غفوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سلمان در سیاست‌های منطقه‌ای تفاوتی با عبدالله ندارد

دبير کل اتحاديه بين‌المللي امت واحده با بیان اینکه در سیاست‌گذاری بین سلمان و عبدالله تفاوتی نخواهد بود، گفت: طبق وصیت عبدالعزیز سلطنت در کشور عربستان صرفا باید نصیب پسران وی شود. به همین جهت "سلمان‌ابن عبدالعزیز" به عنوان پادشاهی منصوب شده است.

///////////////"سلیم غفوری" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مرگ پادشاه عربستان و تاثیر آن بر تحولات غرب آسیا اظهارداشت: طبق وصیت عبدالعزیز سلطنت در کشور عربستان صرفا باید نصیب پسران وی شود. به همین جهت "سلمان‌ابن عبدالعزیز" به عنوان پادشاهی منصوب شده است.

وی تصریح کرد: "سلمان" با توجه به اینکه حدود۸۰سال سن و دارای نوعی بیماری فراموشی است، قاعدتا بعد از او سلطنت به نسل دوم یعنی شاهزاده‌های سعودی خواهد رسید که به لحاظ فکری دچار اختلافات بسیاری هستند.

دبير کل اتحاديه بين‌المللی امت واحده با بیان اینکه شاهزاده‌گان سعودی در صدد رسیدن به خلافت هستند، اظهار داشت: این امر فرضیه‌ای را تقویت می‌کند که در سال‌های آتی جنگ بر سر قدرت در عربستان بسیار خواهد شد، کما اینکه این بحث در سال‌های گذشته کلید خورد و عبدالله برای کنترل آن شورای پادشاهی را به وجود آورد که مسائل به خارج از خانواده سعودی راه پیدا نکند.

وی افزود: حال با مرگ عبدالله مشخص نیست که اینگونه دعواهای سیاسی برای رسیدن به قدرت چه میزان بر روی تحولات عربستان موثر خواهد بود.

غفوری با بیان اینکه جنگ بین شاهزاده‌گان سعودی برای قدرت و سیاست بالا خواهد گرفت، ادامه داد: در این صورت شاهد تحولات بسیار زیادی در عربستان خواهیم بود و شیوه حکومت داری و  ظاهر آرام این کشور از بین رفته خواهد رفت. ولی به لحاظ سیاست‌گذاری بین سلمان و عبدالله تفاوتی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جنگ قدرت در عربستان طبیعتا نقش منفی این کشور را در مناسبات منطقه کمرنگ خواهد کرد. در هر صورت باید منتظر بود و دید که سلمان چه میزان می‌تواند شاهزاده‌گان سعودی را تحت کنترل خود درآورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرگ ، عبدالله ، تحولات ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار