقریبا شبیه همان پیشنهادی است که چندی پیش توسط مصطفی هاشمی طبا مطرح شد، مبنی بر اینکه تنها راه واگذاری این باشگاه‌ها، تاسیس باشگاه‌های دیگری است که پاک باشند و از صفر شروع کنند.

ماده ده از شرایط معامله مندرج در آگهی واگذاری این باشگاه‌ها موید صحت همین نکته است که عنوان می‌دارد شرکت‌های تاسیس شده باید توسط وزارت ورزش و جوانان تایید شوند.

این فرآیند اینگونه توضیح داده شده است که شرکت‌های فعلی پرسپولیس و استقلال تحت کمک وزارت باقی می‌مانند تا تکلیف بدهی‌ها و تعهدات مالی معلوم شود و همانطور که پیش از این عنوان شده بود، بدهی‌های باشگاه بر عهده دولت خواهد بود و در واقع باید از محل مبالغ دریافتی تسویه شود. اما این سوال هم پیش می‌آید که دو شرکت همنام چگونه می‌توانند با هم وجود خارجی داشته باشند، برای این منظور راهکار‌هایی وجود دارد، هرچند کل این فرآیند در مورد پرسپولیس با یک پیچیدگی خاص و مضاعف نسبت به استقلال روبرو است.

این روزها همه سرخپوشان پایتخت را پرسپولیس می‌نامند، اما سازمان لیگ همچنان در نامه نگاری‌های خود از نام "پیروزی" بهره می‌گیرد و این چندان هم بی سبب نیست. بعضی مدعی هستند این اقدام سازمان لیگ جهت روابط آن‌ها با افرادی است که هنوز داعیه مالکیت این برند را دارند، اما جدا از این مطلب، واقعیت این است که پرسپولیس با نام "پیروزی" ثبت شده است. البته داخل پرانتز نام پرسپولیس هم قرار دارد، اما نام اصلی همان "پیروزی" است. پس از سال‌ها پیگیری رسانه‌ها، به ویژه یکی دو خبرنگار ورزشی، در نهایت باشگاه با فشار رسانه‌ای به سازمان وقت تربیت بدنی مجوز ورود به این پروژه را به عنوان نماینده گرفت و در نهایت با حکم دادگاه نام پرسپولیس به باشگاه و در واقع وزارت ورزش بازگردانده شد، اما هیچ اقدامی برای ثبت این نام جدید صورت نگرفت. در واقع کشی که متقاضی خرید پرسپولیس است، فارغ از آن‌که روی کاغذ چه نامی نوشته شده باشد،‌برند "پیروزی" را خریداری می‌کند.

حال باید دید سازمان خصوصی سازی یا وزارت ورزشی طی قرارداد فروش را جدای از آن حق مالکیت برند پرسپولیس را هم واگذار خواهند کرد.

نکته ظریف تر این است که مصوبات مجلس و دولت برای واگذاری برند فعلی است، یعنی "پیروزی" (پرسپولیس) است و از نظر حقوقی و قوانین تجاری در آینده جاری طرح این دعوا علیه خریداران وجود دارد که برند پرسپولیس با طی مراحل و ضوابط واگذاری نشده است. ممکن است مسئولان سازمان خصوصی سازی با وزارت ورزش در این باره توضیحاتی ارائه کنند، اما آن‌چه مسلم است، اینکه باید مشخص شود در مصوبات منظور دقیقا چیست. فراموش نکنیم در سال 70 بدون طی شدن این مصوبات اجازه تاسیس شرکتی با نام "پرسپولیس" توسط سازمان وقت تربیت بدنی داده شد و این موضوع 20 سال به طول انجامید و در نهایت این برند در سال 90 پس گرفته شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پرسپولیس ، پیروزی ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
جواد معماری
۲۱:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
آخرین قیمتش چند؟ مشتریم
آخرین اخبار