طلایی به باشگاه خبرنگاران خبرداد:

آغازثبت نام شورایاری‌ها از دوم بهمن ماه قطعی است/ برخی به دنبال حاشیه سازی در انتخابات هستند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: علی رغم برخی اظهارات حاشیه‌ای در خصوص انتخابات شورایاری‌ها ثبت نام متقاضیان از فردا قطعی است.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ثبت نام انتخابات شورا یاری‌ها مطابق اعلام قبلی، از فردا آغاز و به مدت 10 روز تداوم خواهد داشت اظهار داشت: برگزاری انتخابات نیز در 8 اسفندماه خواهد بود.
 
وی مسائل مطرح در رابطه با تعویق انتخابات و عدم رضایت  وزارت کشور در این خصوص را حاشیه‌سازی برخی افراد در شورا عنوان کرد و افزود: مطابق مذاکرات پیشین با دستگاه‌های ذیر‌بط هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته و بر اساس صدور مجوز شورای حل اختلاف این انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد.
 
رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران، با اشاره به برخورداری شهر تهران از 374 محله و فعالیت 7 نفر از اعضای شورایاری‌ها به عنوان عضو اصلی و 3 نفر به عنوان عضو علی‌البدل تصریح کرد: با توجه به نیاز شهر تهران به فعالیت 4 هزار شورایار، تمامی اشخاص برخوردار از یک سال سابقه سکونت در محل مورد نظر می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند که البته تغییر حداقل شرایط سنی و تحصیلی از مهمترین تغییرات ثبت نام کنندگان این دوره شورایاری‌ها بوده است.
 
طلایی به پیش بینی ثبت نام 20 هزار نفر در انتخابات این دوره شورایاری ها اشاره کرد و افزود: مشارکت دو برابری مردم در این انتخابات از دیگر موارد قابل ذکر است به طوری که پیش بینی می‌شود در این دوره حداقل یک میلیون نفر از مردم تهران در این انتخابات شرکت کنند.

وی اظهار داشت: تمامی نخبگان اجتماعی محلات می‌توانند با مراجعه به سایت www.shorayare.tehran.ir برای ثبت نام در این انتخابات شرکت کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شره تهران در پایان با اشاره به احتمال کاهش تعداد محلات شهر تهران افزود: هر چند این تعداد هنوز قطعی نشده است اما مطابق جلسات کارشناسی صورت پذیرفته در حدود 12 محله تهران کاهش خواهد یافت که البته این امر تاثیری در فرآیند ثبت نام متقاضیان نخواهد داشت چرا که نام تمامی محلات در سایت اعلام شده درج شده است.

گفتنی است، برخورداری حداقل تحصیلات کاردانی و 25 سال سن و یکسال سابقه سکونت در محل مورد نظر از شرایط این دوره انتخابات شورایاری‌هاست که البته مطابق مصوبه شورا، شورایاران برخوردار از تجربه فعالیت در شورایاری‌ها با حداقل تحصیلات خواندن و نوشتن می‌توانند کاندیدای شورا یاری‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، انتخابات ، طلایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار