در ١٠ ماه امسال ثبت شد

افزایش ١٤ میلیارد مترمکعبی مصرف گاز کشور

مصرف گاز کشور در ١٠ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش ١٤ میلیارد و ٣٠٠ میلیون مترمکعبی به بیش از ١٣٨ میلیارد مترمکعب رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، ناصر ابراهیمی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در ١٠ ماه امسال بیش از ١٣٨ میلیارد مترمکعب گاز در کشور مصرف شد که این مقدار در مدت مشابه پارسال، بیش از ١٢٤ میلیارد مترمکعب بود.
 
مصرف روزانه ٢٢١ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی
 
ابراهیمی افزود: در ١٠ ماه پارسال به صورت میانگین روزانه ٢١٥ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف شد و این مقدار در مدت مشابه امسال به ٢٢١ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.
 
وی با بیان این که در بازه زمانی یادشده، ٦٧ میلیارد و ٤٩٢ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف شده است، تصریح کرد: در مدت مشابه پارسال ٦٥ میلیارد و ٩٦٠ میلیون مترمکعب گاز در این بخش مصرف شده است.
 
به گفته وی، در بازه زمانی یادشده پارسال، بیش از ٢٥ میلیارد مترمکعب گاز به صنایع عمده کشور تحویل شد و این مقدار در مدت مشابه امسال با افزایش ١,٧ میلیارد مترمکعبی به بیش از ٢٧ میلیارد مترمکعب رسیده است.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: پارسال، روزانه ٨٥ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تحویل شد و این مقدار در مدت مشابه امسال به ٩٠ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.
 
افزایش ١١ میلیارد مترمکعبی تحویل گاز به نیروگاهها
 
ابراهیمی تاکید کرد: حجم تحویل گاز به نیروگاههای کشور در ١٠ ماه امسال، ١١ میلیارد و ٧٣ میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته و هم اکنون به بیش از ١٤٣ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.
 
وی ادامه داد: در ١٠ ماه پارسال، ٣٢ میلیارد و ٥٤١ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل شد و این مقدار در مدت مشابه امسال با افزایش بیش از ١١ میلیارد متر مکعبی به ٤٣ میلیارد و ٦١٤ میلیون مترمکعب رسیده است.
 
به گفته وی، در بازه زمانی یادشده پارسال به صورت میانگین روزانه ١٠٦ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شد و این مقدار در مدت مشابه امسال به ١٤٣ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، مصرف ، افزایش ، خانگی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار