رسایی در تذکر شفاهی:

پیاده‌روی با شیطان بزرگ افتخار ما شده است/ وزیر امور خارجه از ملت ایران عذرخواهی کند

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از اینکه پیاده‌روی با شیطان بزرگ افتخار ما شده است، گفت: در حالی که دولت فرانسه از هتک حرمت نشریه شارلی ابدو حمایت می‌کند، وزیر امور خارجه باید به خاطر سفر به فرانسه و پیاده‌روی با جان کری از ملت ایران عذرخواهی کند.

پیاده‌روی با شیطان بزرگ افتخار ما شده است/ وزیر امور خارجه از ملت ایران عذرخواهی کند
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی در نشست علنی امروز (یکشنبه 5 بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با انتقاد از رفتار وزیر امور خارجه و پیاده‌روی با جان کری گفت: ملت شریف، یک نشریه هتاک فرانسوی به رسول خدا توهین می‌کند، نخست‌وزیر فرانسه روز بعد از جلسه هیات دولت تصویر توهین‌آمیز را رو به دوربین‌ها می‌گیرد و دولت فرانسه از این نشریه حمایت مالی می‌کند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با حمایت دولت فرانسه آن تصویر توهین‌آمیز در تیراژ 5 میلیون نسخه و به 5 زبان به چاپ می‌رسد و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اول با یک جانی به نام جان کری به پیاده‌روی می‌رود و بعد می‌گوید آقای کری هم پیشنهاد کرده من به فرانسه سفر کنم.
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: درست در زمانی که دولت فرانسه از این هتاکی در حال حمایت کردن است، ما را چه می‌شود؟ کجاست عزت و غیرت؟
 
وی ادامه داد: جناب آقای روحانی، اگر در مجله هتاک شارلی ابدو به جای تصویر توهین‌آمیز رسول خدا (ص) کاریکاتور رئیس جمهور ایران را کشیده بود و دولت فرانسه از آن کاریکاتور حمایت کرده بود و نخست‌وزیر ملعون فرانسه آن تصویر را به سمت دوربین‌ها می‌گرفت، باز هم اجازه می‌دادید وزیر امور خارجه به فرانسه سفر کند.
 
رسایی گفت: آیا آقای ظریف نباید به خاطر این رفتارش از ملت ایران عذرخواهی کند. یکی از برادران نماینده اشاره می‌کند زمان شاه، به شاه ما اجازه نمی‌دادند با سفیر آمریکا ملاقات کند. در این 35 سال ما کشوری شده بودیم که وزیر ما به رئیس جمهور آمریکا اجازه ملاقات نمی‌داد، اما در این 2 سال چه شده که افتخار ما این شده است که با شیطان بزرگ قدم بزنیم؟ چرا باید در مقابل این رفتارها سکوت کنیم؟

انتهای پیام/

برچسب ها: رسایی ، ظریف ، جان کری ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار