تابلو نفیس دنیا؛

تابلو فرش مشگین شهر از تابلوهای نفیس دنیا

استاندار اردبیل گفت: تابلو فرش های تولید شده توسط هنرمند مشگین شهری از تابلوهای نفیس دنیاست و این تابلو فرش ها در نمایشگاه های بین المللی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ شهرستان مشگین شهر یکی از مناطق تاریخی و باستانی استان اردبیل است که جایگاه ویژه ای در هنر و تولید صنایع دستی دارد که زبانزد خاص و عام است.
هنرمندان مشگین شهری سبک های نوینی را در بافت و طراحی صنایع دستی و تابلو فرش بکار گرفته اند که زیبایی و طراحی تابلو فرش های مشگین چشم هر مخاطبی را به خود خیره می کند.
صنایع دستی و تابلو فرش از هنرهای مورد علاقه استان اردبیل به ویژه شهرستان مشگین شهر است که در تولید و طراحی تابلو فرش و صنایع دستی هنرمندان مشگین شهری مهارت فوق العاده ای دارند .
هنرمند مشگین شهری برای 300 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است

امامی فرماندار مشگین شهر با اشاره به ایجاد یک کارگاه کوچک توسط هنرمند مشگین شهری گفت: این هنرمند با طراحی و تولید تابلو فرش علاوه بر معرفی آثار خود و کسب درآمد برای 300 نفر نیز اشتغالزایی ایجاد کرده است.

با توجه به اینکه بیکاری از مشکلات اساسی جوانان و فارغ التحصیلان است ایجاد کارگاههای تولیدی کوچک فرش و صنایع دستی می تواند برای جوانان درآمد خوبی داشته باشد و صنایع دستی و تابلو فرش به دلیل کم هزینه بودن و اختصاص تسهیلات کم سود به این هنر می تواند نرخ بیکاری در بین جوانان را کاهش دهد.

تابلو فرش های مشگین شهری با طراحی ایرانی اسلامی است

خانم میرزایی هنرمند مشگین شهری با بیان اینکه تولید و طراحی تابلو فرش در مشگین شهر با سبک ایرانی اسلامی است گفت: طراحی هنرها و تاریخ ایران در تابلو فرش ها زیبایی خاصی به این هنر داده است.

طراحی تابلو فرش یکی از کارهای ظریف و پیچیده ای است که این امر نیازمند هنرمندان متخصص و کاربلد است که هنرمندان مشگین شهری در این امر زبانزد خاص و عام هستند.

حمایت های همه جانبه از هنرمندان و تولید کنندگان انجام می شود

استاندار اردبیل گفت: در راستای ارتقای تولیدات هنرمندان از جمله صنایع دستی، فرش، قالی، تابلو فرش دولت تسهیلات کم بهره ای را در اختیار تولید کنندگان و هنرمندان قرار می دهد.

مهمترین مشکلی که هنرمندان صنایع دستی و تابلو فرش در استان اردبیل با آن روبرو هستند عدم بازار مناسب و فروش آثار خود است که امیدواریم با حمایت های همه جانبه مسئولان استان در راستای فراهم کردن شرایط فروش آثار هنرمندان انجام شود تا تولیدات هنرها و آثارهای هنری در استان افزایش یابد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.