حسینی در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان مطرح کرد:

اهدای 6 میلیون جلد کتاب به مدارس در 12دوره نمایشگاه یاد یار مهربان / افزایش 23 درصدی قیمت کتاب در این دوره از نمایشگاه

رییس دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: در 12 دوره برپایی نمایشگاه یاد یار مهربان 8 میلیون جلد کتاب اهدا شده که از این تعداد 6 میلیون جلد به مدارس اختصاص یافته است.

مرادی/ اهدای 6 میلیون جلد کتاب به مدارس در 12دوره نمایشگاه یاد یار مهربان / افزایش 23 درصدی قیمت کتاب در این دوره از نمایشگاهبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید مجید حسینی مدیرعامل نشر شهر و رییس دوازدهمین نمایشگاه  یاد یار مهربان در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب و نوشت‌افزار کودک و نوجوان (یاد یار مهربان) که امروز (پنج‌شنبه) در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد با اشاره به اینکه در مدت 12 سال گذشته 34 میلیارد تومان اعتبار به مدارس، حوزه علمیه و کتابخانه‌های عمومی از طرف شهرداری اختصاص داده شده است اظهار کرد: در مدت 12 سال دوره برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان 8 میلیون جلد کتاب اهدا شده که از این تعداد 6 میلیون جلد کتاب به مدارس واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت کتاب امسال 23 درصد افزایش یافته گفت: سال گذشته قیمت کتاب با افزایش 25 درصد روبرو بوده اما امسال قیمت کتابها 23 درصد افزایش یافته است.

حسینی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه 19 هزار و 900 جلد کتاب انتخاب شده که در فرآیند انتخاب کتاب 442 ناشر شرکت داشته‌اند.

وی افزود: در دوازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان هزار و 930 عنوان کتاب به مقطع ابتدایی، هزار و 205 کتاب به مقطع متوسطه اول، هزار و 561 کتاب به مقطع متوسطه دوم 294 کتاب به کتابخانه‌های معاونت اجتماعی تا کنون عرضه شده است.
حسینی از تفاوت‌های اساسی این دوره از نمایشگاه با دوره‌های گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه همراه هر معلم دانش آموزانی نیز برای انتخاب کتاب به نمایشگاه خواهند آمد همچنین در این دوره نمایشگاه به کتاب تخصصی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.

رییس دوازدهمین نمایشگاه  یاد یار مهربان اضافه کرد: امسال مقرر شد با مشارکت صدا و سیما تمام مردم تهران از این نمایشگاه بازدید کنند.
وی افزود: امسال در کنار این نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان بخشی را نیز به نوشت‌افزار اختصاص داده ایم و سعی کردیم بخش تولید بومی را به این دوره از نمایشگاه اضافه کنیم تا بخش اعظم نمایشگاه به محصولات بومی اختصاص یابد.

حسینی در پایان گفت: با همکاری دانشگاه تهران مقرر شد گزارشی از وضعیت کتاب در تهران ارائه و به نظر سنجی گذاشته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدارس ، نمایشگاه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار