نماینده سابق آمریکا در ناتو: امروزه تروریسم در کل جهان رو به افزایش است

کورت وولکر، نماینده سابق آمریکا در ناتو تاکید کرد در جهان امروز تروریسم رو به افزایش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، کورت وولکر، نماینده سابق آمریکا در ناتو تاکید کرد در جهان امروز تروریسم رو به افزایش است.

وولکر در گفتگو با این شبکه درباره تهدیدات به بمبگذاری در هواپیماهای مسافربری آمریکا گفت ما هنوز اطلاعات کافی درباره تهدیدات به بمبگذاری در دو هواپیمای مسافربری آمریکا نداریم و مسئولان در این خصوص تحقیقات را دنبال می کنند. 

نکته جالب این است که این تهدیدات در رسانه های اجتماعی اینترنتی منتشر شده است. مقامات آمریکا به عللی این تهدیدات را جدی گرفته بودند. البته ما هنوز نمی دانیم دلیل مقامات آمریکایی برای جدی گرفتن این تهدیدات چه بوده است.

 جهان امروز در شرایطی است که تروریسم رو به افزایش است. ما شاهد حملات تروریستی پاریس و دیگر مناطق جهان بوده ایم. همچنین خطر حمله به آمریکا بیشتر از گذشته شده است و بسیاری از گروههای تروریستی آمریکا به حمله تهدید کرده‌اند.

 بنابراین کاملا قابل درک است که آمریکا هشدارهای امنیتی را بیشتر کند و تهدیدات امنیتی را جدی تر بگیرد. البته نباید فراموش کرد تهدیداتی امنیتی برای هواپیماهای مسافربری و فرودگاههای آمریکا تازگی ندارد و این تهدیدات اغلب وجود دارد به همین علت هم این سئوال پیش می آید چرا این تهدید توئیتری خاص تا این حد جدی گرفته شده است. 

به علت اینکه در این مورد خاص از جنگنده‌ها برای همراهی کردن هواپیماهای مشکوک به بمبگذاری استفاده شده است، می‌بایست دولت اصلاعاتی داشته باشد که مردم از آن بی‌خبرند. باید توجه داشت به علت افزایش تهدیدات تروریستی در سراسر جهان در نتیجه وجود گروههای تروریستی نظیر داعش، القاعده و غیره، دولت آمریکا درباره حمل سلاح و مواد منفجره به داخل هواپیماها بسیار حساس است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار