آيت الله سيستانی خواستار حمايت از ساکنان مناطق تحت سلطه داعش شد

مرجع عالی شیعیان عراق خواستار حمایت از ساکنان مناطق تحت سلطه داعش شد و همچنین از پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی تقدیر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نوشته روزنامه الحیات، آیت الله سیستانی خواستار حمایت از ساکنان مناطق تحت سلطه داعش شد. 

این روزنامه چاپ لندن در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آیت الله علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق خواستار حمایت از ساکنان مناطق تحت سلطه داعش شد و گفت ساکنان این مناطق در این ماموریت در اولویت قرار دارند و از پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی تقدیر کرد. 

 «عبدالمهدی الکربلائی» نماینده این مرجع در کربلا در خطبه‌های دیروز نماز جمعه نیز گفت: «نیروهای ارتش و داوطلبان ظرف روزهای اخیر پیروزی‌های بزرگی را در مناطق مهمی از کشور که تحت سلطه تروریسم بودند، محقق کردند. این امر به برکت روحیه معنوی عالی و فداکاری‌هایی صورت گرفت که اینان در راه (حفظ) عراق و مقدساتش انجام دادند». 

وی افزود «شهرهای دیگری وجود دارند که همچنان تحت سلطه تروریست‌ها هستند و ساکنان این شهر‌ها از اقدامات جنایتکارانه این تروریست‌ها رنج می‌برند». 

الکربلائی تاکید کرد «اساسا آزادسازی این شهر‌ها برعهده نیروهای مسلح و افراد داوطلب به ویژه ساکنان این شهر‌ها است زیرا اینان نسبت به دیگران در انجام این ماموریت اولویت دارند و باید امکانات لازم برای افرادی که برای آزادی این مناطق تلاش می‌کنند، فراهم شود». 

وی در ادامه به برخی از مسائل و مشکلات داخلی عراق اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار