انعقاد تفاهم نامه میان مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور

صبح امروز همزمان با برگزاری پنجمین نشست هم اندیشی معاونان همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌ها، تفاهم نامه‌ای میان قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌المللی و دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ریاست جمهوری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، تفاهم نامه همکاری میان قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل (حسین سالار آملی) و دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ریاست جمهوری (سید جواد قوام شهیدی) با هدف بهره گیری از ظرفیت‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور و انتقال دانش و فناوری‌های نوین منعقد شده است.

 براساس این گزارش، همکاری در جهت توسعه آموزش و پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور با مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور و بستر سازی ارتباطات بین‌المللی در بخش آموزش و انجام پروژه‌های مشترک به صورت ۲ یا چند جانبه با اولویت ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی و آمریکایی از جمله موضوعات این تفاهم نامه است. 

در ادامه این گزارش آمده است، مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ اول فروردین ۹۳ لغایت ۲۹ اسفند ۹۳ به مدت یک سال است که دارای چندین تعهد نامه است، از جمله این تعهد نامه‌ها تخصیص مبلغ ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات تخصیصی به دبیرخانه در جهت حمایت از همکاری‌های پژوهشی و آموزشی متخصصان ایرانی خارج از کشور است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار