شکوه نغمه‌های ایرانی در کنسرت شهرداد روحانی

دومین شب از ارکستر بزرگ "شهرداد روحانی" رهبر و آهنگساز شهیر موسیقی با استقبال بی نظیر هنردوستان در تالار بزرگ کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته دومین شب از کنسرت بزرگ "شهرداد روحانی" در تالار وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدا و در بخش اول ارکستر زهی این کنسرت به روی صحنه آمد و شروع به کوک کردن سازهای خود کرد و پس از آن "شهرداد روحانی" به روی سن آمد که با ورود وی حاضران در تالار بزرگ کشور به روی پاهای خود ایستاده و وی را تشویق کردند، در ادامه اولین قطعه این ارکستر باعنوان "جشن دهقان" با همراهی ارکستر زهی نواخته شد.

در ادامه کنسرت قطعاتی چون "اسب ایرانی (کاسپین)"، قطعه ی خاطره انگیز "عزیز جون"، "سفر"، "بویراحمدی" و "سایه چمن" اجرا شد و پس از آن شهرداد روحانی گفت: کاش یک دوربین داشتم تا این صحنه را ثبت کنم البته که این صحنه الان در قلب ثبت شده است.

وی ادامه داد: خیلی صحنه ی زیبایی است و از حمایت و خلق چنین صحنه ای از شما ممنونم، من خیلی به آینده ی کشور امیدوار هستم و میل داشتم در این باره چند کلمه ای صحبت کنم و در انتها باید بگویم این بچه‌هایی که در این کنسرت با من همکاری می‌کنند جز سرمایه‌های این کشور هستند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: در انتها باید بگویم که ما همکار عزیزی را به تازگی از دست داده‌ایم. "علیرضا خورشیدفر" که نوازنده  کنترباس بودند و شاگردان خیلی خوبی را نیز تربیت کردند. به همین خاطر قطعه ی "قطره های باران" را به یاد ایشان اجرا می کنیم.

در ادامه قطعات "مجنون"، "سیمای جان"، موسیقی فیلم "روانی" ساخته ی "برنارد هرمان" و "کردی روی نت سل" در بخش اول کنسرت بزرگ "شهرداد روحانی" اجرا شد.

در بخش دوم کنسرت نوازندگان سازهای بادی نیز به ارکستر "شهرداد روحانی" اضافه شدند. در این بخش روحانی توجه خود را با اجرای موسیقی فیلم به این موضوع نشان داد و در ابتدا موسیقی فیلم ماندگار "محمدرسول الله" ساخته ی "موریس ژار" آهنگساز فقید فرانسوی اجرا شد.

پس از آن موسیقی فیلم های "گلادیاتور" اثر "هانس زیمر"، "رقص با گرگ ها" "جان ویلیامز"، "برباد رفته" ساخته ی "مکس استینر"، "فهرست شیندلر" و "آرواره" به آهنگسازی "جان ویلیامز"، "ماموریت" ساخته ی "انیو موریکونه" توسط ارکستر بزرگ روحانی نواخته شد.

همچنین قطعه ای با عنوان "یادبود هنری مانسینی" اجرا شد که اجرای آن به این شکل بود که مجموعه ای از قطعاتی که مانسینی آهنگسازی کرده از جمله موسیقی معروف و محبوب انیمیشن پلنگ صورتی به صورت رمیکس برای مخاطبان تالار وزارت کشور اجرا شد.

با اجرای این قطعه ی به پایان کنسرت بزرگ "شهرداد روحانی" نزدیک شدیم اما تشویق مداوم هنردوستان و حاضران باعث شد که روحانی دوباره به روی سن بازگردد.

وی در ابتدا گفت: من باید به شما تبریک بگویم. قسمت اول کنسرت ما موسیقی کمی سنگینی داشت اما موسیقی اجرا شده در قسمت دوم عامه پسندتر بود. من واقعا شگفت زده شده ام. چقدر افراد فرهنگی و فرهیخته اینجا است و واقعا از شما متشکرم.

وی افزود: این موزیسین ها سرمایه های ملی ما هستند و باتوجه به اینکه نوازنده های ما بسیار خسته هستند چون شما آن قدر خوب هستید،  بازهم قطعه ای دیگر را برای شما اجرا خواهیم کرد.

ارکستر بزرگ "شهرداد روحانی" با تشویق حاضران دوبار بر روی صندلی های خود نشست و قطعاتی را برای حاضران در تالار وزارت کشور اجرا کرد.

*"شهرداد روحانی" به عنوان یک شمایل فرهنگی

"شهرداد روحانی" جز معدود رهبران و آهنگسازان بین اللملی ما است که تمام سعی خود را می کند حداقل سالی یک بار در ایران حضور یافته و کنسرتی را اجرا کند.

باتوجه به اینکه از ارکستر سمفونیک و ملی ایران جز وعده و وعید هیچ خبر قابل توجهی شنیده نمی شود حضور "شهرداد روحانی" و دیگر ارکسترهای مجلسی خصوصی در ایران خود نعمتی است که باید قدر آن ها را دانست.

اما حساب روحانی کمی با دیگر ارکسترها فرق می کند. "شهرداد روحانی" یک شمایل فرهنگی و بین اللملی است و در صورت همکاری های مداوم می توانیم موسیقی ایرانی و نوازندگانی که به قول وی جز سرمایه های ملی این سرزمین اند را به کشورهای دیگر معرفی کنیم.

گزارش از مهدی خان محمدی

انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار