در نشست خبری؛

مولاوردی راهبردهای محتوایی دهه فجر انقلاب اسلامی را تشریح کرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برنامه‌ها و راهبردهای محتوایی دهه فجر انقلاب اسلامی را تبیین و تشریح کرد.

مولاوردی راهبردهای محتوایی دهه فجر انقلاب اسلامی را تشریح کردبه گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "شهیندخت مولاوردی" معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کمیته‌ی دهه فجر انقلاب اسلامی با همه دستگاه‌ها تلاش می‌کند تا برنامه‌های مدونی را در این ایام تشکیل دهد. 

وی با اشاره به راهبرد‌های محتوایی انقلاب اسلامی اظهار داشت: باز‌شناسی وجوه تمایز انقلاب اسلامی از سایر انقلاب‌ها، تبیین نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی و تحولات منطقه‌ای و جهانی و همچنین حضور جهادی مردم در صحنه‌های مختلف به عنوان عامل اصلی پیشرفت و کاهش تهدیدات و آثار تحریم‌ها از جمله راهبردهای محتوایی دهه فجر انقلاب اسلامی است. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهداف آیین نامه تشکیل کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: به منظور فراهم سازی زمینهٔ حضور و مشارکت قشر عظیم زنان کشور در امر بر نامه‌ریزی و برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین‌های بزرگداشت ایام الله دهه فجر کمیته زنان تشکیل شده است. 

وی اضافه کرد: ترکیب اعضا و تعداد نفرات عضو کمیته توسط معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تعیین و به ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی معرفی می‌شود. 

مولاوردی با اشاره به ترکیب اعضا و مسئولیت کمیته در استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: مدیر کل امور بانوان استانداری به عنوان مسئول کمیته در استان‌ها تعیین می‌شود و ترکیب و تعداد اعضای کمیته در شهرستان‌ها توسط مسئول امور بانوان فرمانداری تعیین می‌گردد. 

وی با اشاره به وظایف و ماموریتهای کمیته‌ها در استان‌ها اظهار داشت: بهره گیری از تفکرهای دولتی و غیر دولتی مرتبط با زنان، تدوین و اجرای برنامه‌های مناسب به منظور آشنایی هر چه بیشتر زنان با آرمان‌ها، معرفی و تجلیل از زنان تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و همچنین تجلیل از زنان ایثارگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله این مأموریت‌ها است. 

مولاوردی با اشاره به عناوین ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و رهبری، انقلاب اسلامی، استحکام خانواده وسبک زندگی ایرانی اسلامی از این موارد است. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: برنامه‌های کمیته زنان و امور خانواده در سراسر کشور حول دو محور فرهنگی و اجتماعی است.استان‌ها نیز برنامه‌های پیشنهادی خود را در این راستا ارسال کرده‌اند. 

وی با اشاره به منتخبی از برنامه‌های پیشنهادی امور زنان سراسر کشور در دو محور فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: در فعالیتهای علمی تحقیقاتی، دبیری بخش قرآنی جشنواره نور، تهیه گزارش از وضعیت سواد بانوان در سنوات قبل و بعد از انقلاب، تهیه بانک اطلاعاتی زنان و رونمایی از آن در دهه فجر از جمله این موارد است. 

مولاوردی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در این ایام اظهار داشت: کارگاه آموزش ارتقا سلامت زنان در محیط کار، هنر باهم زیستن، بازیابی هویت زنان، آشنایی با متفکرین انقلاب اسلامی، مهارتهای زندگی با موضوع مدیریت اقتصاد خانواده از جمله کارگاه‌های آموزشی است. 

وی همچنین به برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل اشاره کرد و گفت: تقدیر از پژوهشگران بر‌تر زن از استان اردبیل، مراسم تجلیل از بسیجیان و همسران شهدای رسانه ملی، تجلیل از نخبگان علمی برترین‌های کنکور ۹۳ نخبگان قرآنی در استان آذربایجان غربی از جمله  موارد است. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در این راستا نشست سیاسی دانشجویان با حضور فرماندار استان آذربایجان شرقی، اعضای هیات علمی و اساتید زن با استاندار گلستان، نشست علمی با موضوع بررسی سبک ایرانی – اسلامی در استان یزد از جمله این نشستهاست. 

مولاوردی با اشاره به تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: اعزام مبلغان به مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی در سراسر کشور، ارسال پیامک تبریک دهه فجر، احداث ۱۲ ایستگاه سنواتی فرهنگی ویژه بانوان در سطح شهر از دیگر برنامه‌های تعیین شده در ایام الله دهه فجر است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار