ساری ؛

رفع مشکلات تفکیک زباله روستاها نیازمند توجه ویژه مسئولان است

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی آمل گفت: با تشکیل شرکت های تعاونی دهیاران در سطح مازندران جمع آوری زباله توسط این شرکت در حال انجام می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ نبی الله آقایی با بیان اینکه خوشبختانه درسطح روستاهای مازندران برای حل مشکل زباله اقدامات خوبی صورت گرفته است؛افزود: آموزش دهیاران توسط اداره کل امور روستایی استانداری مازندران درخصوص نحوه برخورد با زباله وانجام تفکیک زباله از مبدا با همکاری شوراهای اسلامی روستا در کلیه روستاها در حال اجرا می باشد.

آقایی با تاکید بر اینکه دهیاران برای تفکیک زباله با مشکلاتی روبرو هستند،خاطرنشان کرد: مسئولین امر توجه داشته باشند که صرف برگزاری چنین همایش هایی نباید رفع تکلیف بوده و باید برای حل این مشکل کارگروهی تشکیل شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی آمل تصریح کرد: مسئولین استانی اعتباری را بابت خرید زمین بابت تفکیک زباله های فساد پذیر از زباله های فساد ناپذیر از جمله فلز، پلاستیک ، کاغذ و شیشه اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه 95 روستا در بخش مرکزی آمل وجود دارد،گفت: ماهانه بیش از 800 تن زباله به محل دفن زباله در منطقه عمارت صورت می گیرد.

نماینده دهیاران مازندران یادآور شد: بیش از 50 درصد زباله ها را می توان تفکیک کرد و مابقی آنرا درصورت امکان تبدیل به کمپوست کرد.

آقایی با بیان اینکه در اکثر روستاها سطل های مکانیزه نصب شده است بیان داشت: برای انتقال زباله به منطقه عمارت از 6 دستگاه ماشین حمل زباله استفاده می شود که نیازمند به ماشین های مکانیزه جهت تخلیه زباله از سطل های مکانیزه زباله هستیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: رفع ، روستا ، شرکت ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.