نگاهی به اخبار حوزه آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت:

از تداوم تعهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تا هشدار آموزش و پرورش به خانواده ها در خصوص صدور مدارک جعلی دیپلم

تداوم تعهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان،هشدار آموزش و پرورش به خانواده ها در خصوص صدور مدارک جعلی دیپلم از جمله مهمترین اتفاقات آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در هفته ای که گذشت آموزش و پرورش شاهد اتفاقات متعددی بود.
 
** ابلاغ بخشنامه اجرای طرح "مدیر مشاور" و "مشاوران مدیران مدارس" در کشور
 
مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل دو طرح مشاوران مدیران را به تمام استان‌های کشور ابلاغ کرد که بر این اساس ، طرح مدیر مشاور ویژه مدیران مناطق آموزش و پرورش برای اجرا در مناطق مختلف استان و طرح مشاوران مدیران مدارس ویژه بازنشستگان برای اجرا در 2 منطقه از مناطق استان در نظر گرفته شده است.
 
**زمان و جزئیات آزمون پیشرفت تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان اعلام شد
 
مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، زمان و جزئیات "آزمون پیشرفت تحصیلی" ویژه این مدارس را اعلام کرد . این آزمون  در دو مرحله و به صورت هماهنگ در تاریخ های 7/11/93 و 24/1/94 در پایه هفتم و هشتم دوره اول متوسطه و در پایه اول و دوم دوره دوم متوسطه، برگزار می شود.
 
 
 
**ایجاد فرصت‌های مالی جدید در آموزش و پرورش با ورود تبلیغات به مدارس
 
مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش با اشاره به طرح استفاده از امکانات و فضای مدارس برای تبلیغات گفت: براساس این طرح فرصت جدید مالی برای آموزش و پرورش فراهم می شود که این موضوع همچنان در مرحله‌ی مطالعاتی قرار دارد و وارد فاز عملیاتی نشده است.
 
**محکومیت هتک حرمت به پیامبر اسلام توسط دانش‌آموزان کشور  
 
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد:‌ اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به پیامبر(ص) را محکوم کرد و دانش‌آموزان در هیئت‌های دانش‌آموزی در سراسر کشور زیارت رسول الله را زمزمه کردند.
 
**آغاز ثبت‌نام آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور از 28 دی ماه
 
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، از آغاز ثبت‌نام آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور در سال 93 خبر داد.
 
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه اول با هر شرایطی مجاز به ثبت‌نام آزمایشی در آزمون مرحله اول المپیادها هستند و در صورت قبولی به مرحله دوم راه می‌یابند اما حاضرین در دوره آموزش تابستانی صرفاً از دانش‌آموزان واجد شرایط پایه‌های دوم و سوم برگزیده خواهند شد.
 
وی آخرین مهلت ثبت‌نام را پایان وقت اداری روز شنبه چهارم بهمن ماه اعلام کرد و افزود: مهلت ثبت‌نام قابل تمدید نیست.
 
** آغاز هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی از28 دی ماه  
 
مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی 28 دی ماه  با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسئولین آموزش و پرورش و یکصد و پنجاه نفر از دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور که عضو مجلس دانش‌آموزی هستند در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 
**استفاده از فارغ التحصیلان سایر موسسات آموزش عالی در آموزش و پرورش
 
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاحیه هفتمین مجلس دانش آموزی با اشاره به تداوم روش تربیت 4 ساله در آموزش و پرورش گفت:طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان،آموزش و پرورش می‌تواند از فارغ التحصیلان لیسانس سایر موسسات آموزش عالی از طریق برگزاری آزمون پذیرش داشته باشد.
 
** ثبت‌نام آزمون ورودی دوره اول رشته علوم انسانی دبیرستان‌های سمپاد از ۲۵ بهمن آغاز شد
 
مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، دستورالعمل آزمون ورودی دوره اول رشته ادبیات و علوم انسانی دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان را ابلاغ کرد.   
 
براین اساس، ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان، از روز شنبه مورخ 25 بهمن 93 آغاز می‌شود و تا تاریخ هفتم اسفند 93 انجام خواهد شد و تمامی مراحل ثبت‌نام، صدور کارت ورود به جلسه و اعلام نتیجه آزمون، باید به صورت اینترنتی طراحی و اجرا شود؛ در نهایت، همه مراحل به شیوه غیرحضوری توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبان در این خصوص مسئولیتی نخواهند داشت.   
 
** تداوم تعهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان/ بازنشستگان فرهنگی از مزایای بیمه طلایی شاغلان بهره مند می‌شوند  
 
 محمد باقرنوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: ورود نیرو به آموزش و پرورش همچنان از طریق دانشگاه فرهنگیان است و تعهد خدمت دانشجو معلمان کنونی این دانشگاه همچنان ادامه دارد.
 
وی در ادامه افزود : در راستای حفظ کیفیت بیمه طلایی فرهنگیان ، مقرر شد مابه‌تفاوت افزایش تعرفه آن را دولت پرداخت کرده و بازنشستگان فرهنگی نیزهمانند شاغلین فرهنگی از مزایای بیمه طلایی بهره مند شوند.
 
**منع قانونی در جذب نیرو در دستگاه‌ها وجود ندارد/ فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام آموزش و پرورش هستند  
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حاشیه همایش شراهای آموزش و پرورش گفت: با بیان اینکه هیچ منع قانونی برای جذب نیرو درهیچ دستگاهی وجود ندارد، گفت: بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه استخدام داده است اما این قانون مراحلی دارد.
 
نوبخت  ادامه داد: اگر هر استخدامی در آموزش و پرورش صورت گیرد فرزندان فرهنگیان در اولویت پذیرش قرار دارند.  
 
**فعال کردن قانون شوراها و ایجاد تحول در مدیریت آموزش و پرورش  
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون شوراها هنوز ظرفیت استفاده نشده‌ای دارد و تمام مواد این قانون به طور کامل به کار گرفته نشده بنابراین از استانداران و اعضای شوراها درخواست می‌کنم قانون شوراها را فعال کنند تا به موجب آن تحولی در مدیریت آموزش و پرورش و تامین منابع بیشتر، مشارکت آ‌حاد مختلف جامعه و ارتقاء کیفیت در این وزارتخانه فراهم شود.  
 
** اجرایی شدن هشتاد درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش
 
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: از مجموع 26هزار و 666مصوبه شوراهای آموزش و پرورش 80درصد مصوبات اجرایی شده است.
 وی افزود : رویکرد سازمان مدارس غیر دولتی در سال جاری توسعه مشارکت‌های مردمی، استفاده از ظرفیت‌ها، حل مشکلات و تمرکز زدایی است.
 
**دانش آموزان‌ بیجاری در سلامت کامل قرار دارند
 
معاون مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گازگرفتگی 9 دانش آموز پسر در بیجار کردستان اظهار کرد: در زنگ ورزش دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول به سالن ورزش می‌آیند که یکی از بخاری‌ها دود کش آن ناقص بوده و مشکلی برای این دانش آموزان‌ به وجود آورده است .
 
وی افزود: اکثر این دانش آموزان ‌در نیم ساعت نخست حضورشان در مراکز درمانی مرخص شدند و مابقی آنها نیز پس از یک ساعت حضور در مرکز درمانی از آنجا ترخیص شدند.
 
**برگزاری کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموز‌ی در نیمه اول اسفند / آغاز دو ماهه اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور  
 
جانشین سازمان بسیج دانش آموز‌ی گفت: کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموز‌ی در نیمه اول اسفند ماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
 
وی همچنین تصریح کرد: مرحله دوم اعزام راهیان نور دانش آموزی از 27 دی ماه با پایان امتحانات دانش آموز‌ان آغاز شده و تا 27 اسفند ماه در دو ماه ادامه دارد.
 
** هشدار آموزش و پرورش به خانواده‌ها  
 
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش با مراکز آموزشی غیر مجازی که اقدام به صدور مدرک تحصیلی جعلی کند از طریق مراکز قضایی برخورد خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد : با وجود تکنولوژی‌های جدید این امکان وجود دارد که مدارک بسیار شبیه به مدارک اصلی صادر شوند اما خانواده ها هشیار باشند که این امر خسارات بسیاری به همراه دارد.
 
** تنبیه بدنی  دانش آموزان ممنوع است    
 
وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تنبیه‌بدنی از نظر مقررات و قوانین آموزش و پرورش ممنوع و انجام آن جرم است و با مرتکبین تنبیه‌بدنی بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های مصوب برخورد جدی شده و می‌شود.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خانواده ، دیپلم ، مشاور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار