آموزش رایگان ورزش باستانی در منطقه 13

زورخانه شهید پرورده ، میزبان علاقه مندان به ورزش پهلوانی است.

 مدیر سرای محله شهید اشراقی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افزود: در این زورخانه ، آموزش ورزش پهلوانی برای کودکان ،نوجوانان و بزرگسالان به مربیگری «محمد هادی گنجی» به صورت رایگان برگزار می شود. 

وی اظهار داشت : کودکان و نوجوانان روز های فرد و بزرگسالان روز های زوج به نشانی خیابان دماوند ، خیابان سی متری نیروی هوایی ، خیابان جلیل خوب مراجعه کنند. 


*آموزش سبزیکاری  درمنطقه 13 

مرکز گل و گیاه سیمرغ برای ترم جدید در فصل زمستان ثبت نام می کند. 

زهرا فراهانی ، مسئول مرکز گل و گیاه سیمرغ در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه آموزش سبزیکاری یکی از دوره های پر طرفدار آموزشی در این مرکز است افزود: این دوره با هدف توانمند سازی شهروندان در زمینه کاشت و توسعه فضای سبز در نظر گرفته شده است. 

وی اظهار داشت: در این کلاس آموزشی ، کاشت و پرورش انواع سبزی به شهروندان آموزش داده می شود تا بتوانند در منازل خود سبزیکاری کنند. 

گفتنی است ، علاقه مندان می توانند دوشنبه ها از ساعت نه تا یازده به مرکز گل و گیاه سیمرغ واقع در خیابان سی متری نیروی هوایی ، بوستان سیمرغ بروند.
 
*عضویت بیش از هزارسالمند در کانون  های جهاندیدگان منطقه 13 

دبیر کانون جهاندیدگان منطقه 13 با اشاره  به فعالیت بهترین کانون های جهاندیدگان  در محله های منطقه گفت: در نتیجه فعالیت مثبت صورت گرفته ،امروز بیش از هزار و 200 سالمند در کانون های جهاندیدگان منطقه عضویت دارند و زندگی شاداب و هدفمندی را تجربه می کنند. 

حسین گلزار ، دبیر کانون جهاندیدگان منطقه 13 در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره اینکه بهترین کانون های جهاندیدگان در محلات  این منطقه فعالیت می کنند افزود: البته همیشه جا برای بهتر شدن هست و هدف ما نیز حرکت رو به جلوست. 

وی با بیان اینکه برای افزایش کیفی فعالیت کانون های محلات سیزده گانه منطقه ، جلسات مستمری با نمایندگان آنها داریم تصریح کرد: در نتیجه فعالیت مثبت صورت گرفته ،امروز بیش از هزار و 200 سالمند در کانون های جهاندیدگان منطقه عضویت دارند و زندگی شاداب و هدفمندی را تجربه می کنند. سه چهارم این تعداد را بانوان سالمند تشکیل می دهند که نقش مهمی در پویایی کانون های جهاندیدگان در منطقه دارند .
 
دبیر کانون جهاندیدگان منطقه  13 یادآور شد: محلات نیروی هوایی ، پیروزی و دهقان دارای فعال ترین کانون های جهاندیدگان در منطقه هستند.  
  
* ضرورت گسترش اماکن ورزشی در منطقه 13 

مدیر اداه ورزش شهرداری منطقه 13 گفت: مجموعه های ورزشی منطقه امکانات خوبی در اختیار شهروندان قرار می دهد اما به طور طبیعی ، به نسبت تراکم بالای جمعیت در منطقه ، نیاز به گسترش اماکن ورزشی در این نقطه از شهر داریم. 

دمیرچی ، مدیر اداه ورزش شهرداری منطقه  13 در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیت در منطقه 13 ،مراکز ورزشی موجود ، ناکافی است و نیازمند گسترش اماکن ورزشی در محلات منطقه است. 

وی افزود: مشکل بزرگی که در مسیر افزایش سرانه ورزشی ، بر سر راه شهرداری منطقه و اداره ورزش وجود دارد ، فقر زمین مناسب برای این منظور است. از طرف دیگر ، مهیا کردن زمین مناسب برای ساخت مجموعه های جدید ورزشی نیازمند تامین بودجه مناسب است. 

دمیرچی اظهار داشت: ما در حال حاضر به دنبال این هستیم تا در کنار بزرگراه های موجود ، فضای مناسبی برای ایجاد یک مجموعه ورزشی تدارک ببینیم.  
   
*خط سفید نمادی برای اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی است 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 از برگزاری کلاس آموزشی خط سفید ویژه رانندگان اتوبوس سامانه 3 شرکت واحد همزمان با هفته پاک خبر داد.

اسماعیل عربلو ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه همزمان با آغاز فعالیت کمپین آسمان آبی زمین پاک، ویژه برنامه های هفته پاک در سطح منطقه برگزار می شود ، در خصوص این کلاس آموزشی گفت: خط سفید نمادی برای اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی است که به عنوان خط قرمز قانون در آموزش های ترافیکی مورد توجه قرار گرفته است . 

وی با اشاره به اینکه رعایت خط سفید با محوریت توقف پشت خط ایست و عبور بین دو خط ممتد موضوعات اصلی آموزش به رانندگان حمل و نقل عمومی است، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح انضباط بخشی ترافیکی آموزش به رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در اولویت برنامه ریزی ها قرار دارد . 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 با اعلام اینکه در این کلاس‌های آموزشی موضوعاتی مانند نظم و انضباط در رانندگی و رعایت و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در این کلاس‌های آموزشی خط کشی خطوط ممتد معابر به عنوان نماد قانونمندی در شهر مطرح می شود و تمرکز بر روی عبور در بین خطوط است که دکتر سلطانی و سرگرد مهرزاد با پخش اسلایدهای مرتبط با این کلاسها رانندگان عزیزمان در شرکت واحد را مورد آموزش قرار دادند .

انتهای پیام/
برچسب ها: پهلوان ، ورزش ، سبزیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار