حسینی خبر داد:

بهبود فرآیند نامنویسی مخاطبان تأمین اجتماعی با بهره گیری از سامانه های ثبت احوال

مدیرکل نامنویسی وحساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی از اجرای طرحی به منظور بهبود فرآیند نامنویسی مخاطبان این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سعید حسینی مدیرکل نامنویسی وحساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی با اعلام این خبر گفت: به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند نامنویسی مخاطبان سازمان شامل بیمه شدگان اصلی، تبعی و کارفرمایان و پرهیز از بازنویسی اطلاعات هویتی افرادی که قبلاً نامنویسی شده اند و همچنین بهره برداری از اطلاعات موجود در پایگاه سازمان ثبت احوال کشور، قابلیت های جدیدی در سامانه نامنویسی و ثبت اطلاعات تکمیلی با عنوان دریافت از مرکز تعبیه شده است.

وی ادامه داد: واحدهای نامنویسی و حساب های انفرادی شعب تامین اجتماعی در هنگام نامنویسی، پس از درج شماره ملی مخاطبان و با استفاده از کلید دریافت از مرکز، اطلاعات هویتی آنان را از پایگاه تجمیعی اطلاعات هویتی شعب یا پایگاه هویتی تطبیق داده شده با ثبت احوال دریافت  و پس از تطبیق اطلاعات دریافتی با مدارک هویتی و اطمینان از صحت آنها ، نسبت به انتقال، ثبت و ذخیره اطلاعات در پایگاه هویتی شعب اقدام می کنند.

حسینی گفت: نرم افزار جدید نامنویسی به گونه ای طراحی شده که در صورت اقدام به دریافت اطلاعات از مرکز توسط کاربر، رکورد یا رکوردهای مرتبط با شماره ملی درج شده شامل شماره بیمه ، نام ، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد ، محل تولد ، محل صدور و کدملی را از پایگاه تجمیعی اطلاعات هویتی شعب و  پایگاه هویتی تطبیق داده شده با پایگاه ثبت احوال، دریافت کرده و در قالب فرمی با عنوان کاتالوگ نمایش می دهد.

مدیرکل نامنویسی وحساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: پس از استخراج اطلاعات و نمایش فرم کاتالوگ، کاربر می تواند هر کدام از رکوردهای موجود در فرم را انتخاب و نمایه های هویتی مورد نظر را عیناً به فرم نامنویسی انتقال داده و در فرآیند نامنویسی از آنها بهره برداری کند.

حسینی افزود: ملاک تشخیص سن برای برخورداری از مزایای قانون مذکور، شناسنامه ای است که در بدو بیمه شدن ارائه شده و هرگونه تغییرات بعدی در شناسنامه برای سازمان معتبر نخواهد بود، بر همین اساس در صورت مغایرت اطلاعات دریافتی با مدارک هویتی ارائه شده، کاربران باید مورد مذکور را مدنظر قرار داده و در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات، اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در صورت عدم وجود اطلاعات در پایگاه های مذکور، نرم افزار با دریافت تاریخ تولد مخاطب از کاربر، اطلاعات هویتی مربوطه را از پایگاه ثبت احوال استخراج و به فرم نامنویسی شعبه انتقال خواهد داد.

حسینی ضمن اشاره به مزایای اجرای طرح جدید نامنویسی مخاطبان سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: بهره گیری از پایگاه اطلاعات هویتی تجمیعی سازمان و سامانه ثبت احوال در فرآیند نامنویسی، علاوه بر تسریع در انتقال اقلام هویتی و تسهیل در ثبت، جلوگیری از تکرار و اشتباه در ورود اطلاعات مخاطبین و همچنین افزایش رضایتمندی و کارائی کاربران را در پی دارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نامنویسی ، تامین ، سامانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار