فرازهایی از فرمایشات امام خمینی(ره) در باره پیامبر اعظم (ص):

اهانت به پیامبر(ص) بالاتر از قیام مسلحانه علیه مسلمانان

چگونه در دنیای به اصطلاح آزاد، الزام زنان و دختران مسلمان به رفع حجاب، عین دمکراسی است و فقط ما که گفته ایم کسی که به پیغمبر اسلام(ص) توهین کند و اجماع فقهای مسلمین فتوا به اعدام آن می دهند، خلاف آزادی است!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ فرازهایی از فرمایشات امام خمینی(ره) در باره پیامبر اعظم صلی الله و علیه و آله و سلم را در ذیل می خوانید:

اهانت به پیامبر(ص) بالاتر از قیام مسلحانه علیه مسلمانان

         آزادی دوگانه غربیها

چگونه در دنیای به اصطلاح آزاد، الزام زنان و دختران مسلمان به رفع حجاب، عین دمکراسی است و فقط ما که گفته ایم کسی که به پیغمبر اسلام(ص) توهین کند و اجماع فقهای مسلمین فتوا به اعدام آن می دهند، خلاف آزادی است! راستی چرا دنیا در برابر کسی که اجازه ندهد تا دختران مسلمان، به دلخواه خود با پوشش اسلامی در دانشگاه ها درس بخوانند یا تدریس کنند، ساکت نشسته است؟! جز این است که تفسیر و تأویل آزادی و استفاده از آن، در اختیار کسانی است که با اساس آزادی مقدس مخالفند؟! امروز خداوند ما را مسؤول کرده است، نباید غفلت نمود.(1)

         سب به پیامبر(ص)؛ جنگ مسلحانه علیه اسلام
اگر کسی خدای نخواسته به خدا جسارت بکند، این به جنگ مسلمین برنخاسته؟! اگر به خدا سبّ کند، به رسول خدا سبّ کند، این به جنگ مسلمین برنخاسته؟! این شخص بر ضد مسلمین قیام کرده. این، بالاتر از قیام مسلحانه نیست؟! چنان چه لشکرهایی به صورت مسلحانه علیه شما قیام کنند، بین او و بین آن کسی که مسلحانه قیام نکرده، اما آمده علناً لعن می کند به مقدسات شما، شما او را بدتر می دانید یا آن که قیام مسلحانه کرده است؟! هیچ شک نیست که مُسلم، این را بدتر می داند.(2)

         لزوم قطع کردن دست اهانت کنندگان
لازم است متذکر شوم که مسلمین باید بیش از پیش بیدار و هوشیار بوده، مراقب اوضاع خود و مصالح اسلام باشند و صفوف خود را فشرده تر کنند که از این پس اگر خدای نخواسته دست های ناپاکی به سوی مقدسات آن ها دراز شود، قطع کنند.(3)

         پیامد غفلت از این مسأله
باید خامی نکنیم تا مبادا از کنار اهانت کنندگان به مقام مقدس پیامبر(ص) و اسلام و مکتب بگذریم!(4) این که دیگر مسأله عرب و عجم و فارس و ایران نیست، بلکه اهانت به مقدساتِ مسلمانان از صدر اسلام تاکنون و از امروز تا همیشه تاریخ است و نتیجه نفوذ بیگانگان در فرهنگ مکتب اسلام است که اگر غفلت کنیم، این اول ماجرا است و استعمار از این مارهای خطرناک و قلم به دستان اجیرشده در آستین فراوان دارد.(5)

         ملل آزاد جهان!
ما از همه ملل آزاد جهان انتظار داریم که جلوی اهانت به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان جهان را بگیرند و این توطئه ننگین را محکوم سازند.(6)

         آزادی مطبوعات؛ غیر از توطئه
به طور کلی، در هر کشوری، مطبوعات آن کشور و تلویزیون و رادیوی آن کشور باید در مسیر آن ملت و در خدمت ملت باشد. مطبوعات باید ببینند که ملت چه می خواهد، مسیر ملت چیست، روشنگری در آن طریق داشته باشند و مردم را هدایت کنند. اگر مطبوعاتی پیدا شد که مسیر آن ها برخلاف مسیر ملت است، مورد تأیید این ملت نمی تواند باشد و نباید آن را حساب کرد که یک رسانه ملی است و یک روزنامه کشوری و ملی است و اگر خدای نخواسته در نوشتن و ننوشتن، نوشتن مقالات انحرافی و ننوشتن مقالاتی که در مسیر ملت است، این نحو عمل بکنند، این به نظر می آید که توطئه در کار باشد؛ این غیر از آزادی مطبوعات است.(7)

         آزادی توطئه؟! هرگز
آقایانی که اسم از «آزادی» می آورند، چه آقایانی که داخل در مطبوعات هستند و چه قشرهای دیگری که فریاد از آزادی می زنند، این ها آزادی را درست بیان نمی کنند یا نمی دانند. در هر مملکتی آزادی در حدود قانون است؛ در حدود قوانین آن مملکت است. مردم آزاد نیستند که قانون را بشکنند، معنی آزادی این نیست که هر کس برخلاف قوانین، برخلاف قانون اساسی یک ملت، برخلاف قوانین ملت هم هر چه دلش می خواهد بگوید. آزادی در حدود قوانین یک مملکت است. مملکت ایران، مملکت اسلامی است و قوانین ایران، قوانین اسلام است.
پس آزادی که گفته می شود که «مطبوعات آزادند، بیان آزاد است»، معنایش این نیست که مردم آزادند که هر کاری می خواهند بکنند، مثلًا آزادند دزدی بکنند، آزادند به فحشا بروند، آزادند مراکز فحشا درست کنند. این آزادی آزادی غربی است، البته به استثنای دزدی اش، این آزادی غربی (است) که هر کس هر کاری دلش می خواهد، بکند و لو این که فحشا باشد، و لو این که یک کارهایی باشد ناشایسته. این طور آزادی در ایران نمی تواند باشد. آزادی در حدود قانون باید باشد. قوانین اسلام را باید ملاحظه کرد؛ در چارچوب قوانین اسلام، در چارچوب قانون اساسی؛ بیانْ آزاد و بحثْ آزاد.
روزنامه ها آزادند مطالب بنویسند، مسائل بنویسند اما آزاد هستند که اهانت به مقدسات مردم بکنند؟! همچو آزادی نمی تواند باشد. آزادی توطئه نمی تواند باشد.(8)

         وصیت به مجلس و قضائیه و...
اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهور و رؤسای جمهور ما بعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاههای خبری و مطبوعات و مجله ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان، جلوگیری از آن ها واجب است.(9)

1) صحیفه امام، ج 21، ص 328
2) صحیفه امام، ج 20، ص 362
3) صحیفه امام، ج 1، ص 112
4) صحیفه امام، ج 21، ص 292
5) صحیفه امام، ج 21، ص 291
6) صحیفه امام، ج 21، ص 317
7) صحیفه امام، ج 7، ص 535
8) صحیفه امام، ج 7، صص 535 - 536
9) صحیفه امام، ج 21، ص 735
منبع: تسنیم
برچسب ها: امام ، پیامبر ، اهانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار